Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Tento Peugeot 405 predávajú za 165 000 €. To je zo zlata?

Na oko obyčajný Peugeot 405. Skúsenejšie odbornejšie oko však vidí, že to nie je len tak hocijaká 405-ka. Žeby to bolo legendárne T16? Ale nie. Je to slabšia a bežnejšia Mi16!

Písal sa rok 1987, kedy Peugeot predstavil sedan, ktorým žal úspech na všetkých trhoch. Auto bolo ešte začiatkom minulého tisícročia bežné aj u nás. Dnes je malý sviatok, ak ho vidíte po ceste jazdiť.  A keďže v tej dobe vo veľkom frčal aj motoršport, 405-ku okrem toho, že jazdila okruhové preteky, Rally Paríž-Dakar, Pikes Peak, tak pripravili aj na Rallye skupiny A.

Zaujímavosťou je aj čistý fakt, že do roku 1990 autá skupiny A na mnohých podujatiach prekonali rýchlosťou autá zo zaniknutej skupiny B, a to aj napriek tomu, že mali oveľa menší výkon. Vyznačovali sa totiž lepšou ovládateľnosťou a trakciou. Boli tiež aj oveľa bezpečnejšie pre posádku a okolie.

Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. Iste ste si všimli, že cena za Youngtimeri je často šialená. A táto suma ma tiež trošku prekvapila. 165 000 eur totiž nie je málo na pomerne zabudnuté auto! Ale poďme k veci.

Nepozeráme sa na obyčajný sériový model. Pozeráme sa na jedno zo štyroch áut, ktoré upravila firma Italtecnica pre Peugeot Italia. Vraj existujú ešte tri kusy, ktoré boli údajne v 90. rokoch vyvezené do Argentíny, a toto je jediné, ktoré vyhralo talianske majstrovstvá s jazdcom menom  Andrea Aghini v roku 1991 na rely Salento. Okrem toho je jediný, ktorý používali všetci štyria oficiálni jazdci Peugeotu: Aghini, Zanussi, Bossini a Fabbri.

V dielni Auto Sport Italia v Bielle sa práve dokončuje motor pre tento jedinečný sedan. Auto sa tak predáva s generálkovaným motorom, a predajca deklaruje pri predaji nula prejdených km. Samozrejmosťou je dobový športový technický preukaz od Peugeot Italia.

Pod kapotou by sa mal nachádzať upravený motor so zväčšeným objemom na 1928 cm3 (pôvodne 1905 cm3). Atmosférické srdce generuje odhadom 220 koní a je spriahnuté so 6-stupňovou prevodovkou a samosvorným diferenciálom. Vďaka úpravám váha klesla na 930 kíl.

Sedan s predným pohonom v pretekoch rely bol aj na tú dobu divná a netypická voľba. Peugeot totiž ponúkal oveľa menšie a už v základe ľahšie modely, ktoré v motoršporte bodovali všade, kde sa zjavili. Konkrétne mám na mysli modely 205 a 309. 405-ka od Talianov sa však postupne ukázala ako mimoriadne schopné náradie v tamojších súťažiach.  Paradoxom bolo, že Taliani na 405-ke dokázali poraziť továrensky tím Peugeot s menšou 309-kou!

Foto: https://www.santagostinoaste.it

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov