Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mini Cooper S – Cooper charizma

MINI Cooper S má svojráznu osobnosť, ktorú buď milujete, alebo neznášate.

Značku MINI stále mnohí považujú za takú, ktorá oslovuje len špecifickú skupinu zákazníkov. V skutočnosti má MINI širšie portfólio modelov a bojuje na viacerých frontoch. V ponuke je 3-dverový a 5-dverový hatchback, kabriolet aj SUV Countryman.

S výnimkou kabrioletu si klient môže vybrať, či chce čisto elektrický pohon alebo spaľovací motor. Ja som si tentoraz vyskúšal najväčšiu klasiku – Cooper S s benzínovým dvojlitrom a športovým
balíkom JCW (John Cooper Works).

Pekné a funkčné

Model MINI Cooper S prešiel v najnovšej verzii výraznými zmenami, ktoré však neovplyvnili jeho ikonické charakteristické vlastnosti. Zvonku je vidieť snahu výrobcu o dizajnové zjednotenie konvenčných verzií s elektrickými, ktoré stoja na vlastnej platforme. Spaľovák spoznáte vďaka klasickým kľučkám dverí či podľa veľkej kapoty siahajúcej až ku kolesám. Balík JCW za 7 200 eur posúva dizajn do agresívnejšej roviny a pridáva 17-palcové disky kolies, červenú strechu a spätné zrkadlá, spojler či zadný difúzor.

A nehovorím iba o optických úpravách, dôležité sú aj tie funkčné – ostrejšie brzdy, adaptívny podvozok, športové sedadlá aj prevodovka. Interiér je po novom vzdušnejší a zaujímavo vyzerá aj textília na palubnej doske. Volič automatickej prevodovky ustúpil kolískovému prepínaču pod displejom a štartovací kolík simuluje pohyb kľúča.

Stredový displej má príjemnú grafiku aj vysoké rozlíšenie, no pri zrkadlení mobilu cez Android Auto využíva iba štvorcový výrez a malé ikonky sa za jazdy ťažko triafajú prstom. Volant je na moje ruky príliš tučný a pádla pod ním mohli byť už kovové, ale celkovo pôsobí interiér hodnotným dojmom. Platí, že zadné sedadlá sú skôr núdzové, nanajvýš pre menšie deti. Batožinový priestor má objem 210 dm 3 .

Šelma, ktorá hryzie

Pod kapotou S-ka môže pracovať benzínová jedna-päťka s výkonom 115 kW (156 k) alebo testovaný dvojliter s výkonom 150 kW (204 k) a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Plnokrvná verzia JCW má výkon 170 kW (231 k), ale to je iná pesnička. Už dvestokoňový dvojliter robí z 1 360 kg vážiaceho MINI šelmu. Vďaka nízko položenému krútiacemu momentu často hryzie, hoci používa len predné tesáky.

Občas mu prejazd zákruty v rekordnom čase prekazí dvojspojkový automat, ale iná možnosť neexistuje. Adaptívny podvozok je aj v nešportových režimoch brutálne tvrdý, na každodenné jazdenie by som ho nechcel. Pri blbnutí na kľukatých okreskách je však parádny, perfektne komunikuje s vodičom a drží zvolenú stopu. Test som ukončil so spotrebou tesne nad 8 litrov, ale pri pokojnej jazde by to mohlo byť oveľa menej. Nový model Mini Cooper S je v princípe taký, aký bol, a dúfam, že ešte dlho bude.

Čo treba uznať
Skvelé vlastnosti podvozka pri dynamickej jazde.
Čo nám chýbalo
Kovové pádla pod volantom.
Čo nás prekvapilo
Cena príplatkového balíka JCW.

Mini Cooper S JCW Variant
Cena (základ/test) 24 460 /28 939 €
Záruka 6 rokov alebo 150 000 km

Motor
2× preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm 3 , max. výkon
150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min -1 , max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 450 –
4 500 ot.min -1 . Emisie CO 2  138 – 142 g/km.

Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 6,6 s, v max = 242 km/h, spotreba WLTP/test 6,1 – 6,4/ 8,2 l/100 km.


.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 0×
USB-C – 2×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Priemer okrúhleho displeja: 240 mm
Batožinový priestor: 210 dm3

MINI má 65 rokov: Všetko najlepšie, legenda!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov