EVO 5: Niečo za niečo (test)
EVO 5 je cenovo dostupný mestský crossover, ktorý naplní vaše očakávania, len musia byť reálne.
Talianska značka DR Automobiles vstúpila na slovenský trh len nedávno, no už stihla upútať pozornosť zaujímavými modelmi. V letnom čísle Auto magazínu sme v rubrike „Test mesiaca“ dali priestor modelu DR 6.0. Hneď po ňom sme si vyskúšali najlacnejší model EVO 5.
Ide o mestský crossover postavený na základe čínskeho BAIC X3. Ten sa v Číne predáva od roku 2019 a v najvyššej výbave tam stojí necelých 12-tisíc eur. V porovnaní s ním má EVO 5 upravenú prednú masku a niektoré nové technológie, no inak ide prakticky o
identické autá.
Jedna verzia
Na Slovensku je EVO 5 (tak ako všetky autá od DR) dostupné iba v jednej verzii výbavy, čo paradoxne nie je na škodu – dostávate totiž všetko podstatné, čo by zákazník mohol od auta v tejto cenovej kategórii očakávať: LED denné svetlá, 17-palcové disky, 8-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu, manuálnu klimatizáciu, parkovacie senzory, cúvaciu kameru či strešné okno. Z praktického hľadiska poteší aj kufor s objemom 375 dm 3 , ktorý ukrýva aj dojazdové rezervné koleso.
Po usadení do kabíny má človek zmiešaný dojem. Palubná doska a výplne dverí sú síce z tvrdých plastov, no ich spracovanie je na dobrej úrovni – nič nevŕzga, nič neodstáva. Viaceré detaily však pôsobia rozpačito. Napríklad plastový volant, sedadlá z umelej kože, ktoré sú síce ľahko udržiavateľné, no v lete neposkytujú veľa komfortu, a analógový prístrojový panel, ktorý pôsobí zastaralo. Ďalej treba povedať, že multimediálny systém je veľmi jednoduchý a hoci výrobca uvádza podporu pre Android Auto, v teste sa túto funkciu nepodarilo rozbehnúť. To je škoda, lebo vo výbave chýba navigácia. Pochvalu si však zaslúži intuitívne ovládanie manuálnej klimatizácie a hlavne veľkorysý priestor v zadnej časti kabíny, ktorý uspokojí aj dospelých cestujúcich.
Ide to aj tichšie
Pod kapotou pracuje 1,5-litrový benzínový štvorvalec z vlastného vývoja značky BAIC. Motor má nepriame vstrekovanie, čo vyhovuje tým, ktorí auto používajú na kratšie vzdialenosti. Motor vyvinie 93,5 kW (127 k), resp. 225 Nm. Kombinuje sa výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má krátke sprevodovanie – pri 130 km/h točí motor 3 300 ot./min, čo je na dnešné pomery dosť.
Štvorvalec poteší slušnou pružnosťou a ochotnou reakciou na plyn. Dobrou správou je aj prítomnosť asistenta pre rozjazd do kopca. Na druhej strane, EVO 5 trpí horším odhlučnením interiéru – najmä pri vyšších rýchlostiach je aerodynamický hluk výrazný, vodič má pocit, akoby mal pootvorené dvere. Aj účinnosť bŕzd je len priemerná. Reálna spotreba sa počas testu pohybovala na úrovni 8,5 litra.
Pre koho je EVO 5?
Cena 17 990 eur ho radí medzi najdostupnejšie nové crossovery na trhu – obzvlášť, keď zohľadníme výbavu. Auto má lacno pôsobiaci interiér, priemerné brzdy a slabé odhlučnenie. No za svoju cenu ponúka nečakane veľa muziky – bohatú výbavu, dostatok priestoru a živý motor.
Je ideálnym autom pre rozpočtovo orientovaného zákazníka, ktorý chce nové auto s dobrou výbavou. Alebo pre začínajúce rodiny, ktoré ocenia priestor a bezpečnostnú výbavu. Prípadne ako druhé auto do domácnosti, najmä na kratšie mestské presuny. Ak viete, čo od auta za 18-tisíc eur očakávať, EVO 5 vás môže príjemne prekvapiť.
Čo treba uznať
Dobrá dynamika motora
Čo nám chýbalo
Zabudovaná navigácia
Čo nás prekvapilo
Slabo odhlučnený interiér
EVO 5 1,5 Turbo
Cena (základ/test) 17 990/17 990 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm 3 , max. výkon 93,5 kW (127 k) pri 5 390 ot.min -1 , max. krútiaci moment 225 Nm pri 4 500 ot.min -1 . Emisie CO 2 168 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 10 s, v max = 185 km/h, spotreba WLTP/test 7,5/8,5 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230 V – nie
AUX – nie
USB-A – 3×
USB-C – 0×
Wi-fi – nie
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 8,0´´ Batožinový priestor: 375 dm 3 (s rezervným kolesom pod podlahou)
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov