Práce na obchvate Ružomberka výrazne pokročili, tunel Čebrať má hotové sekundárne ostenie
V rámci výstavby diaľničného tunela Čebrať, ktorý je súčasťou liptovského úseku D1 Hubová – Ivachnová, je zhruba rok po prerazení tunelových rúr dokončené sekundárne ostenie. V južnej rúre tunela Čebrať je betonáž už ukončená, v severnej bude hotová na konci novembra. Stavbu tunela skontrolovalo aj nové vedenie ministerstva dopravy.
„Je to výborná správa, dosiahli sme významný míľnik. To, že sa dokončili práce na sekundárnom ostení znamená, že sa môžu začať práce na vozovke a inštalácii technológií,“ vyjadril sa minister dopravy Jozef Ráž ml.
Okrem spomínanej betonáže pokračujú práce na odvodnení tunela, sekundárnom ostení v prepojkách tunela a zároveň sa ukladajú vrstvy vozovky. Minister so štátnymi tajomníkmi si okrem tunela pozreli aj stavbu rôznych oporných múrov, ktoré sa museli vybudovať kvôli zosuvom. Tie v minulosti spôsobili, že časť diaľnice vrátane tunela sa musela preprojektovať.
„Do budúcna bude treba viac pozornosti klásť na geologické prieskumy a na prípravnú fázu. Ukazuje sa, že šetrenie na príprave, ktoré je v stovkách tisíc eur, pre nás na konci dňa znamená predraženie v stovkách miliónov,“ zhodnotil minister dopravy.
Na stavbe pracuje denne približne 500 robotníkov. Okrem tunela sa na trase budúcej diaľnice dokončujú práce na oporných a zárubných múroch. Pracuje sa na kruhových objazdoch a násypoch pod budúcou vozovkou, upravujú sa svahy, tiež sa pracuje na konštrukčných a živičných vrstvách vozovky, žľaboch a protihlukových stenách. Na mostoch sa pripravuje položenie obrusnej vrstvy, zároveň sa realizujú práce na mostnom príslušenstve, osadení zábradlia, zvodidiel a mostných záveroch.
Zdroj: Mindop
foto: archív
Ďalší dôvod na navýšenie ceny obchvatu Ružomberka aspoň o 100 mil. Eur a predĺženie termínu ukončenia asi tak do roku 2028. Chybu spôsobili OCTK, NAKA , SIS. Namiesto sledovania a odpočúvanie všelijakých opic a Kyblov sa bolo potrebné venovať NDS.
Dnes som cestoval cez Ružomberok, skutočne práce výrazne pokročilí. Kolóny áut a čakanie oboma smermi. DAKUJEME NDS. Takže ukončenie o dva roky. Ešte raz vďaka a veľa miliónov eur zo štátnej kasy pre Vás a dodávateľa.