Test: Fiat Grande Panda E La Prima – Najosobitejšia na svete
Fiat Grande Panda Electric. Zvierací menovec tohto auta je jedným z najvplyvnejších influencerov...
Je to milé, zlaté, no laxné a rozhodne nie bezchybné zvieratko. A niečo z tejto charakteristiky si berie aj štvorkolesový menovec od Fiatu.
Retro trochu inak
Retro štýl dobíja trh. A Fiat na túto kartu stavil pri modeli 500, 600 a teraz aj pri Grande Panda. Rozdiel je však v období vzniku pôvodného modelu. Isto i vám napadlo, či si tieto modely nebudú kradnúť zákazníkov? Myslím, že nie. Všetky sú rozdielne a Panda je úplne iná, pretože vychádza z kubistického štýlu 80. rokov z pera Giorgetta Giugiara. Grande Panda má dĺžku necelé štyri metre, šírku 1,76 m, výšku 1,61 m a kufor má v EV verzii menší objem – 361 dm3. Hranatý dizajn, „pixelované“ predné svetlá, opticky prepojené čiernou lištou, a napríklad aj 3D nápis Panda na dverách jasne dávajú najavo, o aké auto ide.
Aróma jednoduchosti
Interiér má veľa jednoduchého plastu, ale hrá aj arómou štýlovosti. A ide mu to. Má dizajnové doplnky, nápisy, detaily a celkom ľahko sa čistí. Volant je príjemný na dotyk, no privítal by som väčší rozsah nastavenia. Predné sedadlá sú pohodlné, ovládanie celého auta doslova banálne. Zaskočilo ma, že na displejoch nie sú zobrazené ani niektoré základné údaje, akými je priemerná spotreba, či nejaká pekná grafika, týkajúca sa aktuálneho stavu pohonu. Verzii nabitej výbavou nechýba ani vyhrievaný volant a vyhrievané sedadlá. Príjemne ma prekvapilo aj audio. Vzhľadom na určenie auta do mesta hrá viac než príjemne.
Jazdi a nabíjaj
Je to maličké mestské autíčko a tomu je prispôsobený aj pohon a podvozok. V praxi to znamená, že s výkonom 83 kW (113 k) vie slušne lietať mestskými uličkami. Para mu však rýchlo dochádza na okresných cestách a diaľniciach, kde je rýchlosť limitovaná na 132 km/h. Ak máte predstavu, že budete umiernene jazdiť po diaľnici povedzme na trase Trnava – Bratislava, čo je zhruba 50 km, na jedno nabitie v lete to otočíte maximálne dvakrát s malou rezervou. Dojazd v reálnych podmienkach je totiž zhruba 230 km.
Čo treba uznať
- Vysoký cit pre detail.
Čo nám chýbalo
- Ukazovateľ spotreby.
Čo nás prekvapilo
- Slušné audio.
Fiat Grande Panda E La Prima
Cena (základ/test) 24 490/27 290 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- Synchrónny elektromotor, max. výkon 83 kW (113 k), max. krútiaci moment 122 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 44/43,8 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,5 s, vmax = 132 km/h, dojazd vo WLTP/test 289 – 344/230 km, spotreba WLTP/test 15,5 – 18,5/19,0 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – áno
- AUX – 0×
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,25
- Batožinový priestor: 361 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov