Výroba VW Beetle / Käfer / chrobák sa začala pred 70 rokmi
Po druhej svetovej vojne bolo priemyselné Nemecko v troskách. Automobilky obnovovali produkciu svojich predvojnových modelov a postupne začínali s výrobou nových vozidiel. Niekoľko dní po Vianociach v roku 1945 začali vo Wolfsburgu s výrobou legendy, modelu Käfer / Beetle.
Nemecko bolo po druhej svetovej vojne najviac zničenou krajinou. Pre rozbehnutie ekonomiky boli potrebné tiež nové automobily. Vo Wolfsburgu začali pred 70 rokmi s výrobou legendárneho Käfera / Beetlu.
Niekoľko dní po prvých povojnových Vianociach spustil Volkswagen sériovú výrobu modelu Käfer Beetle. Automobilka ešte netušila, že v priebehu niekoľkých dekád predá z tohto vozidla viac ako 21 miliónov kusov.
Do konca roku 1945 však zišlo z výrobných pásov len 55 vozidiel Beetle, veľkosériová výroba začala naplno vyrábať až v roku 1946. Nedostatok potrebných dielov však brzdil produkciu ešte niekoľko mesiacov po začiatku výroby.
Na konci druhej svetovej vojny postavili v továrni len 630 ľudových vozidiel, ktoré mali názov KdF Wagen. Táto továreň neskôr začala produkovať práve ľudového „chrobáka“. Miesto obsadili 11. apríla 1945 americkí vojaci.
V júni 1945 prevzala britská vojenská vláda spolu s továrňou približne 6 000 zamestnancov, ktorí sa neskôr zúčastnili na výrobe nového Beetla. V auguste 1945 získala továreň objednávku na 20 000 nových automobilov.
Tým sa zaradila do plánov obnovy nemeckého priemyslu. Výroba neprekročila viac ako 1 000 vozidiel za mesiac ešte v rokoch 1946 a 1947. Práve Briti konvertovali továreň vo Wolfsburgu na výrobu civilného materiálu a umožnili tak produkciu Beetla.
V roku 1948 zabezpečili dealerskú sieť v 3 okupovaných oblastiach Nemecka. Spoločnosť Volkswagen sa dostala do nemeckých rúk až v októbri 1949. Volkswagen Beetle bol tak kľúčovým faktorom pri rozvoji krajiny. Posledné modely zišli z výrobných pásov v mexickom Pueble v roku 2003.
MM, Volkswagen
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov