Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nissan Qashqai – Na novej úrovni

Nissan Qashqai je v aktuálnom vydaní krokom k prémiovej triede mestských crossoverov.

Qashqai je nepochybne priekopníkom automobilov nazývaných dnes crossovery. Osloví na prvý pohľad netradičným, moderným tvarom, už pri prvom nasadnutí veľmi hodnotným interiérom a v stupni výbavy Tekna, ktorý sme testovali, aj výbavou.

Zvonka okamžite oslovia vysoko moderné, uzulinké LED svetlá, absolútne plynulý prechod čelného okna do sklenenej strechy, výrazné C-stĺpiky i nabok vysadené spätné LED svetlá. Ak doplníme nápadité disky kolies, musíme nad vzhľadom súčasnej generácie uznanlivo pokývať hlavou.

V interiéri okamžite očarí svetlá „koža“ vkusne dominujúca čalúneniu i prístrojovému panelu s veľkým displejom infotainmentu. Audio Bose s dvoma subwoofermi pocit prémiovosti svojím perfektným zvukom ešte umocňuje. Klimatizácia sa ovláda vlastnými ovládačmi. Digitálny je aj prístrojový panel pod volantom s konfigurovateľným zobrazením údajov. Základné jazdné údaje zobrazuje aj head-up displej.

Veľmi príjemným prekvapením je naladenie podvozka. Je presným kompromisom medzi tuhosťou a komfortom. V rýchlych nerovných zákrutách relatívne jednoduchá zadná náprava vodiča nepodrazí, ale viacprvková, ktorá je k dispozícii v iných konfiguráciách, bude určite lepšia.

Kto od základného motora s mild hybridnou technológiou so 6-stupňovým manuálom neočakáva zázraky, bude s týmto agregátom určite spokojný. Motor prakticky nepočuť. Na diaľnici „točí“ 2 800 ot.min-1, spotreba je tam cca 7 l/100 km, po okreskách sa dá vyhliadkovým tempom jazdiť aj za 5,5 l/100 km.

Qashqai so základným pohonom a vo vysokej výbave je dobrým variantom pre pokojných vodičov, ktorí si skôr vychutnajú pokoj, bezpečnosť a komfort než kvílenie pneumatík či búchanie kolies v ťažkom teréne.

Nissan Qashqai 1,3 DIG-T Mild Hybrid 140 k 6MT Tekna                              

Cena a záruka:

Základ / test: 26 690/38 590 €

Záruka: 3 roky/100 000 km

Motor:

  • zážihový prepĺňaný R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 332 cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri n. ú. Emisie CO2 143 – 146 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,2 s, vmax = 196 km/h, spotreba WLTP/test 6,3 – 6,5 / 7,2 l/100 km.

 

Čo treba uznať

  • Dizajn patrí k súčasnej špičke.

Čo nám chýbalo

  • Presnejší chod radiacej páky.

Čo nás prekvapilo

  • Pozitívne: nárast rozmerov cítiť aj v kabíne.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov