Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Jeep Grand Cherokee 2,0 T PHEV Summit Reserve: Návrat náčelníka

Jeep Grand Cherokee 2,0 T PHEV vás odvezie kamkoľvek s tým, že za každých okolností sa budete cítiť v prvom rade komfortne.

Tradícia je slovo, ktoré už dnes až tak často nepočujeme. Niekedy ho nahradí výraz stereotyp, inokedy zvyk alebo obyčaj. Každopádne tradícia znamená istú stabilitu a to, že veci sa v pozitívnom slova zmysle nemenia a ostávajú tak ako ich poznáme. A presne to robí nový Jeep Grand Cherokee. Pokračuje tam, kde predchodcovia skončili. Na poli luxusných off-roadov, čo v podstate znamená, že kombinuje luxus s extrémnou priechodnosťou v teréne. Dodržiava pôvodné poslanie. Jednoduché. Naoko áno, v skutočnosti presne naopak. Vo svete stále meniacich sa technologických predpisov, emisií, asistenčných systémov je toto poslanie z roka na rok ťažšie. Konštruktéri aj napriek výraznému posunu k športovým SUV trvali na tom, aby bol Grand Cherokee minimálne tak schopný v teréne ako praotec Wrangler. Navyše bez toho, aby ste sa museli vyznať v uzávierkach diferenciálov a iných terénnych trikoch. Samozrejme prirodzeným doplnkom siluety je príves s loďou, prípadne motorkami, či snežným skútrom. To je svet Jeepu Grand Cherokee. Hoci nie úplne všetko je „po starom“.

4×e

Áno je to plug-in hybrid, lebo emisie. Ak chcel Jeep potešiť svojich fanúšikov týmto modelom, nemal inú možnosť. Preto aj samotné označenie pohonu naznačuje kombináciu benzínu a elektriny s pohonom všetkých štyroch kolies. Ale pozor! Toto nie je simulovaný pohon všetkých štyroch kolies, ale skutočný. Nechýba kardanový hriadeľ, redukovaný prevod a sústava viaclamelových spojok, ktoré sa postarajú o prenos sily hnacieho ústrojenstva na všetky štyri kolesá za každých okolností. Všetko je automatizované a vašou jedinou starosťou bude voľba jazdného režimu systému Selec-Terrain: skaly/blato-piesok/sneh/auto/sport. Vy si zvolíte jazdný režim a o ostatné sa postará elektronika.

Novou dimenziou pre Grand Cherokee je možnosť jazdy čisto na elektrický pohon. Skratka 4×e prezrádza plug-in hybridný pohon. V tomto prípade kombinuje batérie s kapacitou 17,3 kWh a elektromotora s maximálnym výkonom 107 kW (145 k), ktorý sám o sebe poskytuje krútiaci moment 245 Nm. V preklade to znamená možnosť jazdiť celkom dynamicky v čisto elektrickom režime až po oficiálny diaľničný limit na Slovensku. Dojazd v čisto elektrickom režime na úrovni 50 kilometrov dokáže pokryť denný kilometrový nájazd väčšiny vodičov. Pokiaľ vám to stačí, môžete svoje denné kilometre v meste absolvovať v elektrickom režime, inak budete zrejme využívať hybridný mód. Ten je nakalibrovaný tak, aby ste využívali zdroje energie čo najúčinnejšie. V režime Sport je systém pripravený maximalizovať kombináciu štvorvalcového dvojlitra s maximálnym výkonom rovných 200 kW (272 k) so spomínaným elektromotorom. Výsledkom je systémový výkon na úrovni 280 kW (380 k) s maximálnym krútiacim momentom na úrovni 680 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dokážete absolvovať za 6,3 sekundy a maximálna rýchlosť je 210 km/h. Neprichádzate tak ani o jednu z disciplín, ktoré by vás zaujímali. A spotreba? Je to plug-in hybrid, takže ak pravidelne nabíjate, budete jazdiť s priemerom na úrovni štyroch až piatich litrov benzínu na sto kilometrov, bez nabíjania rátajte so spotrebou 10 až 12 l/100 km.

Komfort

Vzduchový podvozok Quadra-Lift sa postará nielen o priechodnosť terénom, ale najmä o komfort jazdy. Dokáže zvýšiť svetlú výšku až na 275 milimetrov, čo zabezpečí brodivosť na úrovni 610 milimetrov. Po výdatných lejakoch tak doslova budete vyhľadávať zatopené ulice. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Opäť ich definuje vzduchový podvozok. V režime Sport jemne stvrdne a vy sa môžete ponáhľať, naopak v automatickom režime kalibrácia pamätá na pôvodné poslanie „Granda“ a tým je komfort. Najmä ak máte na zadných sedadlách detské sedačky ,oceníte rodinný charakter Jeepu. Nevýhody? Nuž objem batožinového priestoru na úrovni 520 litrov mierne zaostáva za konkurenciou, dôvodom je však masívna technika pohonu 4×4, ktorá vás nesklame ani v ťažšom teréne. Takže dovolenku s deťmi absolvujete zrejme s truhlou na streche. Jemné cuknutia pri preradení naznačia, že 8-stupňový automat nemá hydrodynamický menič, ale spojku, ktorej vypomáha ďalší elektromotor tak, aby vyplnil výpadok krútiaceho momentu pri preradení. Inak nemáme čo vytknúť, skôr naopak.

Budete si užívať skutočný severoamerický luxus s množstvom  koženého čalúnenia, mäkkých dotykových plôch ako aj mimoriadne kvalitnej audiosústavy McIntosh s hudobným výkonom 950 Wattov. Čítate správne. Tentokrát je však spracovanie a kvalita na maximálnej úrovni, na čo sme práve u amerických áut neboli zrovna zvyknutí. Masážne sedadlá potešia na dlhých cestách, účinný Head Up displej aj systém nočného videnia vás utvrdia v tom, že máte k dispozícii skutočne všetko , čo by ste kedy mohli potrebovať. A ešte nakoniec musím pridať jednu extra pochvalu za drevený dekor. Tento druh obkladu som v testovacom aute nevidel ani nepamätám. Nielenže vyzeral efektne, ale ideálne dopĺňal kožené čalúnenie, takže ste si útok displejov ani neuvedomili. Okrem virtuálneho kokpitu s množstvom zobrazení ako aj dotykového displeja infotainmentu má svoj 10,25“ displej aj spolujazdec. Môže si tak púšťať do slúchadiel vlastnú muziku, prípadne pomôcť vodičovi zadať cieľ do navigácie. Cena? Zhruba 96-tisíc eur musíte položiť na drevo, takže nie je to lacná záležitosť. A predtým, než by ste hodili časopis na zem vám prezradím, že kompetentnejšie a všestrannejšie SUV nenájdete. A konkurencia sa za takto vybavený model často vypýta šesťcifernú sumu.

Stručne

Čo treba uznať

Grand Cherokee si zachoval všetky atribúty

Čo nám chýbalo

Nabíjanie akumulátora vyšším výkonom ako 7,2 kW.

Čo nás prekvapilo

Full výbava so všetkým, čo by ste si kedy želali.

Jeep Grand Cherokee 2,0 T PHEV Summit Reserve

Cena (základ/test)                                         95 990/54 560 €

Záruka                                                            5 rokov alebo 200 000 km

na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 200 kW (272 k) pri 5 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 3 000 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 107 kW (145 k), max. krútiaci moment 250 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 280 kW (380 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 637 Nm. Emisie CO2 65 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 6,3 s, vmax=210 km/h, energetická spotreba WLTP/test 25/25,2 kWh/100 km, dojazd na el. energiu WLTP/test 45-51/50 km; spotreba paliva WLTP/test 2,9/5,1 – 10,3 l/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – 1×

AUX – ani

USB-A – 2x

USB-C – 2×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 10,1

Batožinový priestor: 520 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov