Test: BMW CE02 – Viac ako len dizajnové cvičenie
BMW CE 02 nie je skúter ani moped a ani označenie za naozajstnú motorku nezíska. Napriek tomu ponúka tonu zábavy.
Ak existuje nejaké prostredie, v ktorom majú elektrické motocykle zmysel, tak je to v meste. Tam sa nerieši dojazd a jazda mestskou džungľou na malej elektrickej motorke vás prinúti zamyslieť sa, či potrebujete viac. Navyše BMW CE 02 ponúka mega dávku sci-fi dizajnu s nádhernými detailmi. Vlastne tento model vyzerá skôr ako štúdia, než reálny sériový model, a to je jeho najväčšia devíza. Pritom však BMW nastavilo parametre tak, aby si jazdec prišiel na svoje.
BMW CE 02 ponúka maximálny výkon na úrovni 11 kW (15 k), trvalý výkon poskytuje na úrovni 6 kW (8 k), takže sa nestratíte ani na obchvate, kde vzhľadom na maximálnu rýchlosť 95 km/h môžete vybehnúť. Ešte pôsobivejší je maximálny krútiaci moment. S hodnotou 55 Nm si môžete byť istý silou reakcie na otočenie rukoväte plynu. BMW uvádza aj údaj zrýchlenia z 0 na 50 km/h za tri sekundy. Najmä v meste je to na nezaplatenie. Kľučkovanie medzi prekážkami je v tomto prípade prirodzené a nenútené, nie nadarmo označuje BMW túto motorku ako eParkourer. Zásluhu na tom majú najmä 14“ kolesá a pomerne tučné pneumatiky, vďaka ktorým je motorka stabilná pri každej rýchlosti. BMW CE 02 je oveľa viac než len dizajnové cvičenie.
Nechýba ani spiatočka, ktorú pri pohotovostnej hmotnosti 132 kg nie celkom chápem, dva voliteľné jazdné režimy Surf a Flow, trakčná kontrola a ABS na prednom kolese. K dispozícii je tiež rekuperačná kontrola stability (RSC), ktorá obmedzuje zablokovanie zadného kolesa na šmykľavej vozovke a samozrejmosťou je bezkľúčové štartovanie a jazda. Aplikácia BMW Motorrad Connected poskytuje prehľadnú navigáciu po Lisabone pomocou prepínača na ľavej lište.
Motorka používa dve batérie, každú z nich s napätím 48 voltov a menovitou kapacitou 1,96 kWh. Podľa metodiky (WMTC) je dojazd batérie uvádzaný na úrovni 90 km/h, čo sa dá dosiahnuť, musíte však jazdiť v hustejšej mestskej premávke s dostatočnou rekuperáciou.
K dispozícii sú režimy jazdy Flow a Surf. Flow je mestské prostredie s mäkkou odozvou plynu a strednou rekuperáciou energie a Surf je ostrejší režim bez rekuperácie energie, ktorý umožňuje rolovanie na zatvorený plyn. Tento sme využívali častejšie, je totiž prirodzenejší. Bezkľúčové štartovanie je jednoduché a nechýba ani držiak na smartfón, opäť mimoriadne praktická záležitosť a pre mnohých už aj nevyhnutnosť. Rozbiehanie je tiché, motorka vydáva aj zvuk, takže aj po zvukovej stránke budete spokojní. V zásade nemáme čo BMW CE02 vytknúť. Vlastne máme, je to plochá sedačka. Z dizajnérskeho hľadiska dopĺňa dizajn motorky, no z praktického hľadiska neponúka dostatočný komfort pre jazdca. Už po pár desiatkach kilometrov viete, že si na ňu musíte zvyknúť, a vaša zadnica musí vytvrdnúť. Raz darmo, „-násťročný“ som bol v minulom tisícročí. Verím tomu, že 15-ročný chalan to nebude riešiť, skôr naopak. Zblázni sa od radosti z krásnej elektromotorky, ktorá mu poskytne potrebnú slobodu, ako aj oveľa vyšší status u dievčat, a to dokonca aj tých, ktorí zachraňujú korytnačky na Štrkovci.
Čo musíme uznať
- Jazdné vlastnosti, ktoré boli takmer motorkové.
Čo nám chýbalo
- Komfortnejšie sedadlo.
Čo nás prekvapilo
- Prepracovanosť detailov, ktoré sú skutočne prémiové.
BMW CE 02
Cena a záruka:
základ/test 8 550/9 430 €
3 roky bez obmedzenia km
Motor: Permanentne budený synchrónny elektromotor, max. výkon 11 kW (15 k) pri 5 000 ot.min.-1, max. krútiaci moment 55 Nm pri 1 000 ot.min.-1, Emisie CO2 0 g/km
Jazdné výkon, spotreba:
pohotovostná hmotnosť 132 kg, Vmax = 95 km/h, spotreba výrobca/test 6,0/6,2 kWh/100 km
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov