Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche Cayenne E-Performance: Atak na hranicu možného (prvá jazda)

Porsche Cayenne tretej generácie prešlo zásadnou modernizáciou, ktorá športové SUV zlepšila po všetkých stránkach.

Keď v roku 2002 prišla na trh prvá generácia modelu Cayenne, v mnohých fanúšikoch značky vzbudilo auto rozpaky. Porsche a SUV? To je hriech, to nejde dokopy! Čas ale ukázal, že to bol dobrý krok, automobilka totiž za 20 rokov predala viac ako milión kusov. Od roku 2018 je v predaji už tretia generácia, ktorá nedávno prešla faceliftom. A znovu so sebou priniesla aj dávku kontroverzie. Ako alternatívu k benzínovým variantom totiž neponúka naftu, ale plug-in hybridy. Na okruhu neďaleko španielskej Barcelony som si bol vyskúšať, ako elektrifikované SUV jazdí. 

Výrazné premeny

Zvonka sa modernizovaný Cayenne zmenil iba mierne, vylepšenia sa ale dotkli prednej aj zadnej časti karosérie. Pribudli nové maticové Full-LED svetlá a zmenil sa aj tvar koncových svetiel. Plus širší výber diskov kolies a farieb laku. Doslova revolučné zmeny nastali v interiéri, Cayenne sa odteraz môže pochváliť novou prístrojovou doskou s trojicou displejov. Pred vodičom je 12,6-palcový digitálny kokpit, v strede je umiestnená 12,3-palcová dotyková obrazovka a ďalší 10,9-palcový displej má pred sebou aj spolujazdec – zaujímavosťou je, že vodič na tretí displej zo svojho uhla nevidí. Volič automatickej prevodovky sa presunul medzi ľavý a stredný displej. Ešte spomeniem, že základný Cayenne s benzínovým šesťvalcom má po novom výkon 260 kW (+10 kW) a najvyšší krútiaci moment 500 Nm (+50 Nm). A poďme už na hybridy. 

Sánka dolu!

Plug-in hybridný Cayenne si môžete kúpiť v troch základných výkonnostných verziách: E-Hybrid, S E-Hybrid a Turbo E-Hybrid. Čerešničkou na torte je ešte Turbo E-Hybrid Coupé obohatený o GT Package. Elektromotor má po modernizácii lepšie výkonnostné parametre, konkrétne 130 kW/460 Nm. Batéria má o 8 kWh vyššiu kapacitu, po novom takmer 26 kWh. Pribudla aj nová 11 kW palubná nabíjačka. Dojazd v čisto elektrickom režime narástol na 90 kilometrov, vrcholná verzia prejde o pár km menej. Verzie E-Hybrid a S E-Hybrid majú pod kapotou benzínový motor 3,0 V6 turbo a verzia Turbo E-Hybrid dostala motor 4,0 V8 bi-turbo. 

Výkonnostné parametre plug-in hybridných verzií:

E-Hybrid 224 kW / 420 Nm 0-100 za 4,9 s
S E-Hybrid 260 kW / 500 Nm 0-100 za 4,7 s
Turbo E-Hybrid 441 kW / 800 Nm 0-100 za 3,7 s
Turbo E-Hybrid Coupé + GT Package 544 kW / 960 Nm 0-100 za 3,6 s

Vylepšenia pribudli aj v rámci podvozkov a pruženia, verzia Turbo E-Hybrid Coupé + GT Package má dokonca natáčanie zadnej nápravy, keramické brzdy či titánový výfuk. Detailnejšie sa však autu budeme venovať pri redakčnom teste. 

Test: Porsche Cayenne e-Hybrid Platinum Edition – Telom aj dušou

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov