Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Iveco a zemný plyn.

Spoločnosť Iveco dodala vo Francúzsku už 1 000 úžitkových vozidiel s pohonom na zemným plyn .

Spoločnosť CityLogistics sa usiluje optimalizovať dodávky na trasách rozvozu, ktoré môžu byť pokryté ekologickými vozidlami, medzi ktoré patria aj vozidlá Iveco s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG). Vozidlá nevypúšťajú emisie uhlíka a pomáhajú chrániť životné prostredie pre miestnych obyvateľov. Nedávno si spoločnosť prevzala prvé z desiatich vozidiel Stralis s pohonom na stlačený zemný plyn. Odovzdanie malo osobitný význam, pretože išlo už o tisíce úžitkové vozidlo s pohonom na zemný plyn dodané spoločnosťou Iveco vo Francúzsku. Vo vozidle sú použité špeciálne technológie pre trvalo udržateľnú mobilitu, ktoré účinne pomáhajú chrániť životné prostredie.

CityLogistics.photo1

Desať nákladných vozidiel Stralis Natural Power (deväť 19-tonových a jedno 26-tonové) predalo miestne obchodné zastúpenie Iveco LVI (Lyon Véhicules Industriels) a spoločnosť CityLogistics ich získala na lízing od BNP Paribas Rental Solutions. Vozidlá poháňajú  motory Cursor 8 na stlačený zemný plyn, ktorého výrobcom je závod CNH Industrial so sídlom vo francúzskom meste Bourbon-Lancy, a automatickou prevodovkou Allison, ktorá je zárukou bezpečnosti, pohodlia a produktivity pri výjazdoch v mestskom prostredí. Motor má výkon 240 kW/330 k, môže sa pochváliť výnimočnou ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu a pracuje na zemný plyn či biometán (vo vynovenej verzii) uskladňovaný v zásobníku pod tlakom 200 barov. Vynikajúca spoľahlivosť a účinnosť a pozoruhodne nízke emisie týchto motorov (motory neprodukujú jemné častice, v porovnaní s limitmi stanovenými normou Euro VI produkujú o 50 % menej emisií, majú zníženú hlučnosť) priniesli značke Iveco nesporné prvenstvo na európskom a francúzskom trhu s nákladnými vozidlami s pohonom na zemný plyn.

Nová generácia

V najnovšej generácii motorov Cursor 8 Euro VI s pohonom na stlačený zemný plyn nie je použitý systém EGR, SCR ani filter pevných častíc a vzhľadom na mimoriadne účinné stechiometrické spaľovanie nie je potrebné pridávať do paliva žiadne aditíva. Motory produkujú oveľa nižšie emisie znečisťujúcich látok v porovnaní s odporúčaním smernice Euro VI, ktorá nadobudla účinnosť 1. januára 2014, a výrazne menšie množstvo oxidu dusičitého (NO2) a jemných častíc, ktoré sú zodpovedné za ochorenia dýchacích ciest v mestských oblastiach. Emisie hluku sú tiež výrazne nižšie a vibrácie sa podarilo znížiť pri všetkých prevádzkových rýchlostiach. Tieto dve dôležité zlepšenia ocenia vodiči i obyvatelia v mestských oblastiach, najmä počas nočného rozvozu. Vďaka emisiám hluku pod úrovňou 72 dB získal Stralis s pohonom na stlačený zemný plyn certifikáciu PIEK (európska norma pre dopravné riešenia so zníženou hlučnosťou), s ktorou má umožnený vstup do vyhradených dopravných zón v centrách miest.

Ideálna náhrada  nafty

Zemný plyn je ideálna náhrada nafty. Má výhody v podobe nižších a stálych cien a v porovnaní s vozidlami so vznetovým motorom Euro VI majú motory s pohonom na zemný plyn nižšie celkové náklady na vlastníctvo (TCO) až o 10 percent.

Nákladné vozidlá Iveco s pohonom na stlačený zemný plyn jazdia aj na biometán, palivo získavané spracovaním odpadov, a neprodukujú žiadne emisie CO2, čo predstavuje významný krok vpred v súvislosti s neustále dôležitejším prechodom na trvalo udržateľnejšie zdroje energie. Vo všetkých ohľadoch tieto motory predstavujú okamžitú odpoveď na výzvy cestnej dopravy 21. storočia – t. j. kvalitu ovzdušia, ochranu klímy a tichú prevádzku, bez eliminovania základných výhod nákladných vozidiel, ktorými sú flexibilné využitie a nízke náklady na vlastníctvo.

IVECO (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov