Test jazdenky: Volkswagen Golf VII 1,0 TSI 85 kW Trendline – Stačí liter?
Volkswagen Golf so základným benzínovým motorom jazdí lepšie, než by ste čakali.
Volkswagen Golf siedmej generácie patrí medzi najpredávanejšie autá v slovenských bazároch, ak je v dobrom stave a cena nie je prehnane vysoká, obvykle sa po ňom len tak zapráši. Na niečo som zabudol? Aha, áno, každý chce TDI. Naftový Golf má u nás dlhodobo špeciálne postavenie, no veľkému podielu zákazníkov reálne lepšie poslúži benzíniak. A tomu, kto prevažne jazdí v meste dokonca stačí litrový trojvalec. V autobazári AAA Auto som si jeden taký zapožičal na test. Auto je z roku 2018, v čase testu malo najazdených okolo 110-tisíc kilometrov, je to silnejšia verzia 1,0 TSI s výkonom 85 kW v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Ľahký a kultivovaný
Benzínový trojvalec s objemom 999 cm3 má blok motora, hlavu valcov aj piesty vyrobené zo zliatiny hliníka, vďaka čomu váži agregát iba 93 kg. Má priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie sacích a výfukových ventilov, turbodúchadlo s elektrickým ovládaním plniaceho tlaku, o rozvod ventilov sa stará remeň a papierovo má spotrebu iba 5 litrov. Milo ma prekvapilo, aký má motor tichý chod. Fakt, že je to trojvalec, evidujete vlastne len pri štartovaní a na voľnobehu – vtedy cítiť typické vibrácie. Počas ustálenej jazdy aj pri akcelerácii má kultivovaný prejav.
Indikátor radenia vám bude odporúčať jazdiť na čo najvyššom stupni, no pod hranicou 2 000 otáčok motor duní a neponúka veľa sily. Keďže jednotlivé prevody sú krátke, v mene dynamiky – ale aj životnosti motora – je lepšie držať si trochu vyššie otáčky. V strednom pásme je už malý motor mimoriadne živý, nebudete sa cítiť obmedzovaný ani vtedy, ak radi jazdíte svižnejšie. Na stovku trojvalec zrýchli pod 10 sekúnd a maximálna rýchlosť atakuje dvestovku. Ak si chcete o dynamike spraviť ešte lepšiu predstavu: zo 60 na 100 km/h som na štvorke zrýchlil za približne 7 sekúnd, z 80 na 120 som sa dostal za približne 10 sekúnd. Pre úplnosť, v aute sme sedeli dvaja. Spotreba v meste sa pri rozumnej jazde dá držať na úrovni šiestich litrov, mimo mesta jazdíte za päť a na diaľnici treba počítať so spotrebou okolo 7 litrov. Zdravý priemer je okolo 6,2 litra.
Skúsenosti sú pozitívne
Ak potrebujete auto do mesta a na víkendové výlety k starým rodičom, 1,0 TSI môže byť ideálnou voľbou. V prípade, že pôjdete celá rodina s plným kufrom, budete zrejme musieť motor držať vo vyšších otáčkach a častejšie radiť, inak s jeho dynamikou nebudete mať problém.
Spotreba síce nebude taká nízka ako na papieri, ale stále bude úplne prijateľná. Manuálna prevodovka má príjemný chod a je presná, osobne by som DSG nepotreboval, aj keď do mesta je automat pohodlnejší. Testovaný motor, našťastie, nemá podľa majiteľov ani podľa odborníkov žiadne zásadné konštrukčné problémy. Pozor si treba dať na včasnú výmenu rozvodov a nezaškodí skrátiť interval výmeny oleja.
Volkswagen Golf VII 1,0 TSI 85 kW Trendline
Cena: nového vozidla / súčasná cena 17 500 / 12 000 €
Motor:
preplňovaný zážihový R3/12 V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 85 kW (115k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot.min-1, emisie CO2: 109 – 113 g/km
Jazdné výkony a spotreba:
0-100 km/h za 9,8 s, vmax=198 km/h, spotreba WLTP/test 4,8 – 5,0/6,2 l/100 km.
+ergonómia interiéru
+kombinovaná spotreba paliva
+dostupnosť náhradných dielov
-slabšia výbava vo verzii Trendline
– turbodiera a absencia dynamiky v nízkych otáčkach
-spotreba paliva na diaľnici
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov