Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: BMW X2 M35i – Ja by som neľutoval

BMW X2 M35i vyzerá výborne, jazdí výborne a je ešte z čias, keď sa nešetrilo úplne všade.

V podstate nič viac nepotrebujete vedieť, všetko podstatné som napísal v perexe. Hádam len cenu a tá je 70 648 eur. To je na takéto malé auto viac než dosť. Za to už máte na výber všeličo iné – vrátane väčšieho SUV. Nielen X3-ku, ale aj X5-ku, a to sme ešte nešli z „kôlničky“ BMW do susednej. Na druhej strane je tá suma absolútne adekvátna. Za dobré veci sa skrátka platí.

Platíte za výnimočnosť danú exkluzívnou edíciou GoldPlay, ktorú charakterizujú prvky vo farbe galvanického zlata. V spojení so zelenou San Remo Green vyzerá auto skutočne exkluzívne. Mimochodom, spomínaná zelená je vyhradená výlučne pre edíciu GoldPlay, ale môžete mať aj inú farbu – bielu, modrú, sivú, čiernu alebo niečo z ponuky BMW Individual. Zlaté prvky sa, pochopiteľne, objavujú aj v interiéri. Dôležitejšie je však to, ako je interiér postavený. A je postavený mimoriadne poctivo. Všetko je pevné, ani pod tlakom nič nevrzne, nepukne. Kvalitné materiály sú aj v spodnej  časti interiéru, kam sa bežne nepozeráte. To už dnes nie je celkom zvykom. A mne sa páči aj to, že je tu ešte jednoduchý systém iDrive, manuálne ovládanie všetkých funkcií klimatizácie… Skrátka, že x-dvojka ešte nie je vesmírna loď, ale normálne auto.

Nie je to celkom normálne auto

Aj keď zasa až také normálne nie je, pretože jazdí nenormálne dobre. A to je ďalšia vec, pre ktorú by mi nebolo ľúto tých vyše 70-tisíc eur. Začnem tým, že naladenie podvozka je síce tvrdé, no zároveň veľmi efektívne tlmí prenos rázov do karosérie a aj pohyb karosérie na nerovnostiach vnímate príjemne. Podvozok totiž nie je typu „ako som dostal, tak odovzdávam ďalej“, ale nerovnosti spracuje a ďalej ich posiela akoby oholené od špičiek. A to platí aj napriek tomu, že konkrétne naša x-dvojka jazdila na 19-palcových kolesách. Pokračovať môžem s tým, že nestráca stabilitu ani vo vysokých rýchlostiach na cestách s prepadnutými krajnicami a v zákrutách vždy viete, čo sa deje. Dve pripomienky by som predsa mal. Prvou je nástup bŕzd, pretože pri bežnom pokojnom spomaľovaní sa v prvom momente nechcú chytiť a keď potom čo i len trochu viac zatlačíte, tak „kúsnu“ do kotúčov viac, než by ste čakali. Na druhej strane pri jazde na hrane sú účinné a dobre sa dávkujú.  Druhá moja pripomienka by smerovala k riadeniu. Je tuhé, v porovnaní s bežnými autami je oveľa rýchlejšie – to cítiť pri zabáčaní aj pri korekcii smeru. Chcelo to trochu zvyku.

306 koníkov

Tretia vec, ktorá ospravedlňuje spomínanú cenu, je pohon. Preplňovaný benzínový dvojliter s 225 kW je silný už aj v spodnej tretine otáčkového pásma, no rastom otáčok jeho výkon ďalej rastie. Až je mi ľúto, že obmedzovač je mäkký – postupne znižuje dávku paliva, a teda uberá výkon. Navyše motor má pekný zvuk a mne sa páči aj to, že tu BMW ešte priznáva výfuky – opticky aj akusticky. Výfuk má totiž veľmi pekný zvuk. Aj keď mne by viac ulahodilo, keby v športovom režime mal výfuk trochu viac živočíšnej dravosti v sebe a možno keby bol aj trochu nevypočítateľný – sem-tam by zabrblal, štekol by po niekom, zastrieľal… Teraz má na starosti športový zvuk reproduktor. Motoru vynikajúco sekunduje osemstupňová automatická prevodovka v športovej verzii Steptonic Sport. Pri športovej jazde vie pekne efektne seknúť s autom a mne sa to páči, pretože to podporuje pocit rýchlosti. Hnacia sila sa prenáša na všetky štyri kolesá s inteligentným rozdelením krútiaceho momentu dopredu a dozadu, čo samo osebe zabezpečuje lepší záber pri výjazde zo zákrut alebo pri rozjazde z miesta najmä na klzkom povrchu. Okrem toho je však vpredu ešte mechanický samosvorný diferenciál, ktorého účinok určite oceníte pri výjazdoch zo zákrut, pretože zlepšuje záber prednej nápravy tým, že presunie časť hnacej sily na vonkajšie viac zaťažené koleso.

Keby ste sa ma teraz spýtali, či by mi nebolo ľúto vyše 70-tisíc eur, keď za toľko peňazí môžem mať aj väčšie auto, odpovedal by som, že nie. Mne takáto veľkosť auta na bežné účely plne postačuje. Páči sa mi, ako vyzerá, páči sa mi, ako jazdí… Ale vy môžete mať pokojne iný motor a kopec peňazí by ste mohli ušetriť aj na príplatkovej výbave, ktorú mal testovaný exemplár.

Stručne

Čo treba uznať

  • Tu sa ešte nešetrilo vo veľkom.

Čo nám chýbalo

  • Živočíšnejší výfuk.

Čo nás prekvapilo

  • Podvozok každú nerovnosť spracuje.

Test: BMW M340i – Perpetuum optimum

BMW X2 M35i Edition GoldPlay

Cena (základ/test)                                          33 500/70 648 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 225 kW (306 k) pri 5 000 – 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 800 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 170 – 185 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,8 s, vmax=250 km/h, spotreba WLTP/test 7,5 – 8,1/9,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,8
  • Batožinový priestor: 470 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov