Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes vyrobil pol milióna G-éčok: Unikátny exemplár!

Kultové postavenie Triedy G vďačí predovšetkým jedinečnej kombinácii dizajnu a vynikajúcich terénnych schopností.

V rakúskom Grazi dnes zišiel z výrobnej linky model legendárnej Triedy G od značky Mercedes-Benz s poradovým číslom 500 000. Trieda G bola mnohokrát ocenená ako “najlepšie terénne vozidlo na svete” a začala písať svoju úspešnú históriu v roku 1979. Jubilejné vozidlo je pripomienkou počiatkov terénnej ikony. Predlohou pre klasický vzhľad tohto unikátneho exempláru je model 280 GE z roku 1986, po ktorom preberá ikonické dizajnové prvky, ako je farba exteriéru a vzor čalúnenia. Trieda G sa blíži k svojmu 45. výročiu výroby, ktoré nastane v roku 2024. Zostane verná svojmu charakteru, aj pokiaľ ide o modernizáciu súvisiacu s týmto dátumom. Mottom zostane aj naďalej technický vývoj s nezmeneným charakterom.

“Pri príležitosti 500 000. jubilea by sme chceli poďakovať našim verným zákazníkom a dlhoročným fanúšikom, ako aj našim zamestnancom a nášmu výrobnému partnerovi Magna Steyr v Grazi. Sme hrdí na toto číslo, ktoré zároveň zdôrazňuje exkluzivitu Triedy G. Do tohto dôležitého jubilea uplynuli štyri desaťročia. Vďaka tomu je Trieda G všetkým, len nie masovým produktom. S plne elektrickou Triedou G, ktorá bude uvedená v roku 2024 a posunie hranice v oblasti jazdy v teréne, sa s očakávaním tešíme na budúcnosť ikony terénnych vozidiel.”

Hovorí Dr. Emmerich Schiller, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz G GmbH a vedúci produktovej divízie terénnych vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz AG.

Unikátny exemplár k výrobnému jubileu: originál inšpirovaný originálom

Model, ktorý Mercedes-Benz predstavil pri príležitosti výrobného jubilea, je bezchybný unikát. Polmiliónte “G” je inšpirované Triedou G z počiatočných rokov. Prezentuje niektoré obzvlášť výrazné dizajnové prvky svojho historického predchodcu, ktorý sa už dlho teší statusu automobilovej klasiky. Skutočným pútačom pozornosti je historický lak v agávovej zelenej farbe, jednej z prvých farieb laku dostupných pre Triedu G. Ku skôr subtilným detailom v dizajne exteriéru patria smerové svietidlá. Ich tvar zostal dodnes rovnaký, ale nie ich farba. Na jubilejnom vozidle majú kryty smeroviek oranžovú farbu, ktorá sa v súčasnosti už nepoužíva pre smerovky, teda vzhľad typický pre automobily zo sedemdesiatych rokov minulého storočia.

Historický kryt náhradného kolesa s hviezdou Mercedes, ktorá je výrazne väčšia ako pri dnešných modeloch, plaketa značky na zadných dverách a 5-lúčové kolesá v šterlingovej striebornej farbe tiež pripomínajú začiatky Triedy G. Interiér 500 000. vozidla je rovnako inšpirovaný modelom 280 GE. Napríklad stredná časť sedadla je čalúnená károvanou látkou typickou pre vtedajšiu dobu, zatiaľ čo rukoväť na strane spolujazdca nesie nápis “No. 500 000” v agávovej zelenej farbe. Na druhej strane nástupná lišta prahov dverí “Schöckl” je neoddeliteľnou súčasťou aktuálnej ponuky individualizácie G manufaktur. To platí aj pre gombík kľučky dverí s reliéfnym logom-  v aktuálne dostupnom balíku log  je však k dispozícii v striebornej farbe – na jubilejnom modeli je v čiernej farbe.

Od roku 1979 stanovuje špičkový model nové štandardy medzi luxusnými terénnymi vozidlami

Spolu s Triedou S a Triedou E je Trieda G jedným z najdlhšie vyrábaných konštrukčných radov osobných automobilov v histórii značky Mercedes-Benz. S prvým modelom G vývojový tím navrhol vozidlo, ktoré kombinovalo vynikajúce terénne schopnosti s komfortom jazdy na ceste a vysokými bezpečnostnými štandardmi typickými pre značku Mercedes. Pri uvedení na trh na jar 1979 si zákazníci mohli vybrať medzi štyrmi variantmi motorov s výkonovým rozsahom od 53 kW/72 k do 110 kW/150 k. K dispozícii boli kabriolety s krátkym rázvorom, ako aj kombi s krátkym alebo dlhým rázvorom.

Za posledné štyri desaťročia sa Trieda G etablovala z čisto úžitkového vozidla na objekt životného štýlu. Svoj osobitý charakter a typický vzhľad si však zachovala dodnes. Náhon všetkých kolies, uzávierky diferenciálu so 100-percentnou uzávierkou a robustný rebrinový rám sú súčasťou Triedy G od samého začiatku. Ikonické dizajnové prvky, ako sú okrúhle svetlomety, vyčnievajúce rezervné koleso na zadných dverách a zreteľná, hranatá silueta, zabezpečujú, že ikona terénneho vozidla je aj dnes rozpoznateľná ako priamy nástupca prvého modelu G.

Pokiaľ ide o výkon a technológiu, Trieda G sa v priebehu rokov neustále vyvíjala. Najväčší technologický skok v histórii modelu prišiel s novou generáciou, ktorá oslávila svoju svetovú premiéru na autosalóne v Detroite v roku 2018: svetlomety s LED, moderné asistenčné systémy pre vodiča, zásadne prepracovaný moderný interiér a nový podvozok zaisťujú vyššiu bezpečnosť a komfort, ako aj zlepšené jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne.

Motto súčasnej generácie, predstavenej v roku 2018, je “Odoláva času” (Stronger Than Time) a v budúcnosti sa bude uplatňovať viac ako kedykoľvek predtým. S plne elektrickou Triedou G, ktorá bude schádzať z výrobnej linky od roku 2024 súbežne s modelmi so spaľovacími motormi, robí ikona terénnych vozidiel krok do budúcnosti. Plne elektrická verzia, ktorá pokračuje v dizajnovej tradícii modelového radu, nastaví nové štandardy svojimi terénnymi schopnosťami: Štyri individuálne ovládané elektromotory v blízkosti kolies umožňujú jedinečné jazdné vlastnosti, pričom akumulátory integrované do rebrinového rámu zaisťujú nízke ťažisko. Elektromotory poskytujú maximálny krútiaci moment prakticky od prvej otáčky a zabezpečujú tak obrovskú silu, a možnosť dávkovania krútiaceho momentu. To znamená, že terénna ikona je optimálne pripravená na dobrodružstvá budúcnosti.

Mercedes G: V Grazi obnovili výrobu legendy

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov