Suzuki prináša 48V mild-hybridný systém
Aj na Suzuki nakoniec došlo. Pomaly prinášajú informácie o novom 48 voltovom hybridnom systéme, ktorý svoje uplatnenie nájde vo Vitare, Swifte Sport, či v S-Crosse. Pýtate sa prečo? Jednoducho v boji s emisiami nemajú na výber.
Na základe správ zo sveta môžeme konštatovať, že výrobca si trúfa na znateľné poklesy v spotrebe a vypúštaných emisií. Tie by podľa meracieho cyklu WLTP mali klesnúť o 15 % v prípade spotreby a o 20 % v prípade emisií. Aká bude realita? Uvidíme…
Podobne ako v staršom 12V hybridnom SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) systéme, ktorý Suzuki predstavilo ešte v roku 2016 a montovala ho do modelov s manuálnou prevodovkou (či už Ignis, alebo Swift), tak aj novo vyvinutý hybridný systém s výkonom 48 V zostáva konštrukčne veľmi ľahký. Celkový nárast hmotnosti uvádzajú do 15 kg.
Tento nový systém by mal ale nahradiť 1,4 litrový Boosterjet. Má byť aj výkonnejší. Doteraz však automobilka neposkytla žiadne relevantné informácie. Z čoho je systém tvorený? Základom bude nový motor K14D Boosterjet, 48V lítium-iónová batéria, integrovaný štartovací generátor (ISG) a menič zo 48V na 12V.
ISG bude poháňaný remeňom a bude pomáhať spaľovaciemu motoru od nízkych otáčok. Batérie spolu s meničom budú umiestnené pod prednými sedadlami z dôvodu (vraj) lepšieho rozloženia hmotnosti. Tých pár kg navyše v autách podobného typu nemôže byť predsa problém :).
Uvedenie modelov je naplánované na marec budúceho roka. Viac informácii však poskytnú určite skôr.
Zdá sa, že jediným modelom bez mild-hybridnej technológie zostane malý off-road Jimny, ktorý má pod kapotou ukrýtý atmosférický 4-valec 1,5 s výkonom 75 kW. To sa pravdepodobne odzrkadlí aj na jeho cene, keďže výrobca bude musieť počítať s pokutou zo strany EÚ.
Foto: Archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov