Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Keď Supra s BMW, tak MR2 s Porsche?

Na jednej strane sme všetci šťastní, že sa Toyota vracia k športovým autám, na druhej však viacerých štve, že sa spájajú s Nemcami.

Áno, viacerí z vás určite počuli, že spoločný program s BMW pri tvorení Supry A90, nie je len o šetrení. Aj keď mnohí tomu len veľmi ťažko veríme. Povráva sa, že nová Toyota Supra A90 by vznikla tak či onak, aj keby sa spolupráca s BMW nepodarila. Nebolo by to síce tento rok, ale až v roku 2021.

O návrate športových modelov Toyoty s názvami ako Celica, či MR2, sa šepká už dlhšie. Redaktori webu Autoindustriya mali možnosť sa porozprávať s hlavným inžinierom Toyota – Tetsuyom Tadom, známym aj ako MR 86.

Tento pán už za tie roky spolupracoval aj so Subaru pri tvorbe GT86 a s BMW pri Supre. Pri znovuzrodení MR2 by chcel spolupracovať s Porsche. Celkom odvážne vyjadrenie, nemyslíte? Zatiaľ však nie je úplne jasné, či je táto informácia pravdivá. Ako sa však vraví, bez vetra sa ani lístok nepohne.

Prvá generácia Toyoty MR2 AW11
Prvá generácia Toyoty MR2 AW11

Pozrite si, ako vyzerá motor z Toyoty Supra A90 rozobraný do poslednej skrutky!

Výroba MR2 skončila v roku 2007. Celkovo boli 3 generácie a vyrábali ich celých 23 rokov. Auto malo vždy motor v strede za prednými sedadlami. Rovnakú koncepciu využíva Porsche pri modeloch Boxtrer a Cayman a na trhu sa im naozaj darí.

Autá, ktoré majú motor v strede a pohon zadnej nápravy sú na jazdu špecifické. A zdá sa, že trh si ich žiada. Navyše trh s automobilmi zažíva turbulencie, preto sa nemôžeme čudovať, že 2 najväčšie automobilky zvažujú partnerstvo v oblasti športových automobilov s preplňovanými motormi do 2,0 litrov.

Autor: Marek Pauco

Zdroj: autoindustriya.com

Foto: blog.toyota.co.uk; thedrive.com

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov