Bratislava ako raj pre cyklofanatikov, autá chcú úplne utlmiť
Bratislavu čakajú tvrdé časy z pohľadu individuálnej automobilovej dopravy. Lepšie už nebude.
Na jednej strane chápeme negatívne dopady na život spôsobené individuálnou automobilovou dopravou, ale na strane druhej potrebujeme, alebo aspoň očakávame riešenia, ktoré budú mať aj hlavu aj pätu, nie budú len preto, aby domácim, či cezpoľným, alebo pracovníkom, ktorí do mesta denno-denne dochádzajú do mesta strpčili život a hlavne vytiahli peniažky z vrecka. Viď nešťastné nastavenie podmienok PAAS parkovacej politiky v rôznych mestských častiach.
Čo je nové?
Od Mosta SNP po Šafárikovo námestie v oboch smeroch už magistrát intenzívne pracuje na vonkajších jazdných pruhoch samostatné oddelené pruhy pre cyklistov. Pripomínam, že na nábreží je na ľavom brehu Dunaja vyčlenené miesto, kadiaľ cyklisti majú jazdiť, ale zdieľajú ho aj s chodcami. Prečo tu netlačia do tolerancie medzi chodec vs. cyklista, ale vodič auta a MHD tolerovať správanie cyklistu musí? Jednoducho si nemyslím si, že vytlačenie cyklistov z pôvodného chodníka na cestu je bezpečnejšie riešenie… Vallo team však tvrdí presný opak.
Na nábreží po vzore ostatných ulíc v hlavnom meste pribudnú teda cyklopruhy ale aj buspruhy. Podotýkam, že práve nábrežie je jedným z hlavných ťahov k veľkému centru Eurovea 1 a 2, či Mlynské nivy, a stačí keď si zaspomíname na dopravný kolaps, ktorý vznikol pri otváraní Eurovea 2. Mesto oznámilo, že si je vedomé, že to bude mať dosah na individuálnu automobilovú dopravu a predpokladá jej čiastočné utlmenie. Ale nepovedali, že kedy tak bude.
“V niektorých úsekoch, najmä pri Šafárikovom námestí, pôjde o zmiešaný cyklopruh a buspruh, aby sme minimalizovali dosah tejto zmeny na MHD. Buspruhy budú doplnené aj na Dostojevského rade a tesne pred križovatkou pod Mostom SNP na Nábreží arm. gen. L. Svobodu v smere do centra,” priblížil primátor Bratislavy Matúš Vallo.
“Zároveň pôjde o dôležitú cyklistickú tepnu, ktorá sa ďalej napojí na novú štvrť, Starý most a na hrádzu. Som si vedomý, že táto zmena nemusí byť najmä pri jej spustení všeobecne populárna. Utlmenie tranzitu cez nábrežie a presmerovanie dopravy na cesty, ktoré sú na tranzit dimenzované, je ale krok, ktorý neznamená veľkú obchádzku,” poznamenal primátor. Tu si dovolím nesúhlasiť, a ani z pohľadu vypustenia emisii z výfukov to nie je šťastné riešenie. Tiež by ma zaujímalo, či upravili resp. pripravili nové signálne plány pre dotknuté križovatky…
Práce začnú už od pondelka…
Foto: archív
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov