BMW X6 M50i – Situácie rieši plynom
BMW X6 M50i. Popravde, na základe číro-čistej logiky by toto auto nemalo vôbec existovať. Ešteže však človek nerobí všetko rozumne.
Po generačnej obmene X5-ky v roku 2018 bola logická obmena aj v modelovom rade X6. Mimochodom, prvých troch generácií X6 sa predalo takmer pol milióna, čo je na takýto typ auta super číslo. Najmä, ak si uvedomíme, že X6-ka začínala od nuly, bez akýchkoľvek predchodcov, na ktorých by vedela nadviazať. A to nielen vo svojich radoch, ale všeobecne. Nová X6-ka má väčšie ľadvinky, má však väčšie aj rozmery – rázvor osí kolies, dĺžku, šírku, rozchod kolies. Jediné, čo má menšie, je výška. Denné svetlá aj zadné svetlá majú celkom nový podpis. Zadné svetlá sú výrazne širšie. Nechýba veľa k tomu, aby sa dotkli znaku BMW uprostred. Mimochodom, predné svetlá testovaného modelu mali popri LED aj laserové diaľkové svetlá. Tie sa však aktivujú iba vtedy, keď je oproti čistá cesta, pretože by ostatných vodičov oslepili. Aj interiér ide v šľapajach aktuálnych modelov BMW, pred vodičom sú dva displeje – 12,3-palcový displej prístrojového štítu a rovnako veľký displej multimediálneho systému. Ten môžete ovládať cez skvelý iDrive, dotykom a niektoré funkcie aj hlasom alebo gestami. Nepáči sa mi však, že prístrojový štít má iba jednu grafiku a otáčkomer ide proti smeru hodinových ručičiek. Vo verzii „M“ to považujem za veľkú chybu.
S BMW X6 M50i človek rieši situácie plynom, nie brzdami.
Top verzia, top jazdné vlastnosti
Ja som testoval verziu M50i, teda 4,4-litrový osemvalec s 390 kW (530 k) a 750 Nm. Pri takomto výkone a najmä krútiacom momente ani 2 310 kg nie je problém. X6 M50i dá stovku za 4,3 sekundy! Ako vodič to nevnímate kriticky, pretože s autom ste predsa len nejakým spôsobom prepojený, no spolujazdcom pri plnej akcelerácii láme krk. Motor aj výfuk majú pritom parádny sýty zvuk. Osobne mi však chýbala trocha hravosť výfuku. Ani v športovom režime nepočuť v kabíne praskanie a strieľanie… Niežeby to „emko“ potrebovalo, ale tie zvuky by zvýraznili dynamiku auta. BMW X6 M50i je jedným z áut, s ktorým človek rieši situácie plynom, nie brzdami. Namiesto toho, aby pri pripájaní sa do jazdného pruhu spomalilo a počkalo si na väčší priestor medzi autami, jednoducho dupne na plyn a zaradí sa dopredu. Podobne aj pri značke „Daj prednosť v jazde“. Namiesto toho, aby počkalo, kým prejde auto, jednoducho dupne na plyn a vpáli pred neho. Ani v jednom zo spomínaných prípadov pritom nemusia ostatní vodiči spomaliť. To je sila výkonovej rezervy.
Je dôležité povedať, že výkonový potenciál dokáže auto zužitkovať aj za nie práve ideálnych podmienok, keď je vozovka vlhká, špinavá… Má totiž štandardne pohon všetkých štyroch kolies xDrive, ktorý preferuje zadné kolesá. Pri akcelerácii si na ne auto sadne, čím sa zlepší grip. Samozrejmosťou „emka“ je tiež M Sport aktívny diferenciál vzadu, ktorý v zákrute smeruje väčšiu časť hnacej sily na vonkajšie, teda viac zaťažené koleso. A aby toho nebolo málo, tak sa zadné kolesá natáčajú – v nižších rýchlostiach v protismere natočenia predných kolies. To všetko podporuje ochotu zatáčať s tendenciou k pretáčavým jazdným vlastnostiam až ochotu driftovať. xDrive totiž posúva dozadu viac hnacej sily, M Sport difík v rámci nápravy viac hnacej sily na vonkajšie koleso a natáčanie zasa nesmeruje hnaciu silu, resp. zadok auta von zo zákruty. Hoci 2,3 tony je na takúto veľkosť auta, mať takýto motor, pohon a takúto vysokú výbavu je malý zázrak, predsa len ju treba mať na pamäti. Za mokra sa v zákrutách auto veľmi ľahko dostane spod kontroly a aj na brzdnej dráhe cítiť tú hmotnosť. Som však presvedčený o tom, že v letných podmienkach s letnými pneumatikami bude situácia oveľa lepšia. Samozrejmosťou je tiež adaptívny podvozok a po skúsenostiach s X3 M chválim, že v komfortnom nastavení nie je príliš tvrdý. Bonbónik na záver: pri hmotnosti 2 310 kg má testovaný exemplár užitočné zaťaženie až 665 kg!
Stručne
Čo treba uznať
- Mohutný záťah motora.
Čo nám chýbalo
- Otáčkomer v správnom smere.
Čo nás prekvapilo
- Užitočné zaťaženie až 665 kg.
BMW X6 M50i
Cena (základ/test) 75 050/122 377 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- 2× preplňovaný zážihový V8/32V, zdvihový objem valcov 4 395 cm3, max. výkon 390 kW (530 k) pri 5 500 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 750 Nm pri 1 800 – 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 272 – 295 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 4,3 s, vmax=250 km/h, kombinovaná spotreba podľa WLTP/test 12,0 – 13,0/17,2 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – áno
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 580 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov