Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-AMG predstavil A 35 4MATIC sedan

Automobilka novinkou nielen spája špičkovú techniku s eleganciou limuzíny, no súčasne otvára dvere do sveta AMG aj mlašej generácii motoristov.

Na pohon vozidla bude slúžiť kombinácia preplňovaného benzínového dvojlitra s maximálnym výkonom 225 kW (306 k) a najvyšším krútiacim momentom 400 Nm, dvojspojkovej prevodovky AMG SPEEDSHIFT DCT 7G (so sériovou funkciou pretekárskeho štartu) a špeciálne vyladeného podvozka AMG. Pre náročnejších bude na výber aj podvozok AMG RIDE CONTROL s adaptívnym tlmením pre každé koleso a variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC (od čisto predného náhonu až k rozdeleniu krútiaceho momentu v pomeru 50 : 50).

 

Pre novinku si inžinieri pripravili aj systém AMG Track Pace, ktorý zaznamenáva viac ako 80 údajov (napr. rýchlosť, zrýchlenie) jazdy. To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky, ako aj farebne zvýraznený rozdiel v porovnaní s referenčným časom. Na zlepšenie funkčných vlastností vozidla je na želanie k dispozícii Aerodynamický balík AMG vyvinutý v aerodynamickom tuneli. Expresívny charakter modelu umocní aj špeciálny balík čiernych prvkov AMG Night.

Motor dostal variabilný ventilový rozvod CAMTRONIC, inteligentný teplotný manažment pre motor a olej, piezoelektrické vstrekovače dávkujúce palivo s vysokou presnosťou ako aj zapaľovanie viacerými iskrami. Patentované honovanie valcov CONICSHAPE® znižuje vnútorné trenie motora a prispieva k zvýšeniu efektívnosti. Vodič má na výber päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT (Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny), čo mu umožňuje nastaviť si prejavy vozidla vrátane reakcií motora a prevodovky od komfortných až po dynamické. Dynamický potenciál vozidla podčiarkuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Precízne reakcie pri zatáčaní ako aj stabilita vozidla počas rýchlej jazdy je výsledkom zosilnenia prednej časti prostredníctvom hliníkovej výstuhy pod motorom a ďalších dvoch diagonálnych výstuh. O bezpečné zastavenie vozidla sa postará výkonná brzdová sústava so 4-piestikovými pevnými strmeňmi monoblok na prednej náprave a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi na zadnej náprave, pričom ventilované a dierované kotúče (350 mm vpredu, 330 mm vzadu) sa starajú o zabránenie vädnutia brzdného účinku.

Peter Lacena, foto: archív

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov