Mitsubishi Outlander PHEV – Dlho očakávaná novinka prichádza na trh
Mitsubishi Motors predstavuje nový Outlander PHEV zo segmentu SUV-D, a pokračuje tak v uvádzaní nových produktov a investíciách na európskom trhu. Vlajkový model mení zavedené pravidlá hry svojim jedinečným poňatím, ktoré zákazníkom ponúka úplne novú perspektívu.
Výroba nového Mitsubishi Outlander bude spustená v závode Okazaki spoločnosti Mitsubishi Motors koncom roka 2024, kedy sa toto vozidlo zaradí do omladenej modelovej ponuky a nadviaže na nedávno uvedené nové ASX a úplne nový COLT.
Dizajn
Postoj vozidla vrátane svalnatého vzhľadu karosérie zhmotňuje stabilitu, zatiaľ čo technológia predných svetiel dáva nahliadnuť do budúcnosti prostredníctvom špičkových LED svetlometov s adaptívnou funkciou. Vysoko umiestnené predné svetlá s ostrým pohľadom uľahčujú rozoznateľnosť modelu v prevádzke. Nízko umiestnené svetlomety môžu obsahovať až 12 samostatných LED diód pre dynamickú zmenu usporiadania v závislosti od jazdnej situácie – čím zaisťujú lepší výhľad na dlhú vzdialenosť bez oslňovania protiidúcich vozidiel. Dynamický zovňajšok vozidla ešte zdôrazňujú sekvenčné ukazovatele smeru s 21 LED diódami, ktoré prispievajú k čo najlepšej viditeľnosti pre ostatných účastníkov cestnej premávky.
Úprava bočného profilu nového Outlandera PHEV odhaľuje robustnú horizontálnu štruktúru karosérie s atletickými lemami blatníkov a markantným zadným stĺpikom, pripomínajúcim kýlovú plochu tryskového lietadla – prvkom, ktorý dodáva celkovému vzhľadu ešte viac dynamiky a vytvára efekt „plávajúcej strechy“. Elegantný a neprehliadnuteľný vzhľad dopĺňajú kolesá z ľahkej zliatiny o veľkosti 18″ alebo 20″, napomáhajúce vozidlu pevne priľnúť k povrchu.
Do stvárnenia zadných svetiel sa premietol dizajnový prvok „veľkého horizontu“, ktorý opäť vyjadruje stabilitu prostredníctvom tvaru písmena „T“. LED osvetlenie kladie dôraz na šírku a poukazuje na horizonty, ku ktorým má vozidlo namierené.
Vzhľad a charakter dotvárajú výbavové línie – Inform, Invite, Intense a Instyle – ako aj široká ponuka prvkov príslušenstva, ktoré vozidlu dodávajú nový rozmer a umožňujú vyjadriť vlastný vkus. A vďaka možnosti voliť z 12 odtieňov – piatich dvojfarebných a siedmich jednofarebných – je nový Outlander PHEV schopný ešte lepšie vyjadriť zákazníkovu osobnosť. Nová šedá prémiová perleť Moonstone Gray dopĺňa robustný šedý odtieň o výrazný modrý nádych, ktorý spája interferenciu modrého svetla s lúče odrazenými od hliníkového povrchu. Vonkajšia farba má tri vrstvy (namiesto pôvodných dvoch), a výsledný odtieň tak pôsobí ako diamant.
Pri pohľade do interiéru nového Outlandera PHEV je okamžite zrejmý starostlivý dôraz na každý detail a pohostinnosť v duchu japonských tradícií omotenashi . Kabína vyvedená v duchu filozofie Mitsubishi sprostredkuje jedinečné skúsenosti s dôrazom na ovládanie, výhľad a funkčnosť. Konštrukčné zmeny sa odrazili vo zväčšení interiéru a vylepšení parametrov odhlučnenia, vibrácií a chvenia; väčšia kabína tak ponúkne nielen viac miesta a pohodlia, ale aj tichšie prostredie s ešte lepším potlačením vibrácií.
Všetky prvky fyzického kontaktu v interiéri nového Outlandera PHEV – volant, volič prevodovky, kruhové ovládače, spínače ovládania okien a madla – boli navrhnuté s ohľadom na spoľahlivé fungovanie a precíznu odozvu pre maximálnu sebaistotu pri ovládaní v súlade s dojmom robustnosti celého vozidla. Pri návrhu digitálnych prvkov v interiéri vrátane prístrojového štítu, head-up displeja a systému infotainmentu bol kladený dôraz na intuitívne používanie a atraktívny vzhľad.
Jedným z prvkov interiéru, ktorý sa používa prakticky neustále – bez toho, aby bol vôbec spomínaný – je vnútorné spätné zrkadlo. V novom Outlanderi PHEV sa používa rafinované bezrámčekové digitálne spätné zrkadlo, ktoré krásne ladí s charakterom kabíny a prispieva k dobrému výhľadu z vozidla. V situáciách, kedy je dozadu zle vidieť kvôli cestujúcim alebo naloženej batožine, resp. nepriaznivým klimatickým podmienkam, možno výhľad zlepšiť prepnutím na obraz zadnej kamery na podporu ešte bezpečnejšej jazdy.
Súčasťou kultivovaného a vysoko kvalitného interiéru sú ďalej vylepšené sedadlá pre ešte vyššiu mieru pohodlia a praktickosti; k pocitom luxusu prispieva vyhrievanie a odvetrávanie spoločne s masážnou funkciou a ešte lepšou oporou. Upokojujúci a luxusný priestor na predných sedadlách nového Outlandera PHEV je postavený na voľbe materiálov i farieb a vysokej kvalite prešívania v kombinácii s materiálmi, krivkami stehov na prístrojovom paneli a vo výplniach dverí, premyslenými úložnými miestami pre maximálnu praktickosť a decentným ambientným osvetlením vo dverách.
Interiér nového Outlandera PHEV je zaplavený prirodzeným svetlom vďaka panoramatickému strešnému oknu, ktorého otvorením je možné dovnútra vpustiť závan sviežeho vzduchu. Veľký panel s dĺžkou 928 mm a šírkou 702 mm evokuje v kabíne pocit neobyčajnej vzdušnosti a priestrannosti.
Pohon
Systém pohonu kombinuje hospodárny benzínový štvorvalec, dva vysoko výkonné elektromotory a väčšiu lítium-iónovú batériu v spojení s radením shift-by-wire. Nárast výkonu oproti modelu predchádzajúcej generácie narástol približne o 40 percent. Keďže aktuálne používaná batéria disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantne vyšší čisto elektrický dojazd. Na základe oficiálneho testovania WLTP je čisto elektrický dojazd až 113 km (v režime CITY).
Predný elektromotor ponúkne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadnej náprave disponuje výkonom 100 kW a krútiacim momentom 195 Nm, ale vďaka integrovanej jednotke riadenia motora zaberá menej miesta, čo zjednodušilo zástavbu celého ústrojenstva.
Pri novom Outlanderi sa tiež zlepšila hospodárnosť prevádzky. Batériový modul s vyššou kapacitou vďaka menšiemu vnútornému odporu teraz dokáže poskytovať o 108 % vyšší konštantný výkon, než tomu bolo u predchodcu. Nový systém kvapalinového chladenia umožňuje naplno využívať potenciál batérie, a zaistiť tak solídne rozjazdy aj tichú jazdu za všetkých podmienok.
Nový Outlander PHEV ďalej ťaží z výhod tepelného čerpadla, ktoré znižuje spotrebu energie aj pri spustenej klimatizácii a prispieva k dlhšiemu elektrickému dojazdu, a to aj za chladného počasia.
Zatiaľ čo základné parametre spaľovacieho motora zostali rovnaké ako u predchodcu (2360 cm 3 , DOHC 16v), novinkou je systém recirkulácie výfukových plynov, rozšírené kanály chladenia a integrované zberné výfukové potrubie v prospech nižšej spotreby a vyššieho výkonu. Celkový systémový výkon, ktorý poskytuje dynamický zážitok, potom činí 225 kW, resp. 306 koní. Vďaka zväčšeniu palivovej nádrže na 53 litrov dokáže vozidlo ponúknuť dlhší dojazd v kombinácii čisto elektrického a hybridného pohonu. Na základe oficiálneho testovacieho cyklu je spotreba 0,8 l/100 km a emisie CO 2 sa pohybujú na úrovni 18-19 g/km pri celkovom dojazde 834 km.
Výkon hnacieho ústrojenstva nového Outlandera PHEV bezpochyby prispieva k pôžitku z jazdy, ale vozidlo je tiež praktickejšie v rámci každodenného používania. Vyšší výkon priniesol lepšiu akceleráciu z miesta na 100 km/h, teraz 7,9 sekundy, čo znamená oi. jednoduchšie zaraďovanie do prevádzky na diaľniciach.
Vodič ďalej môže jednoducho ručne nastaviť, ako má vozidlo hospodáriť s energiou uloženou v batérii; k dispozícii sú štyri voľby:
- Normal: automaticky optimalizuje čisto elektrický / hybridný pohon.
- EV: používa sa čisto elektrický pohon (za podmienky dostatočného nabitia batérie).
- Save: vozidlo sa snaží zachovať existujúcu úroveň nabitia batérie.
- Charge: dobíja batériu.
Vďaka vylepšenému Plug-In hybridnému pohonu je nový Outlander schopný využívať čisto elektrický režim aj za dynamickejšej jazdy a rýchlosti 135 km/h. Užívateľ sa môže spoľahnúť na dostatočný dojazd aj pri zapnutej klimatizácii, ako aj menej časté dobíjanie batérie.
Podvozok a hnacie ústrojenstvo
Nový Outlander PHEV prináša vodičom maximálnu istotu za volantom – inteligentný systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) podporuje najlepšie možné záberové schopnosti za všetkých situácií vrátane podpory siedmich voliteľných jazdných režimov na zohľadnenie podmienok a požiadaviek vodiča; prepracované komponenty podvozku spoločne s vylepšenou citlivosťou riadenia a spätnou väzbou SUV prinášajú stabilitu, jazdné schopnosti a lepšie jazdné správanie.
Kľúčovou kvalitou v segmente stredne veľkých SUV je jazdné správanie, kedy sa veľkosť vozidla stretáva s požiadavkou zaistiť kultivované a luxusné prostredie. Nový Outlander PHEV s výškou 1750 mm, dĺžkou 4719 mm, šírkou 1862 mm a rázvorom 2704 mm poskytuje nielen praktickosť a kultivovanosť, ale vďaka svojmu podvozku prináša aj istotu za volantom.
Zdokonalená technológia S-AWC zahŕňa najmodernejší systém, pri vývoji ktorého sa uplatnili skúsenosti z rallyového športu v prospech predvídateľného handlingu v súlade so zámermi vodiča – aj vďaka zástavbe predného a zadného elektromotora pre optimálne rozdeľovanie hnacieho momentu medzi nápravy, čo by pri klasickom systéme 4WD s hnacím hriadeľom. Uvedená technológia zaisťuje nekompromisný pôžitok z jazdy na ľubovoľnom povrchu.
Nový Outlander PHEV ponúka sedem voliteľných jazdných režimov, koncipovaných s ohľadom na čo najlepšie jazdné schopnosti bez ohľadu na typ povrchu alebo podmienky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sneh) a MUD (bahno). Jednotlivé režimy, ľahko a intuitívne nastaviteľné kruhovým ovládačom medzi sedadlami, zaisťujú sebaistotu za volantom aj za tých najmenej priaznivých podmienok.
Súčasťou konštrukcie typu multi-link sú ľahké guľové čapy z veľmi tuhého hliníka na oboch nápravách; k nižšej hmotnosti a vysokej tuhosti konštrukcie prispievajú duté tyče stabilizátorov a použitie kovaného hliníka pri spodnom ramene predného zavesenia, resp. horného ramena zavesenia zadných kolies. Systém zavesenia kolies ďalej zahŕňa hydraulické puzdro predného spodného ramena, ktoré sa podieľa na vyššej kvalite jazdy, resp. priečna vzpera napomáhajúca potláčať vibrácie v prospech hladkej jazdy.
Vykonané vylepšenia podvozku nového Outlandera PHEV sa dotkli aj brzdných schopností vozidla. SUV s väčšími brzdovými kotúčmi, než vozidlo predchádzajúcej generácie sa chváli vyššou účinnosťou bŕzd. Za ľahším ovládaním brzdového pedála, resp. bezpečnejšou a spoľahlivou spätnou väzbou za vysokých cestovných rýchlostí stoja ventilované kotúče s priemerom 350 mm na predných aj zadných kolesách z ľahkej zliatiny o veľkosti 18″ alebo 20″.
Digitalizácia a konektivita
Mitsubishi v spolupráci s presláveným výrobcom audio vybavenia Yamaha pripravilo pre nový Outlander PHEV audiosystém Dynamic Sound s 8 alebo 12 reproduktormi, odladený špeciálne podľa akustických vlastností kabíny v prospech luxusných a pohlcujúcich poslucháčskych zážitkov pre ešte príjemnejšie a pohodlnejšie cestovanie.
Vyššia úroveň digitalizácie na palube nového Outlandera PHEV je najviac viditeľná pri pohľade zo sedadla vodiča. Plne digitálny prístrojový štít s jemnou grafikou je tvorený farebným TFT displejom o veľkosti 12,3″. Široko nastaviteľná obrazovka sa chváli skvelou čitateľnosťou a väčšími možnosťami výberu obsahu podľa osobných preferencií alebo požiadaviek trasy.
Obrazovku s jemnou grafikou je možné prepínať medzi dvoma režimami zobrazovania (klasickým a rozšíreným) s informáciami audiosystému a navigácie; obrazovka s tokmi energií prináša zrozumiteľné informácie o fungovaní spaľovacieho motora a elektromotorov. Všetko je možné intuitívne ovládať pomocou spínačov na volante.
Digitalizáciu a konektivitu v kabíne ďalej rozširuje centrálna 12,3″ obrazovka systému SDA (Smartphone link Display). Dotykový displej s rozlíšením 1280×720 a vylepšeným grafickým rozhraním prináša atraktívne a luxusné užívateľské prostredie.
Systém s rýchlym prístupom k najdôležitejším informáciám pre riadenie vozidla zahŕňa vylepšené funkcie navigácie vďaka online službám dopravných informácií v reálnom čase od TomTom, resp. rozhranie API Google Places na vyhľadávanie miest v okolí; ďalej umožňuje používať prispôsobiteľné widgety na domovskej obrazovke na voliteľné usporiadanie informácií podľa individuálnych potrieb, resp. používať pevný pruh po ľavej strane displeja na spúšťanie aplikácií.
Možnosť priniesť si do kabíny nového Outlandera PHEV svoje vlastné digitálne prostredie umožňujú bezdrôtové technológie Apple CarPlay a Android Auto. Tie otvárajú bránu k požadovaným ekosystémom a všetkým kompatibilným aplikáciám, ktoré je možné používať aj na cestách. Problémom nie je ani dobíjanie mobilných zariadení, pretože každý z členov posádky môže využívať rýchlu a efektívnu bezdrôtovú nabíjačku štandardu Qi s výkonom 15 W.
Nový Outlander PHEV prináša najrôznejšie pokročilé funkcie ozvučenia vrátane nekonečnej ponuky zvukového obsahu, od hudby až po podcasty. Mitsubishi v spolupráci s výrobcom audio vybavenia Yamaha pripravilo audiosystémy Dynamic Sound Yamaha Premium a Dynamic Sound Yamaha Ultimate , ktoré premieňajú kabínu na posluchovú miestnosť s jedinečným spôsobom ozvučenia v podobe súkromnej koncertnej sály.
Systém nesúci označenie Dynamic Sound Yamaha Premium spája výkon ôsmich Yamaha reproduktorov, zatiaľ čo Dynamic Sound Yamaha Ultimate zahŕňa 12 reproduktorov vrátane subwoofera a zdvojených zosilňovačov Yamaha DSP (Digital Signal Processor), ktorých vývoj bol založený na reproduktore NS-5000, vlajkovej lodi spotrebnej elektronik.
Zvukové efekty, odladené zvukovými majstrami Yamaha v súlade s podmienkami kabíny nového Outlandera PHEV, je možné upravovať na základe preferencií posádky a aktuálnych jazdných podmienok. Systém dokáže automaticky upravovať hlasitosť podľa rýchlosti jazdy (Premium a Ultimate), dažďa alebo používania klimatizácie (Ultimate) tak, aby dokonalý zvukový prejav nebol ničím rušený.
Bezpečnosť, praktické funkcie a pohodlie
Konštrukciu nového Outlandera PHEV vylepšuje nasadenie ultra vysokopevnostnej ocele na kľúčových miestach vrátane konštrukcie pre viacnásobnú distribúciu záťaže na podporu lepšieho pohlcovania energie v prípade nárazu. Po celej kabíne je rozmiestnených osem airbagov na ochranu cestujúcich; k dispozícii sú kotevné body ISOFIX na bezpečné upevnenie detských autosedačiek.
Zostava pokročilých systémov na podporu riadenia a bezpečnostných systémov v novom Outlanderi PHEV má za úlohu úplne predchádzať dopravným nehodám, resp. zmierňovať ich prípadné následky. Za týmto účelom vozidlo používa rad palubných senzorov zaisťujúcich 360 ° prehľad o situácii okolo vozidla.
Každý zo systémov bol navrhnutý s ohľadom na maximálnu bezpečnosť a funkčnosť s cieľom poskytovať pocit istoty a prispieť k uvoľneniu za volantom bez toho, aby systémy svojimi zásahmi bránili vychutnávať si riadenie vozidla. Technológie sú postavené na kombinácii ultrazvukových senzorov, radarov a kamier, kedy majú za úlohu vyhnúť sa prekážkam, varovať vodiča alebo vykonať úhybný manéver s cieľom predísť nehode, alebo aspoň zmierniť jej následky.
Ochranu chodcov vylepšuje systém zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM) – nezávislý systém núdzového brzdenia, ktorý pomocou radaru sleduje vozovku v smere jazdy a zvyšuje bezpečnosť rozpoznávaním chodcov a cyklistov – a vďaka rozšíreným funkciám tiež pomáha vodičovi bezpečne prechádzať križovatkami. FCM je jedným z viac ako dvanástich pokročilých technológií na podporu bezpečnosti posádky nového Outlandera PHEV aj ostatných účastníkov cestnej premávky.
Z ďalších systémov spomeňme: automatické núdzové brzdenie pri cúvaní, systém na sledovanie slepých uhlov s asistentom pre zmenu jazdného pruhu, varovanie pri opustení jazdného pruhu, systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, systém rozpoznávania dopravných značiek a systém monitorovania pozornosti vodiča.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov