Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Prvá jazda: Renault 4 E-Tech electric – Rodinná štýlovka

Renault 4 E-Tech electric spája retro dizajn, priestor a modernú techniku. A nechýba ani možnosť personalizácie.

Po reinkarnovanej „er-päťke“, ktorá je, mimochodom, mega-úspešná, pretože sa jej od uvedenia na trh v apríli predalo už takmer 40 000, Renault uvádza na trh aj „er-štvorku“ s rovnakou filozofiou. Tá spočíva v tom, že si dizajnéri vzali za vzor Renault R4 z roku 1961, zmodernizovali jeho dizajn a technici auto osadili modernou technikou… Dizajnéri zachovali to, že predné blatníky siahajú až do čela auta a nie naopak, že čelo prechádza do blatníkov. Zachovali aj to, že svetlomety sú v „maske chladiča“ a nesiahajú do bokov, resp. do blatníkov. A tiež vertikálne zadné svetlá, prelisy na dverách, malé okienko v C-stĺpikoch… Mimochodom, nesvietia len svetlá, resp. denné svetlá, ale aj lem „masky“ a logo automobilky uprostred.

Vo vnútri nájdete moderný interiér s dvoma digitálnymi displejmi, ale priamym ovládaním klimatizácie, príjemné sedadlá a R4-ka ponúka dostatok miesta aj vzadu a v kufri. Nechýba systém openR link s integrovanými službami Google a hlasový asistent „reno“, ktorý funguje na základe ChatGPT. Mimochodom, „reno“ má vlastného avatara. Kufor má 420 dm3, má kubické tvary a nakladacia hrana je vo výške 61 cm, čo je v priemere o 10 cm nižšie ako u konkurencie. Navyše, po sklopení operadiel môžete v interiéri prevážať veci s dĺžkou 2,2 metra. A kto sú vlastne konkurenti? Alfa Romeo Junior, DS3, SEAT Arona, Toyota Yaris Cross, Ford Puma, Kia e-Soul, VW T-Cross…

Renault 4 je čistý elektromobil, na výber máte dve batérie a dva pohony. Verzia Urban Range má 40 kWh akumulátor, elektromotor s 90 kW, resp. 225 Nm a dojazd 300 km. Verzia Comfort Range disponuje akumulátorom s kapacitou 52 kWh, elektromotorom so 110 kW, resp. 245 Nm a má dojazd vo WLTP až 400 km. Vyzdvihnúť musím podvozok a riadenie, ktoré sú absolútne geniálne. Podvozok je totiž vďaka progresívnemu prejavu tlmičov príjemne mäkký, pritom dokonale tlmí všetky nerovnosti a zároveň je veľmi stabilný, riadenie je zasa rýchle a poskytuje skvelý kontakt s vozidlom.

Vo výsledku je Renault 4 E-Tech electric v súčasnosti najkrajšie a najštýlovejšie auto vo svojej triede, pričom nechýba široká škála personalizácie farbami a polepmi a tiež rôznymi doplnkovými prvkami. Zároveň je to priestranné, variabilné a veľmi príjemné auto. Verzia Urban Range sa začína na cene 29 500 eur, Comfort Range na 32 500. A ešte do konca roka sa objavia aj verzie Plein Sud s veľkoplošnou elektricky otvárateľnou plátennou strechou. To len bude štýlovka.

Renault 5 E-Tech: Retro Európan (polygón)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov