Test: SEAT Leon 5D 1,5 TSI 150 6-G Style – Dobrá voľba
SEAT Leon, resp. jeho športovejšiu dvojičku Cupru Leon už všetci dobre poznáme. Marketing sa mení, čo je nové?
SEAT trochu upravil politiku. Ponúka pre model Leon už len dva stupne výbavy – Style a FR. Keď chcete viac športu a výkonu, neostáva vám nič iné, len zavítať vedľa, do showroomu Cupry, kde vám určite radi predajú dvojča s modifikovanými génmi. Aký je ale základný SEAT Leon vo výbave Style s motorom 1,5 TSI?
Principiálne má všetko má mať, no ja by som si určite priplatil za niektoré prvky, napríklad Plus Pack Style, ktorý okrem iného zahŕňa aj parkovaciu kameru a vyhrievané predné sedadlá a volant. Leonu veľa netreba, aby vyzeral skvelo. Príplatkové 17-palcové disky z neho robia krásne auto s dynamickými proporciami. A že nemá prepojený svietiaci podpis zadných svetiel či výraznejšiu grafiku príplatkových predných svetlometov? To nevnímam ako mínus. Predné základné LED svetlá svietia primerane a ani za hnusného počasia v tme som nefrflal, že nič nevidím.
Interiér s menšou 8,25-palcovou obrazovkou nie je dokonalý. Maličký dotykový infotainment ma na hrboľatej ceste privádzal občas do šialenstva. Aj taký jednoduchý úkon ako je zmena nastavenia klímy si vyžadovala zvýšenú pozornosť. Vďakabohu za klasické tlačidlá na volante.
Leon s motorom 1,5 TSI 110 kW a manuálnou prevodovkou je vyvážená verzia pre obyčajných ľudí. Auto ako také aj motor majú veľmi príjemný jazdný prejav, motor v spojení s manuálnom nemá mild-hybridnú technológiu, čo je plus z pohľadu jednoduchosti prípadných neskorších problémov.
Zato má technológiu vypínania dvoch valcov, ktorú využíva pri nízkych otáčkach a malej záťaži. Vypínanie ani opätovné zapínanie valcov nijako nepríjemne nepocítite, vnímavejší vodiči si možno všimnú menšie cuknutie v nízkych otáčkach. A čo spotreba? V hustom meste v čase špičky 7,5 l/100 km, diaľničné tempo tak isto a v kombinovaných podmienkach som jazdil za zhruba 6,3 l/100 km.
Čo treba uznať
- Dáva presne toľko, koľko treba!
Čo nám chýbalo
- Tlačidlá na ovládanie klimatizácie, bezkľúčové odomykanie.
Čo nás prekvapilo
- V nízkych otáčkach je motor trochu nervózny.
SEAT Leon 5D 1,5 TSI 150 6-G Style
- Cena (základ/test) 21 600/26 582 €
- Záruka: 5 rokov alebo 150 000 km.
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 125 – 143 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,4 s, vmax = 221 km/h, spotreba WLTP/test 5,5 – 6,3/6,7 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,25
- Objem kufra: 380 dm3
Test: Cupra Leon 1,5 eTSI 150 Mild-hybrid 7-DSG – Vstupná brána
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov