Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Hyundai Tucson Hybrid FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium

Hyundai Tucson Hybrid FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 reprezentuje prvý stupeň prechodu k čistej elektromobilite a zároveň je to druhá najvýkonnejšia verzia.

Covidové dieťa automobilky Hyundai (áno na trh prišlo presne uprostred pandémie) prešlo nedávno faceliftom, ktorý sa však prioritne zameral na interiér, exteriér si prisvojil zopár zmien. Našťastie, lebo dizajn Tucsonu nepotreboval vylepšovať. Takže nové predné denné svetlá ako aj tmavšia predná maska chladiča šikovne dopĺňajú kozmetické zmeny na zadnej časti. Svalnaté blatníky ostali, rovnako ako aj kontrastné prvky na bočnej časti. Výsledok? Tucson je stále „cool“.

Väčšina zmien sa však udiala v interiéri. Už tradične palubnej doske kraľuje duo obrazoviek s uhlopriečkou 12,3“, ktoré dopĺňa dotykové ovládanie klimatizácie s pevnými bodmi. Teplotu si stále nastavíte na kruhovom ovládači a týmto spôsobom dokážete meniť aj intenzitu zvuku, či zväčšovať mapu navigácie. Opäť pochválim grafiku prístrojového panelu s množstsvom zobrazení ako aj fakt, že stále máte k dispozícii klasické zobrazenie. V rámci faceliftu sa volič automatu presťahoval na stĺpik riadenia tak, aby vznikol priestor pre plávajúcu stredovú konzolu s tlačidlami pre jazdné režimy ako aj bezdrôtové nabíjanie telefónu. Priestorové pomery sú veľmi dobré, označenie rodinné tu platí pre všetky fázy rastu vašich detí. A ešte niečo. Vyhrievanie zadných sedadiel. V rámci triedy dostupných áut tento prvok uviedli na trh práve Kórejci. A nechýba ani tu a opäť si získa naše pozitívne hodnotenie.

Verzia Hybrid kombinuje klasický známy motor 1,6 T-GDi, tentokrát s maximálnym výkonom 117,6 kW (160 k) so silnejším elektromotorom. Ten dopuje motor s maximálnym výkonom na úrovni (47,7 kW (64 k). Výsledkom je systémový výkon na úrovni 158 kW (218 k). Pre úplnosť údajov treba dodať aj kapacitu batérie na úrovni 1,49 kWh, ktorá pomáha jazdiť autu v takzvanom elektrickom režime kedykoľvek to situácia umožňuje. Dokonca aj na diaľnici.

Slušná porcia výkonu a navyše Hyundai dáva majiteľom možnosť zvoliť si verziu s pohonom predných, alebo všetkých štyroch kolies. My sme testovali verziu AWD, ktorá zrýchľovala z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy čo je slušný výsledok a ani za maximálnu rýchlosť 186 km/h sa hanbiť nemusí. V tomto prípade však pointu budú hľadať zákazníci v priemernej spotrebe. Počas testu sme dosiahli 7,6 litra na 100 kilometrov, čo je vzhľadom na poskytovaný komfort aj dynamiku priaznivá hodnota. Ak chcete ešte nižšiu spotrebu a máte možnosť nabíjať, zvoľte si verziu PHEV. Ak nabíjať neviete a auto využívate často na dlhšie trasy, tak riešením je naftová verzia. Hyundai vám dá na výber!

Jazda je komfortná aj tichá najmä vďaka tomu, že Hyundai nekombinuje hybridnú technológiu s prevodovkou CVT, takže otáčky motora nelietajú zbytočne do vysokých otáčok. Čo sa jazdných vlastností týka, tu nie je čo vyčítať, Tucson si drží štandard, takže ak sa ponáhľate, kolesá môžete do zákruty oprieť. Hoci ak si zvolíte hybridný pohon, toto nebude vaša priorita.

Celkovo je Hyundai Tucson atraktívne rodinné SUV, ktoré však túto estetiku dopĺňa nielen o praktické riešenia, ale aj o priaznivú cenu a možnosť vybrať si pre vás tú správnu technológiu pohonu.

Stručne

Čo treba uznať

Všestranný charakter Tucsonu s množstvom verzií.

Čo nám chýbalo

Trocha silnejší benzínový motor, ktorý by viac podporil dynamiku.

Čo nás prekvapilo

Poriadna dávka vybavenia s LED Matrix svetlometmi.

Tucson Hybrid FL 1.6 T-GDi 6AT 4×4 Premium

Cena (základ/test)                                       38 540/45 890 €

Záruka                                                           5 rokov bez obmedzenia km

Záruka na VN batériu                               8 rokov alebo 160 000 km na batériu

Motor

Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 117,6 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 265 Nm pri 1 500 –  3 500 ot.min-1.  Elektromotor synchrónny, max. výkon 47,7 kW (64 k), max. krútiaci moment 264 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 158 kW (215 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 146 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax = 186 km/h, spotreba WLTP/test 6,4/7,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

230 V – nie

AUX – nie

USB-A – 0×

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 12,3

Batožinový priestor: 616 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov