Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Renault Captur Mild Hybrid 160 EDC Techno – Najlepší mild-hybrid?!

Renault Captur po facelifte dostal odvážnejšiu mužskejšiu tvár. A, samozrejme, aj kopec iných vecí...

Musím povedať, že sa mi aktuálna generácia Renaultu Captur veľmi páčila. To som však ešte nevedel, ako dobre bude vyzerať po facelifte. Až teraz „to má gule“. Nové sú svetlomety, denné svetlá, maska chladiča, nárazník, ale aj celá kapota a zadné skupinové svetlá majú číre krycie sklo. S týmito zmenami vyzerá dospelejšie. Atraktivitu zvyšuje, že, všetkých šesť farieb sú metalické, resp. perleťové, aj keď za niektoré si musíte priplatiť. Samozrejmosťou je možnosť voľby dvojfarebného prevedenia karosérie s béžovou, sivou alebo čiernou strechou. Páči sa mi, že Captur nejazdí na nízkoprofilových pneumatikách, čo by šlo na úkor komfortu a na oplátku by ste nedostali nič zmysluplné.

Zmeny aj pod pokrievkou

Interiér sa na pohľad nezmenil, v skutočnosti je aj on výrazne inovovaný. V oveľa väčšom pomere sú použité recyklované materiály, pravú kožu nahradila syntetická koža. A nie je to len o tom, že Renault chce ušetriť život nejakým kravičkám, či býčkom, tie tak-či onak padnú za obeť steakom a iným chutným mäsovým výrobkom. Je to aj o energetickej úspore, pri porovnaní s výrobou syntetickej kože je totiž spracovanie kože zhruba 10-krát energeticky náročnejšie, plus sa pri ňom spotrebuje veľké množstvo vody.

Oveľa viac vám do očí udrie, že moje milované otočné ovládače klimatizácie padli za obeť faceliftu. Namiesto nich má teraz Captur klaviatúru s tlačidlami a doplnkové funkcie klímy ovládate na spodnej lište dotykového displeja. Klaviatúra je, samozrejme, oveľa tenšia ako pôvodný panel s otočnými ovládačmi, to umožnilo konštruktérom vytvoriť ďalšiu odkladaciu poličku – napríklad na mobil, ale väčší mobil sa tam už nezmestí. Multimediálny systém využíva otvorenú architektúru Open R Link na pozadí Googlu. To znamená, že môžete využívať hlasové ovládanie Google Assistant, googleovskú mapu so všetkými službami Google, môžete si stiahnuť rôzne aplikácie priamo do auta… V podstate tak nepotrebujete zrkadliť svoj smartfón. Novinkou je tiež funkcia My Safety Perso, v ktorej si môžete povypínať všetky premotivované bezpečnostné systémy a vaše nastavenie si potom môžete kedykoľvek jediným tlačidlom vyvolať. Pritom je fajn, že keď si v My Safety Perso vypnete pípanie na prekročenie rýchlosti, tak vám ešte „tiché“ čítanie značiek ostane. Chválim dobrý posed za volantom a tiež to, že Captur aj po facelifte zachoval posuvnú lavicu, dvojité dno kufra a rezervné koleso. Za pekný detail považujem fragment loga automobilky na predných sedadlách, impulzný volič prevodovky na plávajúcej konzole, špeciálne miesto na handsfree kartu a tiež ambientné osvetlenie interiéru.

Pod 6 litrov na 100 km

Na výber máte päť alternatív. Litrový trojvalec s nepriamym vstrekovaním TCe 90 s výkonom 67 kW (91 k), ten istý motor doplnený o LPG systém a ktorý nesie označenie ECO-G 100, pričom jeho výkon je 74 kW (100 k), 1,33-litrový štvorvalec s mild-hybridnou technológiou a výkonom 103 kW (140 k) alebo 116 kW (158 k) a 1,6-litrový štvorvalec s full-hybridnou technikou a systémovým výkonom 105 kW (143 k). 158-koňový mild-hybrid sa kombinuje so 7-stupňovou EDC prevodovkou, full-hybrid s multimódovou automatickou prevodovkou, všetky ostatné verzie majú šesťstupňový manuál.

Ja som testoval silnejší mild-hybrid, ktorý ku spomínanému výkonu 116 kW (158 k) pridáva krútiaci moment 270 Nm a pokladám ho za jeden z najlepších mild-hybridov, aké som kedy testoval. A nie pre výkonové parametre, ale preto, ako sa správa. Väčšina mild-hybridov pri uvoľnení plynu celkom intenzívne rekuperuje, čo vedie k neprirodzenému spomaleniu vozidla. Niektoré to robia dokonca tak nešťastne, že aj pri „milimetrovom“ uvoľnení plynu, keď chcete plynom udržať rýchlosť, rekuperujú tak silno, že namiesto udržania rýchlosti to doslova seká s autom. Captur pri uvoľnení plynu krásne roluje, keď napríklad pri vjazde do obcí alebo pred križovatkou včas uvoľníte plyn, viete ušetriť množstvo benzínu. O to viac, že Captur vo väčšine prípadov roluje dokonca s vypnutým motorom. Už plachtením s motorom na voľnobeh ušetríte kopec paliva, s vypnutým motorom ešte viac. Samozrejme, kedykoľvek stúpite na brzdu, okamžite naštartuje motor, aby vás v brzdení podporil a zároveň začal rekuperovať. Auto sa tak správa veľmi prirodzene a k tomu prispieva aj radenie prevodovky. Moja spotreba 5,9 l/100 km navyše potvrdzuje spodnú hranicu deklarovanej hodnoty. Jedinú výčitku môžeme smerovať k tomu, že motor nemá pekný zvuk.

Pozornosť venovali aj podvozku

V rámci faceliftu konštruktéri zapracovali aj na podvozku. Predná náprava dostala novú geometriu, nový je posilňovač riadenia a nové je aj naladenie tlmičov, dve najsilnejšie verzie majú dokonca celkom nové tlmiče. Captur je tak príjemné auto, nie je zbytočne tvrdé, pritom celkom stabilné. Pochváliť musím svetlomety, a to hneď z dvoch dôvodov. Po prvé preto, lebo stretávacie svetlá majú mimoriadne široký svetelný kužeľ a po druhé preto, lebo diaľkové svetlá majú výborný svetelný výkon a dlhý dosvit, a to nielen na pomery triedy, ale aj v absolútnom meradle.

Renault Captur po facelifte pôsobí odvážnejšie, získal nové technológie a dozrel technicky, pritom si zachoval rodinný potenciál.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Prirodzený prejav mild-hybridného systému.

Čo nám chýbalo

  • Mne je ľúto za pôvodnými otočnými ovládačmi klimatizácie.

Čo nás prekvapilo

  • Príjemná tmavá stropnica z recyklovaných materiálov.

Renault Captur Mild Hybrid 160 EDC Techno

Cena (základ/test)                                         18 300/29 200 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 333 cm3, max. výkon 116 kW (158 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 800 – 3 750 ot.min-1. Emisie CO2 132 – 135 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax=180 km/h, spotreba WLTP/test 5,9 – 6,0/5,9 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,4
  • Batožinový priestor: 422 – 553 dm3

Test: RENAULT Scénic – Počítajte so mnou!

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov