Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited – Rodinný expres

Volkswagen ID.7 Tourer je dôkazom, že elektromobilita smeruje ku komplexnosti.

Elektrické autá už nie sú len mestské hatchbacky na dochádzanie do práce. Elektromobil môže byť aj rodinné kombi v tom najlepšom zmysle slova – komfortné, priestranné, so slušným dojazdom a schopné jazdiť v reálnej premávke bez nervozity.

Praktickosť v hlavnej úlohe

Volkswagen ID.7 Tourer zaujme už svojimi rozmermi. S dĺžkou takmer päť metrov a rázvorom náprav viac ako 2,9 m ponúka priestor porovnateľný s Passatom Variant. Jednoduchý prístup do batožinového priestoru s objemom 605 dm 3 zaručujú bezdotykovo ovládané piate dvere, čo oceníte s rukami plnými nákupu alebo pri nakladaní detského bicykla či kočiara.

Výklopné ťažné zariadenie za 1 110 eur je ďalším dôkazom, že nejde len o imidžové e-auto – veď ID.7 Tourer môže ťahať nebrzdený príves s hmotnosťou 750 kg. Elektromotor s výkonom 210 kW (286 koní) je umiestnený vzadu a poháňa zadné kolesá. ID.7 Tourer tak vlastne kombinuje klasickú koncepciu s najmodernejšou technikou.

Najväčším prekvapením však pre mňa nebola dynamika, ale skôr jazdný komfort – vyskúšal som si adaptívne tlmiče DCC za 1 340 eur a musím povedať, že kým v komfortnom režime je ID.7 veľmi pohodlné, v športovom režime si zachováva potrebnú istotu. Progresívne riadenie spríjemňuje manévrovanie v meste a napriek rozmerom auto pôsobí veľmi obratne.

Plnohodnotné auto

S využiteľnou kapacitou batérie 86 kWh a reálnym kombinovaným dojazdom okolo 600 km sa ID.7 Tourer snaží osloviť aj diaľničných pendlerov. Je pravda, že počas horúcich dní som pri čisto diaľničných presunoch musel počítať so spotrebou 18,5 kWh, čo znamenalo dojazd približne 450 – 500 km. Avšak bez obmedzovania sa, so zapnutou klimatizáciou a dvomi dospelými na palube. Určite si treba priplatiť za tepelné čerpadlo; stojí 1 200 eur.

Vďaka príkonu až 200 kW na DC nabíjačke sa batéria dá nabiť z 10 na 80 % za približne 30 minút. Na domácej nástennej AC nabíjačke s výkonom 11 kW je to otázka jednej noci. Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited je elektromobil, ktorý nevyžaduje zľavy z nárokov. Je priestranný, pohodlný, tichý a s reálnym dojazdom okolo 500 km vhodný aj na dlhé trasy. S finálnou cenou 62 950 eur to nie je lacné auto, ale za dané peniaze ponúka vyvážený balík praktickosti, technológií a komfortu.

Volkswagen ID.7 Tourer Pro S Limited
Cena (základ/test) 56 290/62 950 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km

Motor
synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 210 kW (286 k), max. krútiaci moment 545 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 86/91 kWh.

Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 6,7 s, v max = 180 km/h, dojazd vo WLTP/test 690/~500 km, spotreba WLTP/test 14/17 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 
● 230 V – nie
● AUX – nie
● USB-A – 0×
● USB-C – 4×
● Wi-fi – áno
● Zrkadlenie – áno
● Uhlopriečka: 15“
● Batožinový priestor: 605 dm3

Test: Volkswagen ID.7 Tourer Pro RWD – Tichý agent

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov