Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Suzuki GSX 8S: Love in 5 minutes

Suzuki GSX 8S potrebuje presne päť minút na to, aby vám vliezlo pod kožu.

 

Naštartovať, kopnúť jednotku, vyraziť, naklopiť, naklopiť ešte raz rýchle preradenie na vyšší prevodový stupeň, brzdy, brzdy až po aktiváciu ABS, zopár kľučiek medzi autami, pár zákrut a v hlave mám jasno. Suzuki ukuchtilo bestseller a našlo zlatý stred želaní väčšiny motorkárov. A to všetko zabalila do kategórie naháčov, pričom si 8R dizajnom, ale aj jazdnými vlastnosťami odbieha do kategórie streetfighter. A tak trochu aj malá a cenovo prijateľná Katana. Z každého rožku, troška. A dobrého.

Možno ten úvod bola až príliš zamilovaný, no osobne si myslím, že GSX 8S si odškrtáva všetko potrebné a spraví to do piatich minút za jej riadidlami.  Takže ak si ju chcete pred kúpi vyskúšať, rezervujte si na ňu zhruba polhodinku a som presvedčený, že to na rozhodnutie bude stačiť-ä. Ak potrebujete kanonádu technických údajov tak nech sa páči.

Je to dvojvalec, no s 270° odstupom zážihu tak, aby imitoval dvojvlace do V poskytuje maximálny výkon 61 kW (83 k) pri 8 500 ot./min. a 78 Nm maximálneho krútiaceho momentu pri 6 800 ot./min. Prejav motora si môžete nastaviť od lenivého v režime „C“ až po najostrejší v režime A. Aj ten je však stále dostatočne kultúrny a dokážete s ním žiť aj v každodennej premávke. Ak prší, zvolíte niektorú z civilnejších máp. Nechýba ani obojsmerný quickshifter preraďovanie smerom dole však je tvrdšie, tak som radšej využíval spojku. To bude však asi jediná kritika, napokon ani po dvoch rokoch sa charaktreistika GSX 8S-ky nemenila.

Chýbať nebude nič. Suzuki GSX-8S má farebný päťpalcový TFT displej, vypínateľnú trakčnú kontrolu, ABS, otočenú prednú vidlicu. V rámci kategórie naháčov je to proste fullka, no osobne si myslím, že hlavným predajným argumentom bude aj tak mimoriadne prijateľný a priateľský handling, ktorý vás poteší aj v prípade, že cieľ vašej cesty je robota.

Stručne

Čo treba uznať

Čas, za ktorý si tento model obľúbite je veľmi krátky.

Čo nám chýbalo

Jemnejšie podraďovanie na quicshifteri.

Čo nás prekvapilo

Že ani po dvoch rokoch nestratila nič zo svojho šarmu.

Suzuki GSX-8S

Cena (základ/test)                                         9 490/9 490 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 776 cm3, max. výkon 61 kW (83 k) pri 8 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 78 Nm pri 6 800 ot.min-1. Emisie CO2 99 g/km.

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 202 kg, vmax= výr. neudáva km/h, spotreba výrobca/test 4,2/4,7 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov