Indian Motorcycle – Majte svoj vlastný názor!
Indian Motorcycle, to sú stroje, ktoré vás potešia, vyjadria vašu osobnosť a zabezpečia vám výnimočné postavenie v očiach priateľov.
Značka Indian Motorcycle je najstaršia motocyklová značka Ameriky. Staršia ako Harley-Davidson. Pravda, Indian mal prestávku vo výrobe, tá jej však iba pomohla. Na jednej strane totiž pri vývoji nových modelov znovu oživenej značky inžinieri vychádzali zo spätnej väzby zákazníkov. Nie vlastných, ale zákazníkov Harley-Davidson. To, čo si pochvaľovali, zdokonalili, to, na čo sa sťažovali, vyriešili. Na druhej strane sa značka pri znovuoživení dostala do správnych rúk. Po niekoľkonásobnom pokuse o oživenie sa totiž v roku 2011 dostala pod krídla amerického Polarisu, ktorý pre ňu znamená obrovské finančné krytie, technické zázemie, technologické know-how a v konečnom dôsledku teda obrovskú istotu samotnej existencie.
Jeden deň – sedem modelov
Motocykle Indian sú u nás zatiaľ na okraji záujmu motorkárov. Už z úvodu tohto článku vám musí byť jasné, že to nie je preto, lebo nie sú hodné záujmu. Sú mimo prioritného záujmu preto, lebo ich ľudia nepoznajú alebo preto, lebo nemajú gule na to, aby vystúpili z radu, vyjadrili svoj názor a kúpili si niečo iné, ako sa v tejto triede kupuje, teda Harley-Davidson. Robia však chybu, obrovskú chybu a nehovorím do vetra. Vďaka importérovi značky som si totiž mohol v jeden deň vyskúšať sedem strojov tejto značky a poviem vám, každý ma oslovil. Už to, že človek má možnosť vyskúšať si sedem modelov v priebehu jedného dňa, je výnimočné. A keď vám k tomu praje počasie, vybraná testovacia trasa je pestrá a navyše sa pritom zíde super partia, potom si ten deň zapíšete do pamäti. Štart celého motovýletu bol u zvolenského predajcu Indian Motorcycle na Krupinskej ceste, cieľ u bratislavského na Ivanskej ceste. Mimochodom, zatiaľ sú predajcovia dvaja, no čoskoro pribudne ďalší.
Ja som výlet začal na Scoute Sixty vybavenom veterným štítom, chrbtovou opierkou, nosičom batožiny nad zadným blatníkom, bočnými koženými kuframi, malým tankvakom na drobnosti, resp. na mobil a tiež padacím rámom. To bol môj prvý fyzický kontakt s motocyklami tejto značky. Výborný posed, ľahká ovládateľnosť, silný záťah motora naprieč celým otáčkovým pásmom, účinné brzdy, ale ako sa neskôr ukázalo, aj výrazný účinok veterného štítu boli veci, ktoré na mňa zapôsobili.
Pri prvom striedaní strojov som presadol na väčší a inak konfigurovaný model – Scout Bobber Twenty. Tu má motor nie 999 cm3, ale až 1 133 cm3 a tomu zodpovedá aj vyšší krútiaci moment – až 97 Nm. Sedadlo síce vyzeralo na pohľad oveľa sparťanskejšie, no ani jemu nechýbal komfort. Vyššie riadidlá dávali parádny pocit z jazdy, pravda, nápor vetra bol citeľne väčší.
Pri výmene motocyklov počas prvej sekcie fotenia som siahol po nádhernom bielom Springfielde Dark Horse. Po športovo orientovaných Scoutoch ma hýčkal nielen veľkosťou samotného stroja, veľkým a príjemným sedadlom, ale aj mäkkým podvozkom. Pod tradičným dizajnom sa schováva moderná technika – počnúc sledovaním tlaku vzduchu v pneumatikách cez tempomat, tri mapy motora a bezkľúčový systém až po deaktiváciu zadného valca pri pokojnej jazde. Mimochodom, rebrá na bloku motora a hlave valcov nie sú dizajnové atrapy, motor je chladený vzduchom.
Veľmi som sa tešil na vlajkové lode – Challenger a Roadmaster Dark Horse, ktoré majú všetky atribúty kráľov cestovania. Veľkosť, komfort, elektronickú výbavu, odkladacie priestory… o imidži výnimočného aj medzi výnimočnými ani nehovoriac. Hoci sú to doslova motocykloví obri, vzhľadom na využitie hliníka nie sú príliš ťažké a keďže je ťažisko sústredené nízko, tú hmotnosť vôbec nevnímate.
Celkom špecifické postavenie v modelovom portfóliu značky má model FTR 1200. Športový posed, potentný podvozok a silný motor V-Twin s 1 203 cm3 robia z tohto stroja zabávača, ktorý z vás v zákrutách vydoluje aj poslednú molekulu endorfínu. Navyše zabávača, ktorý vyzerá fantasticky. V očakávaní veľkého záujmu novinárov importér pristavil dokonca dve verzie – FTR 1200 Rally a FTR 1200 S.
Páčilo sa mi, že na žiadnom stroji som v žiadnom režime nepriaznivo nevnímal vibrácie, všetky motory ťahali aj vo vyšších otáčkach a veľmi príjemne som bol prekvapený z bŕzd.
Adventure alebo cruiser?
Mimochodom, v úvode som spomínal značku Harley-Davidson, z úst Ondřeja Hrůzu, PR manažéra značky Indian Motorcycle pre Českú republiku a Slovensko, som sa však dozvedel, že hlavným konkurentom pre Indian nie je Harley, ale BMW. Ľudia, ktorí totiž majú peniaze, chcú zažiť niečo nové a chcú sa pripojiť ku komunite motorkárov, tak sa rozhodujú, či sa pridajú ku skupine adventure motorkárov a kúpia si BMW GS alebo sa pridajú k čopristom, cruiseristom, baggeristom a kúpia si H-D, resp. Indiana. Keby som sa mal pripojiť k druhej skupine, potom dávam hlas Indianu.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov