Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Indian Challenger Dark Horse – No bullshit!

Indian Challenger Dark Horse je temný gigant medzi motorkami. Napriek tomu vie rezať zákruty ako britva.

Keď opomeniem samotné rozmery, potom je absolútnou dominantou tejto motorky mohutná kapotáž, ktorej dominanciu podčiarkuje nasrdene pôsobiacou maskou s centrálnym svetlometom s tvarovanými dennými svetlami po jeho bokoch. Ďalšou dominantou je motor. Je dominantný veľkosťou, pretože má 1 768 cm3, takže je väčší, než má väčšina áut, ktoré stretávate na ceste, a je dominantný tiež tvarom. Ide totiž o dvojvalec do V s uhlom rozovretia 60 stupňov, ktorý má bližšie k sochárskemu dielu než k technickému. Pútajú aj všadeprítomné odkazy na značku Indian, taktiež matná čierna farba… A mohol by som pokračovať, ale bolo by to ako nosenie dreva do lesa. Táto motorka vás totiž upúta celá.

Megakomfort

Ako jazdec som sa na tejto motorke cítil tak komfortne ako asi na žiadnej inej predtým. Sedadlo síce na pohľad nie je také veľké ako napríklad na Honde Gold Wing, no pocitovo je velikánske a nesmierne komfortné. Je široké, dobre tvarované vrátane chrbtovej opierky, ktorá je plne funkčná, príjemne mäkké. K tomu treba pridať vynikajúcu pozíciu – telo je vzpriamené, ruky sú naširoko a v prirodzenej výške, nechýba výborná ochrana pred náporovým vetrom s podporou elektricky nastaviteľného plexištítu. Šľahačkou na torte sú dlhé a široké stúpačkové plošiny, na ktorých som si mohol meniť polohu nôh od sedenia ako v škole až po natiahnuté nohy ako na sedačke v obývačke. A vzhľadom na nízky posed som poľahky dočiahol na zem celým chodidlom. Pri hmotnosti stroja 377 kg je mimoriadne dôležité, aby ste na križovatke vedeli pevne stáť na nohách. Pasažier vzadu už nemá až taký kráľovský komfort, je to bagger, nie cruiser pre dvoch. Sériovo výbavou sú dva bočné kufre, ktoré sú vzhľadom na rovné steny veľmi dobre využiteľné.

Dominátor

Motor nie je len veľký a dizajnový skvost, ako som spomínal v úvode, ale dominuje aj svojou silou. Výkon 90,1 kW a krútiaci moment 178 Nm by sa nestratili ani vo vyše tonu vážiacom aute, napríklad „litrová“ Fabia, teda Fabia s motorom 1,0 TSI,  hmotnosťou 1 095 – 1 264 kg v závislosti od výbavy a použitej prevodovky má 81 kW a 200 Nm. A teraz si predstavte spomínané parametre v 377 kg vážiacej motorke. Záťah motora je impozantný, ale na to, aby bol taký a tiež na to, aby „šliapal“ bez vibrácií, potrebuje otáčky. V prvom prípade zhruba 3 000, v tom druhom zhruba 2 000 ot.min-1. Poznamenávam, že prakticky celý čas som jazdil v režime Sport. Režimy Rain a Standard som si vyskúšal len preto, aby sa nepovedalo. Druhá strana mince je, že som v meste, kde by sa režim Standard oplatilo využívať, jazdil minimum. Veď koniec-koncov Challenger, vzhľadom na svoje rozmery, rozhodne nie je motorka, ktorú by som si kupoval na to, aby som sa v mestskej zápche preštrikovával pomedzi autá dopredu alebo myšičkoval medzi autami. Svojou šírkou totiž zaberá polovicu jazdného pruhu.  Zaujímavosťou je ovládanie spojky s posilňovačom.

Testovaný exemplár mal výfuk Dr. Jekyl & Mr. Hyde s aktívnymi klapkami, ktoré ovládate nenápadným tlačidlom na ľavej rukoväti. Keď sú klapky zatvorené, tak skoro ráno pri odchode alebo naopak večer pri príchode nezobudíte susedov. Keď sú „napoly“ otvorené, výfuk je hlučnejší, ale bez výrazných basov. Plne otvorené klapky – to je to pravé orechové.

„Old & new“

Challenger je síce svojím spôsobom „americký oldschool“, no je postavený na dnešnej technike. Všetko sa to začína svetlami, využívajú totiž Full LED technológiu. Stretávacie sú porovnateľné so svetlami osobných áut, čo je veľká pochvala, pretože motorky mávajú oveľa slabšie svetlá ako autá. Stretávacie svetla Challengera majú intenzívny biely a široký kužeľ, no diaľkové už nie sú také presvedčivé, majú slabý dosvit. Pokračuje to 7-palcovým farebným dotykovým displejom, zrkadlením smartfónu, USB konektorom, bezkľúčovým systémom, ktorý umožní odomknúť alebo zamknúť riadidlá, palivovú nádrž a bočné kufre, naštartovať motor a končí sa modernou elektronikou motora a podvozka.

Podvozok využíva 6-osovú jednotku Bosch s náklonovým ABS a trakčnou kontrolou. V súvislosti s podvozkom musím vyzdvihnúť tri veci. Tou prvou je, že je extrémne komfortný. Všetky bežné nerovnosti žehlí takým spôsobom, že sa budete cítiť ako v Rakúsku. Druhou je, že si môžete dovoliť prekvapivo hlboké náklony. Napriek tomu, že Challenger je monštrum, zákrutu môžete rezať ako britva. Navyše každý náklon prežívate o to viac, že máte pred očami gigantický kokpit, ktorý ten náklon umocňuje, pretože vidíte náklon voči horizontu. Vpredu je vidlica s USD tlmičmi, vzadu hydraulicky nastaviteľný tlmič. Treťou vecou sú brzdy s výbornou účinnosťou. Tie predné sú radiálne montované Brembá. Ďalším dôkazom toho, že Challenger je postavený na dnešnej technike, resp. technológiách je hliníkový rám. Samozrejmosťou je kvalitný audiosystém, tempomat, elektricky nastaviteľný plexištít, vyhrievané sedadlá… Pri veľkosti a hmotnosti si manipulácia s motorkou na mieste vyžaduje isté fyzické predpoklady, kým som ju vytlačil do garáže, aj som si poriadne zamakal. Zišla by sa spiatočka.

Posledná…

Challenger určite nikomu neodporúčam ako prvú motorku, no tvrdím, že s najvyššou pravdepodobnosťou bude vašou poslednou. Nie preto, že sa na nej zabijete – to dúfam nie, ale tak veľmi si ho obľúbite, že už inú nebudete chcieť. Iba ak novú generáciu, keď ju „indiáni“ uvedú na trh. A verte mi, toto moje tvrdenie nie je žiaden „bullshit“ – slušne povedané žiadna blbosť.

Indian Scout Rogue – Samopal vzor 24

Stručne

Čo treba uznať

  • Pocit, keď toto monštrum nakloníte do zákruty.

Čo nám chýbalo

  • Spiatočka.

Čo nás prekvapilo

  • Môžete si dovoliť hlboké náklony.

Indian Challenger Dark Horse

Cena (základ/test)                                                         31 940/38 000 €

Záruka                                                                                2 roky bez obmedzenia km

Motor

Kvapalinou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 768 cm3, max. výkon 90,1 kW (122,5 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 178 Nm pri 3 800 ot.min-1. Emisie CO2 136 g/km.

Jazdné výkony

Pohotovostná hmotnosť 377 kg, vmax= ~177 km/h, spotreba výrobca/test 5,5/5,2 l/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov