Toyota Corolla Cross H2 – Ďalší medzistupeň k nulovým emisiám
Vo svete, v ktorom sa dramaticky odlišujú potreby zákazníkov a trhové prostredie, spočíva prístup spoločnosti Toyota k uhlíkovej neutralite vo vývoji a ponuke viacerých technológií na podporu zákazníkov na ich individuálnej ceste k nulovým emisiám.
Tento prístup založený na viacerých technológiách – ku ktorým patria batériové elektrické vozidlá, elektrické vozidlá s palivovými článkami, plug-in hybridné elektrické vozidlá a hybridné elektrické vozidlá – ponúka zákazníkom značky Toyota vo viac ako 170 krajinách a regiónoch sveta možnosť znížiť svoju uhlíkovú stopu už dnes, a to bez ohľadu na to, v akom prostredí sa nachádzajú a aké sú ich každodenné potreby.
Spoločnosť Toyota je tiež pevne presvedčená, že je ešte predčasné zameriavať sa len na jedno jediné riešenie, ktoré by viedlo k dosiahnutiu nulových emisií, a preto súbežne s technológiou batériových elektrických vozidiel vyvíja aj technológie vodíkových palivových článkov a spaľovania vodíka.
Vývoj pohonu so spaľovaním vodíka prostredníctvom motoristického športu
Tento rok sa spoločnosť Toyota prostredníctvom pretekárskeho tímu Rookie Racing zúčastnila na všetkých vytrvalostných pretekoch Super Taikyu v Japonsku s vozidlom GR Corolla H2, ktorého pohon je založený na spaľovaní vodíka. Počas tohto obdobia si v každých pretekoch sadol za volant prezident spoločnosti Toyota Akio Toyoda pod svojím pretekárskym pseudonymom „Morizo“, aby ako hlavný vodič zhodnotil úroveň vývoja a prispel k jeho napredovaniu.
V auguste tohto roku sa vozidlo značky Toyota s vodíkovým motorom prvýkrát objavilo mimo aj Japonska, konkrétne na európskych verejných cestách, keď sa model GR Yaris H2 zúčastnil na predvádzacej jazde v rámci Majstrovstiev sveta v rely (WRC) v belgickom meste Ypres. Akio Toyoda si opäť sadne za volant koncom tohto mesiaca, tentokrát v Thajsku, kde vozidlo GR Corolla H2 absolvuje svoje prvé vytrvalostné preteky mimo Japonska.
Tieto pravidelné a intenzívne motoristické aktivity pomohli urýchliť vývojovú činnosť a technický pokrok. Napríklad v priebehu jednej sezóny Super Taikyu dokázala spoločnosť Toyota zvýšiť výkon spaľovania vodíka o 24 % a krútiaci moment o 33 %, čím dosiahla prelomový dynamický výkon na úrovni bežného zážihového motora. Okrem toho sa zvýšila účinnosť o 25 % a čas tankovania sa skrátil zo 4 minút 40 sekúnd na 1 minútu 30 sekúnd.
Koncepčné vozidlo Corolla Cross H2 so spaľovaním vodíka
Tento technologický pokrok dodal inžinierom spoločnosti Toyota sebavedomie a vytvorili prototyp cestného vozidla – koncept Corolla Cross H2.
Toyota vybavila vozidlo 1,6-litrovým trojvalcovým preplňovaným motorom z modelu GR Corolla s technológiou priameho vstrekovania vodíka pod vysokým tlakom z motoristického športu a pridala svoje znalosti v oblasti usporiadania vodíkových nádrží z modelu Mirai, a vytvorila tak vodíkový prototyp Corolla Cross H2, ktorý prepraví päť cestujúcich aj s batožinou. V súčasnosti sa popri prebiehajúcom digitálnom vývoji vykonáva aj hodnotenie v reálnych podmienkach, pričom s vozidlom sa čoskoro začne zimné testovanie v severnom Japonsku.
Medzi hlavné prednosti spaľovania vodíka patrí schopnosť využívať existujúce technológie spaľovacích motorov, rýchly čas dopĺňania paliva a jednoznačné zníženie spotreby a potreby obmedzených dodávok prvkov, ako je lítium a nikel. Prispôsobením existujúcich technológií a ďalším využitím existujúcich investícií by spaľovanie vodíka mohlo viesť k rýchlejšiemu vytvoreniu rozšírených a dostupných riešení na zníženie emisií uhlíka.
TOYOTA RAV4 2,5 Hybrid Adventure – Ďalej od mesta, bližšie k prírode
Dnes je spoločnosť Toyota približne na 40 % cesty ku komercializácii produktov, ako je koncept Corolla Cross H2. Zatiaľ sa nedá povedať, či táto technológia dosiahne takú zrelosť, aby sa dala použiť v cestných automobiloch, ale takáto príležitosť bezpochyby existuje v oblasti motoristického športu.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov