Plánuje Toyota oživiť roadster?
Automobilka už dlhší čas sonduje, či by mali zákazníci záujem o nový športiak? Bude tretím do partie pokračovateľ ikony Toyota MR2?
Toyota športiak pod označením MR2 vyrábala v rokoch 1984 až 2007, počas tohto obdobia sa vystriedali tri generácie (W10, W20 a W30). Asi najviac sa do pamäte motoristov zapísala tretia generácia. Roadster s motorom uprostred a plátennou strechou bol skrátka neprehliadnuteľný. Dnešok praje chutným a emóciami nabitým autám a tak nečudo, že Toyota uvažuje o pokračovateľovi tohto rodu.
Podľa vyjadrenia Tetsuya Tadu, šéfinžiniera Toyoty Supra a Toyoty GT86, však nepôjde o auto lacnejšie ako GT86. Ako vysvetľuje, situácia na trhu so športovými automobilmi neumožňuje výrazne znížiť náklady na ich projektovanie a výrobu. Bez ohľadu na veľkosť auta tento proces prebieha podobne a generuje veľmi podobné náklady. Podlieha teda rovnakým požiadavkám na bezpečnosť a emisie, pozostáva z rovnakého počtu dielcov, a preto sú možnosti znižovania nákladov veľmi malé. Súvisí to navyše aj so skutočnosťou, že uvedenie takéhoto auta na trh je vždy spojené so značným rizikom. „Viem, že mnohí vodiči čakajú na najmenšie z troch kupé Toyoty v presvedčení, že bude aj najlacnejšie. V skutočnosti je výroba malého športového auta za nízku cenu viac ako zložitá,” skonštatoval japonský inžinier.
Za nás dodáme, že po záplave crossoverov je veľmi pravdepodobné, že sa motoristi budú čoraz viac obzerať po niečom novom a originálnom. A chutný expresívny roadster, a tým nemyslíme iba jeho dizajn ale aj schopnosti na ceste, by mohol byť ideálnou odpoveďou na ich očakávania.
Peter Lacena, foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov