BMW už nemieni zväčšovať batérie svojich elektromobilov. Prečo?
BMW už nechce vyrábať elektromobily s obrovskými batériami. Podľa vyjadrenia šéfa vývoja automobilky Franka Webera pre Automotive News nedávajú zmysel.
Niektoré automobilky sa snažia o vývoj a výrobu elektrických vozidiel s dojazdom vyše tisíc kilometrov, ale podľa BMW to nie je správna cesta. Prečo? Pretože výroba potom vytvára zbytočne veľkú uhlíkovú stopu. BMW sa preto chce v oveľa väčšej miere zamerať na celkovú efektivitu elektrického auta. Aj preto, že interné prieskumy automobilky ukazujú, že veľká časť používateľov elektromobilov je spokojná s dojazdom v rozmedzí 400-500 kilometrov. Osobne si však myslím, že tieto dojazdy by museli byť reálne aj v reálne ťažších podmienkach, to znamená napr. diaľnice v zime.
„Z údajov, ktoré máme k dispozícii, vyplýva, že len veľmi málo ľudí prejde s BEV naraz vzdialenosť niekoľko sto kilometrov,“ povedal Weber. Samozrejme, súhlasím, nie každý potrebuje také dojazdy, ale nie malé percento v aute doslova žije, takže potrebujú akčný rádius presne na úrovni 500+ km.
Pozitívom je, že elektromobily, ktoré sa stanú súčasťou nového radu Neue Klassa budú mať podľa neho dojazd o zhruba tridsať percent dlhší v porovnaní so súčasnými porovnateľnými modelmi. Batérie budú zložené z valcových článkov, ktoré si vyvinulo priamo BMW. Okrem lepšieho dojazdu budú mať aj schopnosť o tridsať percent rýchlejšieho dobíjania.
BMW podľa Webera v dohľadnej budúcnosti nepočíta s rýchlym nasadením polovodičových batérií. „Prídu, ale zhruba až za desať rokov. Sú teda od súčasnosti vzdialené najmenej jednu generáciu vozidiel,“ uzavrel.
Zdroj: Automotive News
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov