Nová Toyota Camry: dokáže hýčkať
Toyota Camry sa k nám vracia po pätnástich rokoch. Ponúka lákavú kombináciu hybridnej techniky priestrannej kabíny a výborného cestovného komfortu.
Nová Toyota Camry sa mi páčila už počas statického predstavenia a po prvých kilometroch strávených za jej volantom sa mi páči ešte viac. Ponúka totiž kombináciu vlastností, ktoré sú dnes, žiaľ, v Európe takmer na vymretie. A ja stále dúfam, že ľudia nakoniec predsa len dostanú rozum.
Dizajn klasického sedanu je elegantný, pomerne krátke veko kufra miere obmedzuje komfort nakladania batožiny. Za krásu tvaru mierne znížený komfort rád oželiem. Interiér je kvalitne vypracovaný a priestranný. Pracovisko vodiča je usporiadané prehľadne. Škoda lesklého čierneho plastu, ktorý bude ťahákom prachu a odtlačkov. Chválim rozmiestnenie ovládacích prvkov, nechýbajú držiaky na nápoje. Tlačidlá sú dostatočne veľké, ovládať ich budete aj periférne. Charakter predných sedadiel zodpovedá zameraniu autu, sú veľké a pohodlné, bočné vedenie je skôr symbolické. Toto však nie je pretekár ale pohodlný elegán na dlhé trate. A tento charakter sa naplno prejavuje aj na zadných sedadlách. Dlhý rázvor vytvára luxusný priestor pre nohy zadných cestujúcich. Vo vyššej výbave dostane aj praktický dotykový displej v sklopnej strednej opierke. Nastavovať na ňom môžete sklon operadla, rádio aj klimatizáciu (v tomto prípade trojzónovú). Na tomto zadnom sedadle si viem predstaviť stráviť skutočne dlhé kilometre.
Poďme k technike. Je to Toyota, a tak asi nikoho neprekvapí, že nová Camry dostala hybridnú. Osvedčená kombinácia atmosférického benzínového štvorvalca a elektromotora dáva autu zaujímavý rozmer. Sústava produkuje maximálny kombinovaný výkon 160 kW (218 k) a najvyšší krútiaci moment 221 Nm.
Už z týchto údajov je zrejmé, že nová Camry nie je športiak, skôr svižný gentleman v dvojradovom saku. Auto na zošliapnutie plynového pedálu reaguje promptne, prejav systému je príjemne kontinuálny. K charakteru autu sedí naladenie podvozka. S prehľadom vás prenesie cez záplaty aj električkové priecestie, v zákrute sa mierne nakloní. Takto je to v poriadku, limuzína predsa má byť pohodlná. Zaujímavá bola informácia o priemernej spotrebe po ukončení testovacieho okruhu. S takmer päťmetrovou limuzínou sme dosiahli priemer 5,6 litra benzínu na 100 kilometrov.
Text: Peter Lacena, foto: archív
Jazdí to dobre, ale zamrzí, že auto za 44.000, ktoré chce byť manažérskym sedanom, nemá vyhrievanie zadných sedadiel, volantu, čelného skla, ventilované predné sedadlá, el. sklápanie spätných zrkadiel, a to ani za príplatok. Pritom tieto prvky má aj Corolla, ktorá je o tretinu lacnejšia.