Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test:Yamaha MT-10 SP: Temný rytier

Yamaha MT-10 SP je jasným signálom toho, že v uliciach už superšporty dávno nahradili streetfightre. A Japonci ponúkajú pikantný špeciál.

Nechcem sa rúhať, no osobne som potenciálu MT-10 SP bál. Mať poruke nie menej ako stošesťdesiatšesť koní v tom najostrejšom podaní je presne to, čo osobne nepovažujem za potrebné. Aby ste ma zle nepochopili, obdivujem motorkárov, ktorí túto porciu dokážu využiť, jazdiť na zadnom, brzdiť na prednom a šúchať kolenom asfalt a zabávať sa pritom, akoby neexistoval zajtrajšok. Ja tento typ nie som. Ale Yamaha myslela aj na mňa a moju nešikovnosť a model MT-10 umožňuje nastaviť si motorku podľa vlastných predstáv. Tak aby vyhovovala vám a vašim schopnostiam. Vďaka elektronickej škrtiacej klapke funguje motor v štyroch režimoch a vy si zvolíte ten váš. Paradoxne režim „B“ opisuje Yamaha ako ten základný, „A“ je rezervované pre najšportovejší prejav. Turistiku s možnosťou využívania tempomatu reprezentuje režim „C“ a ak začne pršať, tak zvoľte „D“ a nemusíte sa báť erupcie výkonu na zadnom kolese. Poviem však úprimne, tento režim nebudete využívať. Aj na ostatných režimoch vás totiž stráži takmer dokonalý stabilizačný/trakčný systém. Ten meria zrýchlenia vo všetkých osiach a podľa toho nastavuje parametre zásahu do riadenia a kontroluje aj dvihnutie predného kolesa. Istota s akou viete jazdiť aj na mokrej vozovke po daždi skutočne berie dych a zároveň posúva vašu odvahu smerom hore. Nuž, ak by na programe dňa nebol neustály dážď, tak by som zrejme posunul nielen hranice náklonu plného plynu, či neskoršieho brzdenia a SP by si ma získalo úplne.

Je to sakramentsky dobrá motorka a možno to nevyzerá aj poriadne komfortná. Zásluhu na otm má elektronicky riadení poloaktívny podvozok Öhlins 2. generácie, ktorý vám umožní prejazd z komfortného nastavenie na ostré športové prakticky v priebehu sekúnd, ktoré spotrebujete pri pohybe v menu. Nastavíte si všetko: Reakcie plynu, mapu motora, úroveň trakčného systému, tvrdosť podvozka, anti-wheelie, quickshifter. Ak ste ten v úvode spomínaný profík, prepnete sa do režimu OFF a existujete vy a motorka. Aj podvozok si viete na pretekárskom okruhu zmeniť na extrémne tvrdý. Nech sa páči. Ak to s jazdením v zákrutách myslíte vážne, tu je favorit, ktorý ste hľadali.

Nie, nie je to motorka do mesta, tam budete trpieť vy aj ona, napokon k ostrej športovej jazde patrí aj náležité oblečenie a to na vybavovanie v meste rozhodne nie je. Pritom by váš stroj mnohí obdivovali verzia SP má nádherné, zlato eloxovanú prednú vidlicu, tmavomodré lakovanie kolies a unikátne dvojfarebné prevedenia a plne farebný displej TFT s meniteľným menu, ktorý je odčítateľný aj na ostrom slnku. Na základe týchto znakov viete, že toto je tá ostrejšia, drahšia verzia. Presne 2 600 eur si musíte priplatiť za tento paket, no osobne tvrdím, že to stojí za to. Najmä ak to dokážete využiť!

Stručne

Čo treba uznať

Jazdná dynamika sa dá využiť aj v prípade horších ciest.

Čo nám chýbalo

Krajšie počasie počas nášho testu.

Čo nás prekvapilo

Grip pneumatík Bridgestone Battlax Hypersport S22.

Yamaha MT-10 SP

Cena (základ/test)                                                         18 590/18 590 €

Záruka                                                                                2 roky bez obmedzenia km

Motor

Kvapalinou chladený R4/16V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 122 kW (165,9 k) pri 11 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 112 Nm pri 9 000 ot.min-1. Emisie CO2 159 g/km.

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 214 kg, v max = ~280 km/h, spotreba výrobca/test 6,83/6,0 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov