Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: ŠKODA Fabia 1,0 TSI 85 kW 6MT Selection – Jednoducho Fabia!

Škoda Fabia nabehla na novú koncepciu voľby výbavy.

Namiesto doterajších stupňov Active, Ambition a Style máte dnes Essence, Selection a Top Selection. Okrem toho česká automobilka po novom poskytuje štyri atmosféry interiéru – základnú Loft a voliteľné Lodge, Suite a Dynamic. A tradične si v konfigurátore môžete zaškrtnúť rôzne doplnkové prvky, resp. balíky a vyberať si môžete aj z prvkov originálneho príslušenstva. Ja som testoval verziu vo výbave Selection so základným interiérom Loft, ale s niekoľkými príplatkovými prvkami. Medzi nimi športový podvozok za smiešnych 143 eur, balík Park & Go, ktorý okrem cúvacej kamery a predných parkovacích senzorov obsahuje aj systém Drive Mode Select, bezkľúčový systém Kessy a alarm, a to všetko len za 594 eur. Ďalší zaujímavý balík je Winter Plus. Ten okrem základného balíka Winter obsahuje dvojzónovú klimatizáciu Climatronic a vnútorné zrkadlo s automatickým stmavovaním.

Pod kapotou som mal litrový trojvalec s 85 kW (116 k) a 200 Nm, ktorý veľmi efektívne maskuje svoju trojvalcovú konštrukciu, a to dokonca aj pri akcelerácii. Je však pravda, že na to, aby sa nevzpieral, potrebuje otáčky. Ale nebojte sa, spotreba s týmito otáčkami vôbec nejde nahor. Naopak, čoho dôkazom je aj môj priemer 5,3 l/100 km. Čo sa týka výkonu, subjektívne a v izolovanom svete sa motor javí byť oveľa silnejší, než udávajú papierové údaje, ale pri predbiehaní narazí kosa na kameň. Tam subjektívne pocity idú stranou a ostáva čistá fyzika. Prevodovka je odstupňovaná veľmi dlho, v rýchlosti 100 km/h točí motor na šestku iba zhruba 2 100 ot.min-1. S tým súvisia väčšie odstupy medzi jednotlivými prevodovými stupňami a tiež to, že maximálna rýchlosť je až 202 km/h. Aby ste si to uvedomili tak to zdôrazním: litrová Fabia ide vyše dvesto!

Hoci som mal športový podvozok, je dobre vyvážený – dobre drží stopu a príjemne tlmí nerovnosti. Inak ten podvozok nie je zradný, je dobre čitateľný a aj z podpriemerného vodiča urobí dobrého. Inými slovami, aj podpriemerný vodič s ním dokáže jazdiť veľmi rýchlo. Výborný pocit vám dáva aj riadenie.

K tomu všetkému vám Fabia ponúka na danú triedu, ale aj v absolútnom meradle veľké sedadlá, výborný posed za volantom, Simply Clever riešenia a ďalšie atribúty. Jednoducho Fabia!

Škoda Fabia 1,0 TSI 85 kW 6° MP Selection

Cena: základ/test 15 330/20 008 €

 

Parametre: preplňovaný zážihový R3/12V, 999 cm3, 85 kW (116 k) pri 5 500 ot.min-1, 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1. 0 – 100 km/h za 9,3 s, vmax = 202 km/h, spotreba WLTP/test 5,0 – 5,5/5,3 l/100 km.

Škoda Superb PHEV: Minimum kompromisov (test)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov