Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mazda2 – Posledná šanca

Mazda2 dozrela ako archívne víno a je pripravená potešiť nielen milovníkov starej školy.

Tretia generácia Mazdy2 bola oficiálne predstavená už pred desiatimi rokmi, po piatich rokoch prešla prvou modernizáciou a vlani sa dočkala aj druhej. Ak sa vám aktuálna dvojka pozdáva, mali by ste sa s kúpou poponáhľať, výrobca ju totiž už onedlho vyradí z ponuky a k dispozícii tak bude iba vo verzii hybrid, čo je auto technicky aj dizajnovo identické s Toyotou Yaris. Otázka znie: Kto a prečo by si chcel kúpiť auto, ktoré je na trhu už celú dekádu?

Myslím si, že predovšetkým tí, ktorým sa páči dizajnový jazyk Kodo. Ďalej tí, ktorých láka zažiť spojenie auta a vodiča vďaka filozofii Jinba Ittai. Je to auto pre všetkých, ktorí stavajú kvalitu a ergonómiu interiéru nad početnosť dotykových displejov a farieb ambientného osvetlenia. Mazda2 je tu pre ľudí, ktorí chcú mať pod kapotou atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním benzínu, lebo vedia, že mu neškodia krátke mestské presuny.

 

Dvojka chytá za srdcia vodičov, ktorí chcú aj v mestskom aute komunikatívny podvozok a riadenie. Ale pozor, to, že Mazda2 poteší milovníkov starej školy, neznamená, že nemá čo ponúknuť mladej generácii. Vďaka faceliftu je napríklad možné farebne zladiť karosériu, kryty kolies, detail prednej masky či dekoračné panely v interiéri. K dispozícii je tiež bezdrôtové zrkadlenie telefónu prostredníctvom Apple CarPlay, resp. Android Auto.

A nechýba ani najnovšia pohonná sústava e-Skyactiv G s technológiou Mazda M Hybrid, ktorá zaisťuje nižšiu spotrebu paliva pri zachovaní pôvodného výkonu. V praxi to znamená, že verzia G90 s výkonom 66 kW a 151 Nm v kombinácii s manuálnou prevodovkou dokáže vďaka mild hybridu jazdiť priemerne za 4,7 litra na 100 km. Škoda, že mild hybrid sa nedá kombinovať s automatickou prevodovkou. A tiež musím priznať, že výbava Center-line za 17 690 eur je na môj vkus príliš skromná. Priplatil by som si Paket Plus za 1 500 eur, už len pre parkovacíie senzory a vyhrievané sedadlá.

Stručne

Čo treba uznať

Jazda vás bude doslova baviť.

Čo nám chýbalo

Pružnosť a dynamika pri rozbehu.

Čo nás prekvapilo

Mild hybrid citeľne spríjemňuje jazdu.

 

Mazda 2 1,5 G90 M Hybrid Center-line

Cena (základ/test)                                         15 990/18 459 €

Záruka                                                           6 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Atmosférický zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 496 cm3, max. výkon 66 kW (90 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 151 Nm pri 3 500 ot.min-1. Emisie CO2107  g/km.

Jazdné výkony a spotreba

  • 0 – 100 km/h za 9,8. s, vmax = 183 km/h, spotreba WLTP/test 4,7/ 4,8 l/100 km.

Konektivita a nákladový priestor

  • 230V – nie
  • AUX – áno
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8´´
  • Batožinový priestor: 280 dm3

Test: Mazda MX-30 R-EV Edition R – Jediná a jedinečná

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov