SsangYong končí, nahradí ho iná automobilka. Toto je prvý model.
Predstavením modelu Actyon končí éra SsangYongu a začína sa písať nová kapitola pod označením KGM. Prečo sa tak stalo?
KGM, alebo KG Mobility bude novým označením pre automobily, ktoré poznáme pod označením Ssangyong. Táto juhokórejská automobilka po 70 rokoch končí a prevzal ju ocielarsky a chemický gigant, ktorý však vo svojom portfóliu má aj média a služby nedávno získal do svojho portfólia aj automobilku Ssangyong. Tú čaká rebranding a modely onedlho ponesú označenie KGM.
Prvým modelom pod touto značkou je práve predstavený Actyon. Po prvý raz sa toto meno objavilo na prvom SUV – kupé, ktoré sa vyrábalo od roku 2006 až do roku 2011. Po dlhých rokoch sa vracia ako vlajková loď automobilky so solídnou priestorovou ponukou ako aj atraktívnym dizajnom, hoci to už nie je SUV kupé ale full size SUV.
Dizajn auta je spredu pripomína Torres, ktorý sa na našom trhu etabloval veľmi dobre a konkuruje modelom ako Kodiaq, či Tiguan. Bočná línia vďaka predĺženej zadnej časti následne pripomína Range Rover, čo naznačuje luxusné ambície s týmto modelom. Nechýba ani typické lakovanie zadného „C“ stĺpika striebornou farbou, čo je pre modely Torres a Actyon príslušné.
Interiér do veľkej miery kopíruje kabínu elektrickej verzie spomínaného modelu Torres. Toto modernejšie prevedenie sa objaví aj v modeli Torres so spaľovacím motorom. Základom je palubná doska s dvoma na seba nadväzujúcimi displejmi s klasickým usporiadaním. Prvý displej je v podstate digitálny prístrojový štít, druhý slúži infotainmentu. Tak ako je to teraz „moderné“. Tlačidiel je vo vnútri minimum, zaujímavo vyzerá stredová konzola a vidíme aj obdĺžníkový volant.
Špecifikácie naznačujú, že pod kapotou postará 1,5-litrový turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s výkonom 120 kW (163 k) s maximálnym krútiacim momentom 280 Nm. Prevodovka bude výlučne automatická, dynamické parametre zatiaľ výrobca nezverejnil. To, čo však zverejnil je objem batožinového priestoru na úrovni 668 litrov. Pohotovostná hmotnosť verzie s pohonom predných kolies je 2 080 kilogramov, verzia AWD s pohonom všetkých štyroch kolies bude o 90 kilogramov ťažšia a na váhe vytlačí 2 170 kg. Základná cena je stanovená na 38 990 eur, za pohon 4×4 si priplatíte 1 990 eur. Priplatiť si môžete za 360° kamerový pohľad (850 eur) a za strešné okno 1 190 eur. Zvyšné príplatky sú za lakovanie, dvojfarebné prevedenie ako aj prevedenie čalúnenia, pričom čierne kožené čalúnenie s červeným prešívaním je súčasťou sériového vybavenia.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov