Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Ssangyong Tivoli 1,5 GDI Turbo STYLE+ – Člen rodiny

Ssangyong Tivoli 1,5 GDI Turbo mieri presne do stredobodu záujmu bežného motoristu.

Foto: Marek PAUCO

Takmer každá debata sa v poslednom čase skončí pri cenách nových automobilov. Sú drahšie a ťažko sa hľadajú dobré ponuky. A presne túto dieru na trhu sa snaží vyplniť Ssangyong s modelom Tivoli. Najskôr to bol Grand, ktorý potešil rodinnú klientelu, kratšia verzia bez označenia stratila 25 centimetrov na dĺžku a výraznú časť batožinového priestoru. S celkovým objemom 423 litrov sa síce dá žiť, za rodinný ho však neoznačíme, napokon po optickej stránke pôsobí kufor rozhodne menším dojmom.  Na druhej strane mladému páru poslúži táto verzia s prehľadom.

Stačí zopár príplatkov Sport/Tech a LED, aby ste mali „kompletku“. Znamená to 10,25-palcový displej s konektivitou, dvojzónovú klimatizáciu, ako aj vyhrievanie sedadiel a volantu. Balík LED sa postará o LED svetlomety, ktoré však svojím výkonom nepresahujú 100 wattov a to znamená, že nemusia byť vybavené ostrekovačmi svetlometov. Namiesto toho nájdete na palubnej doske ovládač sklonu svetiel. Mimochodom, práve ovládačov tu nájdete dosť, no klimatizáciu budete ovládať na dotykovom paneli, hoci s pevnými bodmi. Celkovo je interiér mixom klasického ovládania a moderných technológií. Najmä starší vodiči tak nemusia chodiť na školenie k vnukom. Spracovanie interiéru je ordinárne a cenu naznačuje množstvo dielov z tvrdšieho plastu. Priestorové pomery sú dobré a zodpovedajú danej triede. Preložené do slovenčiny, priestoru máte pre štyroch konfekčných dospelých dostatok.

Z dynamického hľadiska sa môžete spoľahnúť na 1,5-litrový turbomotor, ktorý svojím maximálnym výkonom 120 kW (163 k) poteší dynamikou, hoci zrýchlenie z 0 na 100 km/h výrobca neudáva, maximálna rýchlosť sa pohybuje na úrovni 175 km/h. Apetít motora záleží na vašom jazdnom štýle. Ak ste rýchly jazdec, rátajte s deviatimi litrami benzínu, no v prípade civilnej jazdy dokážete jazdiť za 7,0 l/100 km. Šesťstupňový automat Aisin radí komfortne, a to aj v manuálnom režime. Podvozok kopíruje svojím nastavením charakter auta, takže je komfortný a príjemne tlmí nerovnosti presne v strede, a tak to má pri rodinnom SUV byť. Keď potrebujete crossover s dobrou cenou, automatom, ktorý sa hodí predovšetkým do mesta, potom by ste Ssangyong Tivoli mali zahrnúť do „wishlistu“ tiež.

Stručne

Čo treba uznať

Obratnosť auta vďaka kompaktným rozmerom.

Čo nám chýbalo

Väčší batožinový priestor.

Čo nás prekvapilo

Univerzálny charakter auta s príjemnou cenovkou.

 

Ssangyong Tivoli 1,5 GDI Turbo Style+

Cena (základ/test) 17 790/22 050 €

Záruka 5 rokov/100 000 km

 

Motor

  • Prepĺňaný zážihový R6/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. Výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h výr. neud., vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 7,65/8,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • USB-A – 1x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25“
  • Batožinový priestor: 423 dm3

Test: SsangYong Torres EVX Premium – Ruku na to

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov