Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Honda CB 650R E-Clutch – Áno alebo nie

Honda CB 650R E-Clutch vám položí jednu základnú otázku. Chcete ovládať spojku alebo nie?

Osobne mám pre Hondu CB 650R slabosť. Je to podľa mňa najkrajšia motorka, ktorá tento rok prichádza s novou generáciou. Hoci je zmien minimum, práve to je najlepšie. Jedinými znateľnými zmenami sú väčšie nasávače vzduchu, predný svetlomet s LED technológiou a menej prepracovaná zadná časť.

Z hľadiska konštrukcie motora je prepracované časovanie nasávacích ventilov tak, aby motor ponúkal dostatok krútiaceho momentu už v nižších otáčkach. Maximálny výkon ostal nezmenený, je to stále 70 kW (95 k) a maximálny krútiaci moment je 63 Nm. Dostatok na to, aby ste v premávke boli živý a dokázali si užiť nadbytok potenciálu pre bezpečné predbiehania, ako aj emotívny prejazd kľukatým horským priesmykom. Filozofiu, ako aj vynikajúce jazdné vlastnosti CB 650R-ka nemenila.

To, čo zmenila, je jedna opcia. Volá sa E-Clutch a je to v podstate elektronická spojka. V podstate umožňuje jazdcovi celkom zabudnúť na ľavú páčku. Je to akási zmes dvojspojkovej prevodovky DCT, quicshifteru a klasickej manuálnej prevodovky. Princíp systému je jednoduchý – dvojica aktuátorov ovláda lamely spojky a vašou jedinou starosťou je tak iba radenie rýchlostí. Tie si tam kopete oboma smermi a tešíte sa z ušetrených 20 percent času pri preradení. Jediné, na čo musíte myslieť, je to, aby ste mali už pred križovatkou „nacvakanú“ jednotku. Ak to stihnete, rozbehnete sa jednoduchým otočením plynu. Ten istý proces nastáva po štarte. Ak na toto budete myslieť, spojky sa v podstate nemusíte dotýkať. Inak to bude mierne komplikované, ak je totiž aktivovaný systém, spojková páčka dokáže meniť odpor a tak neviete zaradiť jednotku. Chce to však zvyk, lebo inak je tento systém skutočne vynikajúci a navyše jazdec nestratí imidž „správneho“ motorkára. Systém pridáva motorke na hmotnosti iba dva kilogramy a 400 eur na faktúre. Ostáva už len jedna otázka. Chcete radiť?

 

Čo treba uznať

  • Charakter motorky sa nezmenil, E-Clutch poteší váhajúcich.

Čo nám chýbalo

  • Návod na použitie, ale to sme vyriešili.

Čo nás prekvapilo

  • Obratnosť, ako aj ľahkosť, s akou sa na tejto motorke jazdí.

Honda CB 650R E-Clutch

Cena (základ/test)                                                         8 290/8 690 €

Záruka                                                                              2 roky bez obmedzenia km

 

Motor

  • Kvapalinou chladený R4/16V, zdvihový objem valcov 649 cm3, max. výkon 70 kW (95 k) pri 12 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 63 Nm pri 9 500 ot.min-1. Emisie CO2 113 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 203 kg, vmax = viac ako 200 km/h, spotreba výrobca/test 5,0/4,7 l/100 km.

Honda CB650R – Drogy sú len slabý odvar

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov