Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW už nemieni zväčšovať batérie svojich elektromobilov. Prečo?

BMW už nechce vyrábať elektromobily s obrovskými batériami. Podľa vyjadrenia šéfa vývoja automobilky Franka Webera pre Automotive News nedávajú zmysel.

Niektoré automobilky sa snažia o vývoj a výrobu elektrických vozidiel s dojazdom vyše tisíc kilometrov, ale podľa BMW to nie je správna cesta. Prečo? Pretože výroba potom vytvára zbytočne veľkú uhlíkovú stopu. BMW sa preto chce v oveľa väčšej miere zamerať na celkovú efektivitu elektrického auta. Aj preto, že interné prieskumy automobilky ukazujú, že veľká časť používateľov elektromobilov je spokojná s dojazdom v rozmedzí 400-500 kilometrov. Osobne si však myslím, že tieto dojazdy by museli byť reálne aj v reálne ťažších podmienkach, to znamená napr. diaľnice v zime. 

„Z údajov, ktoré máme k dispozícii, vyplýva, že len veľmi málo ľudí prejde s BEV naraz vzdialenosť niekoľko sto kilometrov,“ povedal Weber. Samozrejme, súhlasím, nie každý potrebuje také dojazdy, ale nie malé percento v aute doslova žije, takže potrebujú akčný rádius presne na úrovni 500+ km. 

Pozitívom je, že elektromobily, ktoré sa stanú súčasťou nového radu Neue Klassa budú mať podľa neho dojazd o zhruba tridsať percent dlhší v porovnaní so súčasnými porovnateľnými modelmi.  Batérie budú zložené z valcových článkov, ktoré si vyvinulo priamo BMW. Okrem lepšieho dojazdu budú mať aj schopnosť o tridsať percent rýchlejšieho dobíjania.

BMW podľa Webera v dohľadnej budúcnosti nepočíta s rýchlym nasadením polovodičových batérií. „Prídu, ale zhruba až za desať rokov. Sú teda od súčasnosti vzdialené najmenej jednu generáciu vozidiel,“ uzavrel.

Test jazdenky: BMW 118i (F20) 2018 – Vstupná brána

Zdroj: Automotive News

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov