Motorová ofenzíva PSA Peugeot Citroën
Koncern PSA Peugeot Citroën chystá veľkú motorovú revolúciu. Dnešné 1,6- a 1,4-litrové vznetové motory by mali v priebehu rokov 2017 – 2018 nahradiť nové agregáty s označením DV-R. Tie budú, pochopiteľne spĺňať emisné limity Euro 6.2, ktoré vstúpia do platnosti v roku 2017. Nové motory majú posilniť pozíciu koncernu na poli vznetových motorov. Sprvu sa budú vyrábať vo výrobnom závode Française de Mécanique v Douvrine (severné Francúzsko), ktoré bude mať kapacitu 640 000 motorov ročne. Už v priebehu roku 2018 sa však výroba nových vznetových motorov DV-R rozšíri aj do závodu v Trémery vo východnom Francúzsku s rovnakou kapacitou.
Zmeny sa nevyhnú ani zážihovým motorom. Už koncom roka Peugeot a Citroën uvedú vo svojich vybraných modeloch motor 1,2 e-VTi. Ten bude, podobne ako vznetové motory e-HDi, vybavený systémom Stop&Start a bude spolupracovať s päťstupňovou robotizovanou prevodovkou. Neskôr uvedie koncern na trh preplňované trojvalce 1,2 e-THP s výkonom 81 kW (110 k), resp. 205 Nm a 96 kW (130 k), resp. 230 Nm. Ako označenie napovedá, aj oni budú mať systém automatického vypínania motora na križovatkách Stop&Start. Motory 1,2 e-THP by mali byť až o 15 – 20 % úspornejšie, než ich dnešné štvorvalcové výkonové ekvivalenty. Navyše, budú ľahšie, čo zlepší jazdné vlastnosti vozidiel.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov