Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Moto Guzzi V85 – Od teraz už 3 modely a každý je iný

Pre rok 2024 bol rad Moto Guzzi V85 úplne modernizovaný a teraz ju tvoria tri modely, z ktorých každý má jedinečný charakter: Moto Guzzi V85 Strada, Moto Guzzi V85 TT a Moto Guzzi V85 TT Travel. Z takej jedinečnej ponuky si vyberie každý, kto túži vyraziť na motorke - bez ohľadu na cieľ.

Prednú časť aj naďalej charakterizuje dvojitý kruhový svetlomet, ktorého súčasťou je silueta orla Moto Guzzi vo funkcii denného svietenia. Držiak svetlometu a prístrojovej dosky je teraz vylisovaný z tlakovo liateho hliníka namiesto oceľových trubkových rúrok predchádzajúcej generácie, čo dáva hornej kapotáži športovejší a dynamickejší vzhľad. Novo predstavené zadné madlo (pre model V85 Strada ako príslušenstvo), ktoré nadväzuje na štýl prednej časti, je taktiež vyrobené z hliníka. Toto riešenie prispieva k zlepšeniu pohodlia cestujúcich a ergonómie. Palivová nádrž je jedným z typických prvkov radu V85 a jej sošné tvary teraz pôsobia ešte robustnejšie a dynamickejšie. Prelisy tesne nad valcami motora vyzerajú ako prirodzené pokračovanie dvojvalca, ktorý sa vyznačuje novými krytmi hláv valcov, ktorých design zdôrazňuje technické vylepšenie agregátu.

Všetky modely nového radu Moto Guzzi V85 sú poháňané nezameniteľným vzduchom chladeným, pozdĺžne uloženým 90° vidlicovým dvojvalcom s dvoma ventilmi na valec a rozvodom OHV, ktorý je pýchou a tradíciou Orla z Mandella. Motor s objemom 853 cm3, ktorý má rovnakú architektúru ako všetky súčasné agregáty Moto Guzzi, bol pôvodne predstavený v prvej verzii V85 TT. Už vtedy mal blízko k dokonalosti vďaka rozvodovému systému s valčekovými zdvihátkami a hliníkovými vahadlami alebo titánovým sacím ventilom s priemerom 42,5 mm. Pri novom rade Moto Guzzi V85 motor spĺňa emisné predpisy Euro 5+ a prešiel značným radom úprav na zvýšenie výkonu a zlepšenie odozvy na plyn – a teda aj hodnôt krútiaceho momentu – v nízkych otáčkach. To bolo dosiahnuté vďaka použitiu variabilného časovania ventilov: technického riešenia, ktoré optimalizuje zdvih ventilov v závislosti na otáčkach motora. Nárast krútiaceho momentu je viditeľný už pri 3000 otáčkach za minútu a tiahne sa cez celú krivku krútiaceho momentu. Pri 3500 ot./min je k dispozícii 90% maximálneho krútiaceho momentu, jeho špička má hodnotu 83 Nm pri 5100 ot./min. Nový motor tak zvyšuje pôžitok z jazdy na ceste, zlepšuje odozvu na plyn, ponúka väčšiu flexibilitu v nízkych otáčkach a pri vysokých prevodových stupňoch. Okrem toho sa zvýšil maximálny výkon, ktorý vyrástol zo 76 k pri 7 500 ot./min pri predchádzajúcej generácii na 80 k pri 7 750 ot./min. Ďalším vylepšením je zabudovanie senzorov klepania, ktoré dodávajú základné dáta do riadiacej jednotky motora, čo umožňuje presnejšie nastavenie časovania zapaľovania. To má za následok množstvo výhod: vyšší výkon v kombinácii so zlepšeným jazdným komfortom a spoľahlivosťou. Ostatné základné charakteristiky motora zostávajú nezmenené.

Výnimočná aerodynamická ochrana

Jednou z oblastí, na ktorú sa technici Moto Guzzi intenzívne zamerali, je aerodynamická ochrana. Modernizácia preto zahŕňala starostlivé zdokonaľovanie, vrátane štúdií v aerodynamickom tuneli a mnoho hodín simulácie v softvéri CFD (Computational Fluid Dynamics). Nad predným svetlometom, ozdobeným novým rámčekom so saténovým povrchom, je nový plexištít s upraveným tvarom, ručne nastaviteľný v 5 polohách a celkovom výškovom rozsahu 70 mm. Výsledkom je výrazné zlepšenie ochrany pred vetrom za všetkých podmienok – nápor vzduchu na jazdca je o 37% menší v porovnaní s predchádzajúcou generáciou – a zvýšený jazdný komfort, to všetko pri zachovaní elegantného vzhľadu motocykla. K zníženiu náporu vzduchu na jazdcov prispeli aj širšie a účinnejšie chrániče rúk. Nový patentovaný kryt na prednú časť nádrže, presne zarovnaný so zámkom zapaľovania, navyše účinne znižuje prúdenie vzduchu smerom k hrudi a brade jazdca.

 

Nový prístrojový panel s 5-palcovým TFT displejom

Pri sedení na motocykli má jazdec pred sebou modernizovaný prístrojový panel: nový, väčší 5-palcový TFT farebný displej umožňuje lepšiu vizualizáciu všetkých jazdných údajov. Nové sú tiež ovládače na riadidlách, ktoré taktiež prešli generálnou revíziou, pričom oba ovládacie bloky teraz poskytujú priamočiarejší a intuitívnejší prístup ku všetkým funkciám, vrátane tempomatu.

Technologická výbava: V85 je ešte jednoduchšia, pohodlnejšia a bezpečnejšia

Pri modeloch V85 TT a V85 TT Travel má teraz zadný centrálny tlmič nastaviteľné predpätie pružiny pomocou praktického kolieska. To umožňuje rýchle úpravy nastavenia pri jazde so spolujazdcom alebo pri prevážaní batožiny. Odpruženie poskytuje dostatočný zdvih 170 mm vpredu aj vzadu, čo je spoločne s veľkorysou svetlou výškou 210 mm zárukou spokojnosti v teréne.

Rozšírená je aj elektronická výbava, ktorá teraz využíva šesťosová inerciálna platforma (k dispozícii ako príslušenstvo u V85 Strada). Tento pokročilý systém vybavený akcelerometrami a gyroskopmi je schopný detekovať orientáciu motocykla vzhľadom k vozovke; zaznamenáva a spracováva jazdné parametre a odosiela dáta do riadiacej jednotky. Vďaka tomu je riadenie elektronických asistenčných systémov ešte jemnejšie a presnejšie, čo umožňuje funkčnosť náklonového ABS, ktoré dokáže modulovať brzdnú silu podľa uhla náklonu, čím zvyšuje bezpečnosť. Systém ABS spolupracuje s brzdovým systémom, zloženým z dvoch oceľových predných kotúčov s priemerom 320 mm, na ktorých operujú nové radiálne monoblokové strmene Brembo so štyrmi protiľahlými piestami, spojené s hlavným valcom pomocou opletených hadíc. Vzadu je dvojpiestikový plávajúci strmeň s oceľovým kotúčom s priemerom 260 mm.

Nastavenie všetkých elektronických systémov – kontroly trakcie MGCT, ABS a odozvy plynu Ride-by-Wire – je možné jednoducho spravovať prostredníctvom jazdných režimov. Jazdné režimy Road, Sport a Rain sú štandardnou súčasťou všetkých modelov tohto radu. Navyše je k dispozícii špeciálny režim Off-Road, vyhradený verziám V85 TT a V85 TT Travel, u ktorých zvýrazní ich schopnosti v teréne. Tento režim sa vyznačuje najnižšou úrovňou zásahu kontroly trakcie, ABS aktívnym iba na prednom kolese s obmedzenými zásahmi (a možnosťou jeho deaktivácie aj na prednom kolese), spolu s plynulejšou odozvou plynu, ktoré pomáha silnejší brzdný účinok motora. Model V85 TT Travel má aj jazdný režim Custom (ako príslušenstvo pre V85 Strada a V85 TT), ktorý umožňuje kompletnú personalizáciu elektronických prvkov a dokonca vytvorenie ďalšieho prispôsobeného režimu prostredníctvom špeciálneho menu.

Všetky modely radu V85 sú tiež vybavené tempomatom, schopným udržiavať nastavenú rýchlosť bez držania plynovej rukoväte. Tento systém je extrémne intuitívny – na jeho aktiváciu a na zvýšenie alebo zníženie nastavenej rýchlosti stačí jediné tlačidlo.

 

Moto Guzzi V85 Strada

Moto Guzzi V85 Strada preberá základné hodnoty modelu V85, vrátane ľahkosti, praktickosti a jednoduchosti, a posúva ich na vyššiu úroveň. Vďaka tomu je dokonalým „praktickým strojom“, ktorý vynikne pri každodenných jazdách po meste aj výletoch mimo mesta.

Model V85 Strada je agilný a pohodlný vďaka vzpriamenej jazdnej polohe a vyznačuje sa minimalistickým, elegantným a osobitým štýlom, vďaka ktorému je zadná časť bez madiel a nosiča štíhla a aerodynamická. Nie sú tu ani chrániče rúk, typické pre cestovné endura, ale všetky tieto doplnky sú k dispozícii ako príslušenstvo, čo poskytuje možnosť upraviť si model V85 Strada podľa vlastných predstáv.

Súčasťou výbavy sú aj nové lúčové kolesá z hliníkovej zliatiny zvyšujúce ľahkosť a obratnosť, ktoré sú obuté do cestných pneumatík. To má pozitívny vplyv na ovládateľnosť, rovnako ako fakt, že Moto Guzzi V85 Strada váži o 4 kg menej ako model V85 TT.

Cestné zameranie ďalej zdôrazňuje nízky blatník na prednom kolese a štýlové farby Nero Isola a Grigio Brera.

Moto Guzzi V85 TT

Moto Guzzi V85 TT je univerzálny „all-terrain“ model, ktorý stelesňuje pôvodného ducha V85 s inšpiratívnym vzhľadom a štýlom, ktorý sa vracia do atmosféry 80. rokov k enduro motocyklom, na ktorých ste mohli robiť všetko, od každodenného dochádzania až po dobrodružné cestovanie.

Moto Guzzi V85 TT nepokazí dobrodružstvo ani tam, kde asfalt skončí. Je vybavený vypletanými ráfikmi, na ktoré sa hodia bezdušové pneumatiky s rozmermi 17” a 19” (150/70-17 a 110/80-19), čo sú rozmery, ktoré uspokoja aj off-roadových nadšencov. Motor je navyše chránený novým hliníkovým krytom a rukoväte dostali vylepšené, účinnejšie chrániče rúk.

Moto Guzzi V85 TT vyniká svojim červeno lakovaným rámom v kombinácii s dvojfarebným lakovaním Rosso Fuji a Grigio Tambora. Dokonca aj pružina zadného tlmiča je červená a je možné na nej ľahko nastaviť predpätie pomocou praktického kolieska.

Moto Guzzi V85 TT Travel

Moto Guzzi V85 sa môže pochváliť nespornými kvalitami skvelého cestovateľa: 23-litrovou palivovou nádržou, ktorá zaistí dojazd cez 400 km na jedno tankovanie, alebo sekundárny prevod kardanovým hriadeľom – ktorý má V85 ako jediný motocykel vo svojej objemovej triede – tomu dávajú pred reťazou prednosť všetci diaľkoví cestovatelia kvôli jeho čistote a nízkym nárokom na údržbu.

Moto Guzzi V85 TT Travel je motorka, ktorá premení každú cestu na dobrodružstvo a pridáva k už aj tak skvelému základu dokonalú výbavu na neobmedzené cestovanie s batožinou a spolujazdcom, po celý rok.

V85 TT Travel posúva ochranu tela na ďalšiu úroveň pomocou najmodernejších funkcií. Môže sa pochváliť novým plexištítom Touring s aerodynamickými tvarmi, väčšou výškou až o 22% väčšou plochou v porovnaní so štandardnou verziou. Ochranu ďalej zvyšujú nové bočné deflektory, ideálne na jazdu po diaľnici a za chladného počasia. Výsledkom je zníženie náporu vzduchu na helmu jazdca o ďalších 50% v porovnaní s V85 TT. Rovnako ako štandardné plexištít je aj pri verzii Touring výškovo nastaviteľné do 5 polôh.

Súčasťou výbavy sú bočné kufre radu Urban s veľkým objemom (pravý s 37 litrami pojme integrálnu prilbu, ľavý má objem 27,5 litra) s novým lešteným povrchom a menšími bočnými rozmermi, ktoré je možné odomknúť pomocou rovnakého kľúča.

Model V85 TT Travel má v štandardnej výbave aj vyhrievané rukoväte a sedadlo jazdca, ktorého teplotu je možné nastaviť pomocou ovládača na ľavej rukoväti. Špeciálnu výbavu dopĺňa multimediálna platforma Moto Guzzi MIA, ktorá umožňuje prepojenie smartfónu s motocyklom a rozširuje funkcie prístrojového panelu. Moto Guzzi MIA kombinuje informačný a zábavný systém pre správu hlasového asistenta, telefónnych hovorov, hudby a navigácie pomocou intuitívnych ovládacích prvkov na riadidlách. Vďaka tejto funkcii môžete po nastavení cieľa na vašom smartfóne zobraziť trasu priamo na prístroji. Moto Guzzi V85 TT Travel je k dispozícii v exkluzívnej farbe Bronzo Deserto.

 

Široká ponuka príslušenstva sa neustále rozrastá a aktualizuje

V komplexnom katalógu originálneho príslušenstva Moto Guzzi šitého na mieru pre model V85 pribudli nové položky a rad doplnkov je vylepšený ako z hľadiska dizajnu, tak funkčnosti. Všetko príslušenstvo je plne homologované a prešlo prísnymi testovacími procesmi, čo zaisťuje ich kvalitu a dlhú životnosť.

Súprava bočných kufrov a topboxu radu Urban, vyrobených z ABS plastu a hliníka, je teraz v ponuke v dvoch rôznych prevedeniach, striebornom a tmavom (u V85 TT Travel sú kufre Urban Dark súčasťou štandardnej výbavy). Trojica hliníkových kufrov má po modernizácii väčší objem a bočné kufre teraz majú pohodlnejšie otváranie. Ponuka sa ďalej rozširuje o novú ľahkú batožinu, ako je tepelne tvarovaný tankvak s pohodlným rýchloupínaním na viečko nádrže a mäkký Roll Bag v športovom štýle, vyrobený z vodeodolného materiálu.

Pre verziu V85 Strada sú ako príslušenstvo k dispozícii kryty rúk, hliníkový kryt pod motor a madlá, zatiaľ čo nízky predný blatník je k dispozícii ako príslušenstvo pre modely V85 TT a V85 TT Travel. Z technologických prvkov je ako príslušenstvo ponúkaná inerciálna platforma IMU, ktorá umožňuje aktivovať funkciu náklonového ABS (štandardne pri V85 TT a V85 TT Travel) a jazdný režim Custom (štandardne pri V85 TT Travel). Novinkou je tiež plexištít Touring, štandardne dodávaný k modelu V85 TT Travel. Pri jeho vývoji boli využité poznatky z testovania v aerodynamickom tuneli a štít vďaka svojej o 22% väčšej ploche v porovnaní s originálom ponúka lepšiu ochranu počas dlhých ciest. Rovnako ako štandardné plexi je ručne výškovo nastaviteľný v 5 polohách. Polykarbonát odolný proti nárazu a poškriabaniu zaručuje transparentnosť a lesk po dlhú dobu.

Moto Guzzi V85: technické údaje

 

MOTOR  
Typ Pozdĺžne uložený 90° vidlicový dvojvalec, dva ventily na valec (sací z titánu)
Chladenie Vzduchom
Zdvihový objem 853 cm3
Vŕtanie x zdvih 84 x 77 mm
Kompresný pomer 10,5: 1
Maximálny výkon 80 k (58,8 kW) pri 7750 ot. za min.
Krútiaci moment 83 Nm pri 5100 ot. za min.
Palivový systém Elektronické vstrekovanie paliva; jedna vstrekovacia jednotka Ø 52 mm, Ride-by-Wire
Objem palivovej nádrže 23 litrov (vrátane rezervy 5 litrov)
Homologácia Euro 5+
Spotreba paliva (režim WMTC) 4,9 l/100 km
CO2 emisie (režim WMTC) 119 g/km
 

PREVODOVÉ ÚDAJE

 
Spojka Jednolamelová suchá
Prevodovka šesťstupňová
Prevodové pomery 1. st 16/39 = 1: 2.437
2. st 18/32 = 1: 1.778
3. st 21/28 = 1: 1.333
4. st 24/26 = 1: 1.083
5. st 25/24 = 1: 0.960
6. st 27/24 = 1: 0.889
RÁM A ODPRUŽENIE  
Rám Rúrkový z vysoko pevnostnej ocele
Predné odpruženie Hydraulická prevrátená teleskopická vidlica, Ø 41 mm, nastaviteľné predpätie pružiny a útlm
Zdvih predného kolesa 170 mm
Zadné odpruženie Hliníková kyvná vidlica s jedným tlmičom na pravej strane, nastaviteľné predpätie pružiny (pomocou kolieska u modelov V85 TT a V85 TT Travel) a útlmu
Zdvih zadného kolesa 170 mm
Predná brzda Dva nerezové plávajúce kotúče Ø 320 mm, radiálne uchytenie strmene Brembo so štyrmi protiľahlými piestami
Zadná brzda Nerezový kotúč Ø 260 mm, plávajúci strmeň s dvoma piestami
Kolesá Lúčové (V85 Strada: s hliníkovými lúčmi)
Predný ráfik 2.50” x 19”
Zadný ráfik 4.25” x 17”
Predná pneu Bezdušová 110/80 – R19”
Zadná Bezdušová 150/70 – R17”
ELEKTRICKÝ SYSTÉM  
Alternátor 430 W
Systémové napätie 12 V
Akumulátor 12 V – 12 Ah

 

 

ROZMERY  
Výška sedla 830 mm
Suchá hmotnosť 209 kg (V85 Strada: 205 kg; V85 TT Travel: 211 kg)
Pohotovostná hmotnosť*

 

230 kg (V85 Strada: 226 kg; V85 TT Travel: 243 kg)

* Hmotnosť motocykla pripraveného na jazdu so všetkými prevádzkovými kvapalinami a 90 % paliva

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov