Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Espace: Revolucionár s rovnakou DNA (prvá jazda)

Renault Espace prichádza ako vlajkové SUV značky, stále je však orientovaný na rodinu.

Za novým Renaultom Espace som vycestoval do krásneho prostredia v blízkosti portugalského mesta Porto, ktoré si francúzska automobilka zvolila na prezentáciu šiestej generácie celosvetovo obľúbeného modelu. Priestranné rodinné MPV sa totiž začalo vyrábať už v roku 1983 a v priebehu nasledujúcich 40-tich rokov sa z Renaultu Espace stala legenda svojho segmentu. Doba sa ale za štyri desaťročia zmenila a preferencie súčasných zákazníkov sa odkláňajú od tradičných MPV, preto aj nový Espace zmenil segment –  prichádza ako najpriestrannejšie SUV v ponuke značky a mieri na samý vrchol ponuky.

 

Preberá dizajnový jazyk 

Novinka stojí na modulárnej aliančnej platforme CMF-CD (využíva ju aj nový Austral) a môže sa pochváliť úctyhodnými rozmermi. Espace je dlhý 4,7 metra, na šírku meria 1,8 a na výšku 1,6 metra. Rázvor osí kolies konštruktéri natiahli na 2 738 mm a aj vďaka tomu môže byť auto 7-miestne. SUV hovorí najnovším dizajnovým jazykom značky Renault, pri ktorom vyniká vertikálna maska chladiča, jedinečná grafika predných aj zadných svetiel či klesajúca línia strechy ukončená elegantným spojlerom.

Renault Espace

Keď som auto prvý raz uvidel na vlastné oči, najviac ma upútalo práve svojou robustonou stavbou karosérie. Dizajn exteriéru sa ešte môže líšiť v závislosti od zvolenej výbavy, k dispozícii budú tri: Techno, Iconic a Esprit Alpine. 

Zameraný na priestor 

Dobrou správou je, že Espace aj v novej generácii ostáva zameraný na priestrannosť interiéru, praktické riešenia a na posádku. Druhý rad sedadiel sa napríklad dá posúvať v širokom rozsahu, takže cestujúci si vedia vytvoriť priestor na kolená až 321 mm a operadlá sú navyše sklápateľné v rozsahu 31 stupňov, čo zaručuje maximálny komfort pri cestovaní.

Renault Espace

Tretí rad je aj v tomto prípade skôr núdzový, dospelí ľudia sa dozadu nezmestia, deti v autosedačkách áno, ale iba v takých bez ISOFIXU. Ak budete tretí rad sedadiel využívať, ostane vám v batožinovom priestore využiteľný objem 159 dm3. Ak vám bude stačiť 5-miestna verzia, dostanete objem kufra na úrovni 777 dm3. Na prvky výbavy a komfort sa bližšie zameriame v redakčnom teste. 

V ponuke s hybridom 

Nový Renault Espace sa u nás začne predávať zatiaľ s jedinou pohonnou jednotkou. Ide o benzínový hybrid E-Tech s výkonom až 200 konských síl. Základom je preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra, výkonom 96 kW a najvyšším krútiacim momentom 205 Nm. Elektromotor má výkon 50 kW, pričom energiu čerpá z lítiovo-iónového akumulátora s kapacitou 2 kWh. Súčasťou hybridnej sústavy je aj vysokonapäťový štartér-generátor slúžiaci na štartovanie spaľovacieho motora, alebo na nárazovú pomoc pri akcelerácii, keďže disponuje výkonom 18 kW.

Renault Espace

Espace využíva automatickú multimódovú prevodovkou, ktorá kombinuje dva prevodové stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor. Na záver ešte spomeniem, že Espace má aj systém 4Control Advanced, teda natáčanie zadných kolies. Ide o vylepšený systém, ktorý po novom dokáže vytočiť zadné kolesá až o 5 stupňov. Novému Renaultu Espace sa ešte budeme podrobne venovať v rámci redakčného testu. 

RENAULT Espace – Milujem a mám ho rád

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov