Keď Supra s BMW, tak MR2 s Porsche?
Na jednej strane sme všetci šťastní, že sa Toyota vracia k športovým autám, na druhej však viacerých štve, že sa spájajú s Nemcami.
Áno, viacerí z vás určite počuli, že spoločný program s BMW pri tvorení Supry A90, nie je len o šetrení. Aj keď mnohí tomu len veľmi ťažko veríme. Povráva sa, že nová Toyota Supra A90 by vznikla tak či onak, aj keby sa spolupráca s BMW nepodarila. Nebolo by to síce tento rok, ale až v roku 2021.
O návrate športových modelov Toyoty s názvami ako Celica, či MR2, sa šepká už dlhšie. Redaktori webu Autoindustriya mali možnosť sa porozprávať s hlavným inžinierom Toyota – Tetsuyom Tadom, známym aj ako MR 86.
Tento pán už za tie roky spolupracoval aj so Subaru pri tvorbe GT86 a s BMW pri Supre. Pri znovuzrodení MR2 by chcel spolupracovať s Porsche. Celkom odvážne vyjadrenie, nemyslíte? Zatiaľ však nie je úplne jasné, či je táto informácia pravdivá. Ako sa však vraví, bez vetra sa ani lístok nepohne.
Pozrite si, ako vyzerá motor z Toyoty Supra A90 rozobraný do poslednej skrutky!
Výroba MR2 skončila v roku 2007. Celkovo boli 3 generácie a vyrábali ich celých 23 rokov. Auto malo vždy motor v strede za prednými sedadlami. Rovnakú koncepciu využíva Porsche pri modeloch Boxtrer a Cayman a na trhu sa im naozaj darí.
Autá, ktoré majú motor v strede a pohon zadnej nápravy sú na jazdu špecifické. A zdá sa, že trh si ich žiada. Navyše trh s automobilmi zažíva turbulencie, preto sa nemôžeme čudovať, že 2 najväčšie automobilky zvažujú partnerstvo v oblasti športových automobilov s preplňovanými motormi do 2,0 litrov.
Autor: Marek Pauco
Zdroj: autoindustriya.com
Foto: blog.toyota.co.uk; thedrive.com
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov