Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


CFMOTO 700 CL-X Adventure – So srdcom dobrodruha

Motorkárom naprieč Európou značka CFMOTO riadne vŕta hlavou. Začiatočníci nad ňou uvažujú predovšetkým kvôli zaujímavému pomeru ceny k hodnote, v starších vzbudzuje vysokú dávku zvedavosti tým, že značka prináša do sveta motoriek nový vietor, pritom ale vo veľkej miere spolupracuje s KTM, takže to nie je krok do neznáma a do neistoty.

Keď si robíte zálusk na univerzálnu dobrodružnú motorku s moderným dizajnom, potom si dajte do svojho hľadáčika CFMOTO 700 CL-X Adventure. Ak sa vo svete CFMOTO trošku orientujete, určite viete, že pekne zapadá do radu modelov 700 CL-X Heritage a 700 CL-X Sport.

Verziu Adventure vnímajte ako motorku na každodenné zážitky na ulici a občas na nejakej lesnej cestičke, keď vás niečo zaujme na roadtripe a nevedie k tomu riadna asfaltová cesta atď. Inak verzia Adventure má štandardne aj nosiče na batožinu, takže na roadtripy je ako stvorený. V čom je ale iná? Hlavným prvkom je predný blatník, ktorý nie je prilepený na pneumatiku, ale je vyššie nad ňou. Adventure je aj celkovo trošku vyššia. 830 mm výška sedadla môže nižších jazdcov trochu odstrašiť, ale to uvidíme pri redakčnom teste. Celkovú siluetu zvyšuje decentné plexi. Aby som nezabudol, aj tu je celý dizajn dielom talianskeho štúdia Modena 40.

Verzia Adventure priamo vychádza z modelu CFMOTO 700CL-X Heritage. Ak začneme kolesami, v praxi to znamená kombináciu diskov 18 palcov vpredu, hoci určite by sa tam zmestila aj 19-ka, a 17 palcov vzadu. Rozmer diskov je ale jedinou spoločnou vlastnosťou. Heritage má disky zliatinové, Adventure dostal tradičné vypletané disky. Samozrejme, aj pneumatiky musia zniesť aj jemné dobrodružstvo, takže majú štandardne jemne terénny vzor a jedná sa o Pirelli Scorpion Rally STR.

Tým, že Adventure vychádza z modelu Heritage, výrazné zmeny použitej podvozkovej techniky nečakajte. Rám je totožný. Vpredu je 41 milimetrová USD vidlica od japonskej značky Kayaba, vzadu je centrálny tlmič. Predok aj zadok je plne nastaviteľný a ponúkajú zdvihy 150 mm. Brzdy sú J.Juan s jedným kotúčom 320 mm vpredu a radiálnym štvorpiestkovým strmeňom, zadný kotúč má 260 mm a jednopiestkový strmeň štandardne s podporou systému ABS. Aby som nezabudol, tlačidlom na zmenu jazdného režimu sa dá deaktivovať aj ABS, čo pri jazde po šotoline môžete využiť vo svoj prospech.

Pohon 203 kg motorky zabezpečuje kvapalinou chladený radový dvojvalec s objemom 693 cm3, rovnaký ako v modeloch Sport a Heritage. Deklarované hodnoty zostávajú nezmenené – 71 koní pri  8 750 ot.min-1 a 61 Nm pri 6 500 ot.min-1. Motor ponúkne dva jazdné režimy, jeden pre cestu a druhý pre terén. Čo je veľkým plus, tak už v základe je aj tempomat a LED osvetlenie. Zaujímavosťou je senzor polohy motocykla, ktorý automaticky zastaví motor pri páde – či už za jazdy alebo na mieste.

CFMOTO 700CL-X Heritage – Niet mu čo odpúšťať!

Celkovo CFMOTO nás príjemne prekvapuje každým testovaným modelom. Pevne veríme, že v tejto tradícii bude Adventure pokračovať. Dúfam, že sa nám na plnohodnotný test dostane už čoskoro.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov