Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Indian Challenger Dark Horse – Nebo na zemi

Indian Challenger Dark Horse nie je pre každého, treba naň dospieť.

Je to gigant medzi motorkami a ako taký váži 377 kg, takže naň musíte dozrieť fyzicky. Avšak  platí to iba pri manipulácii s motorkou, pretože vás hmotnosť násobená cez pomerne veľkú páku dlhých riadidiel môže prevážiť. Navyše vzadu nemáte žiadnu rukoväť, za ktorú by ste motorku dokázali poriadne uchopiť. Len čo sa však pohnete, tak motorka ide sama. Veľké 19-palcové koleso spolu s väčším sklonom vidlice samy osebe vyvažujú motorku.

K tomu si pripočítajte motor uložený tak nízko, že sa nižšie už ani nedá. Bežné cruisery majú pod motorom spodné rúry rámu a o toľko majú motor položený vyššie, Challenger ich tam nemá. Namiesto toho je sám motor súčasťou rámu. Vďaka tomu je ťažisko extra nízko, takže pri jazde tú hmotnosť Challenger veľmi dobre maskuje. Ďalšia vec je, že k nízkemu ťažisku prispieva aj veľmi nízko položené sedadlo. Tým, že sedíte hlboko, tak sám svojou hmotnosťou posúvate ťažisko nízko. Nízka poloha sedadla vám zároveň zabezpečuje, že dokážete na križovatkách a pod. s nohami stáť pevne na zemi, čo sa vám pri tej hmotnosti motorky občas aj zíde. Pritom sedadlo je veľké, dobre tvarované a mimoriadne mäkké. Spolu so širokými a relatívne vysokými riadidlami a tiež s velikánskymi stúpačkovými plošinami je posed mimoriadne príjemný. A veľmi príjemný je aj podvozok, ktorý sa mäkkým, ale nie uplávaným, naladením náramne hodí k charakteru motorky.

Druhá vec je, že naň musíte dozrieť aj mentálne. Na jednej strane si musíte dokázať užívať život na nižšie „rpm“, na strane druhej si musíte uvedomiť, že máte pod sebou ťažkého giganta s vysokou zotrvačnosťou. Rozmenené na drobné: Motor sa s vami nebije ani v otáčkach pod 2 000 ot.min-1. Valce sa pokojne bez badateľných vibrácií „prevaľujú“ a vy sa môžete kochať okolím, počúvať muziku z reproduktorov… O tom je život na nižšie „rpm“, na toto sa musíte vedieť naladiť. Avšak keď potrebujete, motor potiahne ako zdivený býk a ešte divokejšie, keď ho prepnete do športového režimu. Koniec koncov na 377 kg, teda ani nie polovicu až tretinu hmotnosti malého auta triedy Fabia, má 90 kW a 178 Nm. V tejto súvislosti si zasa musíte uvedomiť, že s rýchlosťou ide ruka v rukáve aj zotrvačnosť. Vážnosť situácie do veľkej miery odbremeňuje to, že vám motorka dovoľuje pomerne hlboké náklony a brzdy hryzú ako besný pes. Fyziku však zatiaľ nikto nikdy neoklamal. Navyše pri Challengeri si zadné koleso pri prudkom brzdení často pýtalo zásah ABS, skrz nie celkom dobrú pneumatiku totiž relatívne skoro šlo do šmyku.

Keď sa naladíte na nôtu Indianu Chalenger Dark Horse, potom objavíte nebo na zemi. A táto nebíčková belasá farba to dokonale potvrdzuje.

Stručne

Čo treba uznať

  • Challengers vám poskytne pocit výnimočnosti.

Čo nám chýbalo

  • Motorizované cúvanie, resp. spiatočka.

Čo nás prekvapilo

  • Veľmi dobrá charakteristika motora aj v nízkych otáčkach.

Indian Challenger Dark Horse – No bullshit!

Indian Challenger Dark Horse

Cena (základ/test)                                                         33 090/33 090 €

Záruka                                                                                2 roky bez obmedzenia km 

Motor

  • Kvapalinou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 768 cm3, max. výkon 90 kW (122 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 178 Nm pri 3 800 ot.min-1. Emisie CO2 136 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 377 kg, vmax= ~177 km/h, spotreba výrobca/test 5,5/5,2 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov