Test: SsangYong Torres EVX Premium – Ruku na to
SsangYong Torres EVX splní všetko, čo sľubuje, a k tomu vás nechce finančne zruinovať.
Kým niektoré iné automobilky sa rozhodli ísť cestou uniformity všetkých verzií svojich modelov, juhokórejský SsangYong chcel elektrický Torres od toho so spaľovacím motorom jasne odlíšiť. Všimnúť si môžete originálnu prednú masku, ktorú tvorí prerušovaná línia denných LED svetiel v hornej časti, a rovnako hlavné LED svetlomety umiestnené po bokoch. Iný je zadný nárazník a výrobca pri elektrickej verzii zmenil aj grafiku zadných LED svetiel. Mne sa veľmi páčil aj tvar 20-palcových diskov kolies s názvom Diamond Cut. Elektrické SUV zvonku pôsobí až prémiovým dojmom.
Po prvý raz
Elektrická verzia so sebou premiérovo prináša prepracovanú architektúru interiéru; po novom už aj SsangYong využíva prístrojový panel zložený z dvojice 12,3-palcových obrazoviek. Zmenil sa aj stredový tunel vrátane tvaru a umiestnenia voliča automatickej prevodovky. Nová architektúra vyniká množstvom úložných priestorov, ale aj kvalitou použitých materiálov, úrovňou ich spracovania a celkovo príjemným dojmom. Z ergonomického hľadiska mi však prekážalo niekoľko riešení.
Po prvé, že klimatizácia sa dá ovládať len prostredníctvom stredového dotykového displeja. Po druhé, že deaktivácia zvukového znamenia pri prekročení rýchlosti si vyžaduje až päť ďobnutí do obrazovky. A po tretie, že ak vodič mení smer pohybu auta a radí z režimu D do režimu R (alebo naopak), musí voličom prevodovky pohnúť dvakrát alebo ho podržať v požadovanej polohe aspoň dve-tri sekundy. Dá sa na to zvyknúť, no pri parkovaní to ide na nervy.
Všetkého je dosť
SsangYong sa pri vývoji elektrického Torresu dohodol na spolupráci s čínskym koncernom BYD, ktorý do tohto auta dodal v podstate celý systém elektrického pohonu vrátane lítium-železo-fosfátového akumulátora s kapacitou 73,4 kWh a elektromotora s výkonom 152,2 kW (207 k) a najvyšším krútiacim momentom 339 Nm. Aj vďaka osvedčenej technike a tepelnému čerpadlu za príplatok 990 eur sa batéria dokáže nabíjať príkonom 145 kW pri použití jednosmerného prúdu; palubná nabíjačka zvládne 11 kW.
Výrobca sľubuje papierový dojazd 462 kilometrov, a ten sa aj reálne dá dosiahnuť. Ja som v kombinovaných podmienkach v horúcom letnom počasí na jedno nabitie zvládol 420 kilometrov. Škoda len, že elektrický Torres je v ponuke iba s pohonom prednej nápravy. Ak by mal SsangYong elektromotor na oboch nápravách, jeho štartovacia cena 34 990 eur by v kombinácii s miliónovou zárukou na batériu mohla byť pre mnohých takmer neodolateľná.
Čo treba uznať
Dizajnovo príťažlivé SUV budí pozornosť
Čo nám chýbalo
Pohon všetkých kolies
Čo nás prekvapilo
Kvalita spracovania materiálov v interiéri
SsangYong Torres EVX Premium
Cena (základ/test) 34 990 /43 240 €
Záruka 7 rokov 150 000 km na VN akumulátor 10 rokov alebo 1 000 000 km
Motor
- Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 152,2 kW (207 k), max. krútiaci moment 339 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 73,4/72 kWh.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8 s, vmax = 175 km/h, dojazd vo WLTP/test 462/~420 km, spotreba WLTP/test 17/18,6 kWh/100 km.
Test: SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 6AT Premium – Na dobrej ceste
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3“
- Batožinový priestor: 839 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov