Nový Opel Corsa je plný energie
Opel Corsa sme si mali možnosť vyskúšať skôr, ako zhodí maskovanie. Aká je na kľukatých cestách?
Nestáva sa často, aby sme sa posadili za volant novinky, ktorej dizajn karosérie aj interiéru je prekrytý maskovaním. Čo sme mali k dispozícii? Volant, predné sedadlá a podvozok. Už táto ochutnávka novej generácie nás však presvedčila o tom, že si konštruktéri dali na aute mimoriadne záležať.
Začnime sedadlami. Sú výborné tvarom aj sklonom sedáku. Nesedíte teda na sedačke, ale v sedačke. Super. Táto skúsenosť je prísľubom zážitku z jazdy. A prísľub sa naplnil. Auto má veľmi dobre naladený podvozok aj riadenie, z volantu cítite spätnú väzbu, podvozok je naladený presne na hrane, ktorá spája komfort na cestách s horším povrchom a smerovú stabilitu. Tento talent povoziť sa v zákrutách zvýraznila možnosť presadať z aktuálnej do pripravovanej generácie auta. Rozdiel medzi nimi bol zásadný. Pod prednou kapotou sme mali dispozícii dve alternatívy preplňovaného benzínového štvorvalca, ktorý poznáme z modelov koncernu PSA. Základný, s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) spolupracoval so šesťstupňovým manuálom. Trojvalec sa veru nedal zahanbiť, to pravé dobrodružstvo však priniesol až jeho výkonnejší súrodenec (96 kW/130 k) spriahnutý s moderným osemstupňovým automatom. Táto kombinácia vďaka zladeniu motora, prevodovky, podvozka a riadenia uspokojí a vyčarí úsmev na tvári aj náročnejšieho motoristu. Ochota sústavy k rýchlej jazde totiž bola pozoruhodná. Už sa tešíme, keď si toto talentované mestské auto budeme môcť vyskúšať na našich cestách.
A čo sa skrýva pod maskovaním?
Hoci bol takmer celý interiér prekrytý maskovaním všimli sme si, že auto dostane pracovisko podľa architektúry značky Opel. Znamená to, že napríklad klimatizácia by mala mať aj naďalej klasický ovládací panel. Piate dvere ukrývajú na túto triedu veľký batožinový priestor, pričom pod dnom zostalo miesto na plnohodnotnú rezervu. K svetelnej technike už teraz vieme povedať, že Opel pre Corsu pripravuje špičkové LED reflektory IntelliLux LED® Matrix-Licht a LED technikou osadil aj zadné skupinové svetlá. Corsa s poradovým číslom 6 bude mať premiéru na autosalóne vo Frankfurte a pod prednou kapotou okrem benzínových a dieselových motorov ponúkne aj elektromotor.
Text: Peter Lacena, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov