Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Motonovinky – Vitaj sezóna 2024!

Nadchádzajúca motorkárska sezóna bude opäť bohatá na novinky, dúfajme, že nám počasie bude priať.

Pre sezónu 2024 si jednotlivé značky pripravili veľké množstvo noviniek, ale aj omladených modelov, z ktorej si vyberie skutočne každý – od začiatočníka až po profíka, od vyznávača cesty cez off-roadistu až po okruhára. A na svoje si, samozrejme, prídu aj skútristi a štvorkolkári. Mnohé z noviniek uvidíte na výstave motocyklov v Bratislave, ktorá sa bude konať 7. až 10. marca, my vás teraz navnadíme výberom z nich. Už len nech nám praje počasie a peňaženka je dostatočne tučná…

 

Suzuki

V prípade Suzuki sa najviac tešíme na model GSX-S1000GX, ktorý je vlastne zvýšenou a menej okapotovanou verziou modelu GSX-S1000GT, ktorý sme testovali pred dvoma rokmi. Okrem vyššieho podvozka a väčších zdvihov kolies ponúka aj turistickejší posed, takže dlhé kilometre v sedle tejto mašiny budú úplnou lahôdkou. Má veľký 6,5-palcový digitálny displej s konektivitou k smartfónu, Full LED svetlá, obojsmerný quickshifter, náklonové ABS, tempomat, asistenta rozjazdu do kopca atď. Samozrejmosťou je systém SDMS s jazdnými režimami. Odhliadnuc od skvelého litrového štvorvalca s výkonom 112 kW (152 k) pri 11 000 ot.min-1 bonbónikom bude aktívny elektronicky nastaviteľný podvozok Suzuki Advanced Electronic Suspension – vôbec prvý v ponuke značky Suzuki.

Kawasaki Ninja 7 Hybrid a Z 7 Hybrid

Značka Kawasaki tento rok oslavuje 40. výročie svojho vzniku a to, že odvážne pozerá na ďalších 40 – a dúfajme aj viac rokov – potvrdzujú hybridné modely Ninja 7 Hybrid a Z 7 Hybrid. Oba kombinujú radový dvojvalec 451 cm3 a elektromotor, ktorý posúva výkon motora na úroveň o jednu triedu väčších motorov – z 33 kW (45 k) na 51,1 kW (69 k), pritom spotreba klesá pod úroveň „250 kubíkových“ motorov. Samozrejmosťou sú jazdné režimy, medzi nimi aj bezemisná a bezhlučná jazda – hoci iba na čas, kým vystačí kapacita 13 kg vážiaceho Li-Ion akumulátora. Zaujímavosťou je zasa Walk Mode – posúvanie sa na spiatočku.

CFMOTO 450MT

Horúcou novinkou medzi ľahkými cestnými endurami bude CFMOTO 450MT, na ktorý sa aj v redakcii obzvlášť tešíme. Nízka hmotnosť – iba 175 kg – štíhla stavba, zdvihy až 200 mm, vpredu 21- a vzadu 18-palcové kolesá a pneumatiky s drapákmi dávajú tušiť, že cestné enduro bude skutočne endurom. Motor poznáme z vlaňajšej novinky – jogurtu 450SR, no pre emtéčko je premapovaný, takže má síce o niečo menší výkon – iba 32,5 kW (44 k) – no dosahuje ho pri nižších otáčkach a naopak má vyšší krútiaci moment, ktorý prichádza taktiež v nižších otáčkach. Mimochodom, s výkonom 32,5 kW spĺňa motorka limit pre kategóriu A2, takže 450MT bude ideálnym aj pre začiatočníkov. Samozrejmosťou je množstvo doplnkov, ktorými si zo svojho emtéčka urobíte skutočného off-roadového dobrodruha – podobného, akým bolo CFMOTO 800MT, ktoré sme testovali v Auto magazíne 09/2023.

Honda NX500

Krátko nato, ako Honda dostala model CB500X do takého stavu, v ktorom by som ho bral bez jedinej výčitky, ho inovuje a zároveň mení jeho názov – z CB500X sa stáva NX500, prichádza o typický noštek, no získava agresívnejšiu kapotáž s vysoko položeným svetlometom v štýle rely špeciálov. Poteší 5-palcový plne farebný displej s konektivitou prostredníctvom aplikácie Honda RoadSync. V útrobách rámu je pollitrový radový dvojvalec s výkonom 35 kW (47 k) pri 8 600 ot.min-1 a 43 Nm pri 6 500 ot.min-1. Vpredu sú USD tlmiče Showa SFF-BP, vzadu výkyvné rameno so systémom ProLink s nastaviteľným tlmičom v piatich úrovniach tuhosti. Vpredu je 19-, vzadu 17-palcové koleso, motorka váži 196 kg.

Indian FTR x 100% R Carbon

Indian je najstaršou motocyklovou značkou na území USA, tento rok oslavuje 123. výročie existencie. Na oslavu tohto jubilea spojila svoje sily so značkou 100%, ktorá sa od svojho vzniku na začiatku 80. rokov minulého storočia okamžite stala synonymom pre americký motokros. Výsledkom tejto spolupráce je model FTR x 100% R Carbon, postavený na modeli FTR R Carbon. Charakterizujú ho prvky z modrého karbónu Candy Blue s bielym mrežovým vláknom a červenými akcentmi a prešívané sedadlo. Samozrejmosťou je top technológia – spomeniem plne nastaviteľné pruženie Blacked Out Öhlins, masívne štvorpiestikové brzdiče Brembo vpredu, 4-palcový dotykový displej Ride Command, náklonové ABS, trakčnú kontrolu, Wheelie Mitigation, jazdné režimy Sport, Standard a Rain. Srdcom stroja je vidlicový dvojvalec 1 203 cm3, ktorý odfukuje cez tlmiče Akrapovič. Indian FTR x 100% R Carbon je exkluzívny stroj nielen spomínanými vlastnosťami, ale aj počtom vyrobených kusov. Celý svet sa bude musieť podeliť o 400 exemplárov. Na Slovensku si ho môžete kúpiť za 20 990 eur.

BMW R 1300 GS

Už koncom minulej sezóny sa u dílerov objavilo BMW R 1300 GS, dokonca sme boli na jeho slovenskom uvedení, ale svoju ozajstnú cestu začne až túto sezónu. S novým väčším a výkonnejším motorom, novými technológiami a bohatou výbavou má jednoznačný cieľ – vládnuť kategórii veľkých cestných endúr. Model je rozdelený do troch línií – verzia Trophy je optimalizovaná pre off-roadistov, Triple Black je akýsi univerzál s vysokou výbavou a top verzia Option 719 Tramuntana je exkluzivita s prémiovou výbavou pre najnáročnejších klientov.

Yamaha MT-09 a MT-09 SP SP

Yamaha predstavila faceliftovanú verziu modelu MT-09, ktorú rozpoznáte v prvom rade podľa nového LED svetlometu. Ten je navyše uzavretý pod krycím plastom, čo uľahčí jeho umývanie od mušiek. Tvorcovia prepracovali tvar palivovej nádrže, mierne upravili polohu riadidiel a stúpačiek, namiesto jednodielneho sedadla použili dvojdielne, pričom spolujazdec sedí o niečo vyššie. To všetko vytvára pre jazdca agresívnejší posed. Osvedčený trojvalec CP3 s 890 cm3 dostal nový airbox a výfuk, ktoré zvýrazňujú rev motora vo vysokých otáčkach. Motor okrem toho dostal optimalizované vstrekovače a tvorcovia upravili aj sprevodovanie. Motorka dostala do sériovej výbavy obojsmerný quickshifter s dvoma režimami. Faceliftom a technickou revíziou prešla aj verzia MT-09 SP.

Moto-Guzzi Stelvio

Talianska legenda oživuje meno modelu, ktoré vyrábala v období rokov 2007 až 2016. Nové Stelvio si zachováva pre značku typický pozdĺžne uložený véčkový dvojvalec, v Stelviu má objem 1 042 cm3 a poskytuje 85 kW (115 k) a 105 Nm. Motorka je vybavená inovatívnym asistenčným systémom jazdy PFF Rider Assistance Solution, ktorý využíva technológiu 4D Imaging Radar. Tá poskytuje mimoriadne široké zorné pole a zabezpečuje spoľahlivé monitorovanie okolia bez ohľadu na okolité svetelné podmienky. Samotný systém zahŕňa 4 funkcie – varovanie na čelnú zrážku Forward Collision Warning, adaptívny tempomat Following Cruise Control, sledovanie mŕtveho uhla Blind Spot Information System a asistent zmeny jazdného pruhu Lane Change Assist. To podstatné však je, že motorka bola postavená s cieľom poskytnúť radosť z jazdy.

Harley-Davidson Road Glide

Road Glide modelového roku 2024 rozpoznáte podľa nového žraločieho nosa s integrovanými LED svetlami a smerovkami v štýle vlaňajšej verzie CVO. Pôvodné analógové budíky nahradili 12,3-palcovým dotykovým displejom, ktorý pracuje so systémom Skyline OS Harley-Davidson s viacerými možnosťami zobrazenia a navigácie. Nový Road Glide používa motor Milwaukee-Eight 121, ktorý bol doteraz vyhradený pre modely CVO. Má nové hlavy valcov, prepracované spaľovacie komory s oválnymi sacími otvormi, nový sací trakt s väčšou 58-milimetrovou škrtiacou klapkou a väčší airbox. Výkon vrcholí hodnotou 77 kW (105 k) pri 5 020 ot.min-1 a krútiaci moment hodnotou 168 Nm pri 3 500 ot.min-1. Podvozok pracuje s tlmičmi Showa, vpredu s USD vidlicou s priemerom klzákov 49 mm.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov