Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test jazdenky: Ford Kuga – Záchranca

Ford Kuga druhej generácie patrí medzi obľúbené a úspešné SUV aj na trhu ojazdených áut.

Azda nikomu, kto sa aspoň okrajovo zaujíma o autá, nemusím hovoriť, že v súčasnosti sú v kurze najmä SUV-čka. A tiež nikomu nemusím pripomínať, že v Európe trpíme akútnym nedostatkom nových áut, na ktoré sa neraz čaká aj rok. Tí, ktorí takú dlhú dobu nechcú čakať, sa zväčša rozhodnú pre kúpu jazdeného auta, ideálne s nízkym počtom najazdených kilometrov a vo výbornom stave. Presne také som si na test vybral aj ja. V bratislavskom autobazáre Cambelová som si vyhliadol Ford Kuga druhej generácie, ktorý sa vyrábal od roku 2013 do roku 2020. Testovaný kúsok má v rodnom liste napísaný rok 2018, ide teda o štvorročné auto.

Dostanete, čo potrebujete

Druhá generácia Fordu Kuga je dizajnovo podarené SUV, ktoré sa ešte aj v porovnaní so súčasnou konkurenciou nemá za čo hanbiť. Čisté tvary, ochranné oplastovanie či chrómové prvky Kuge pristanú. Priestranný interiér sa môže pochváliť použitím kvalitných materiálov a hoci je jeho koncepcia na dnešné pomery skôr konzervatívna, ľahko sa tu zorientujete a poctivé ovládače sú v tomto prípade elegantnejšie než veľké displeje.

Plusom môže byť bohatá výbava, akú má verzia Anniversary Edition. Nechýba bezkľúčové štartovanie, dvojzónová automatická klimatizácia, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá, tempomat, navigácia a mnoho iného. Testovaná Kuga doteraz najazdila iba 27-tisíc kilometrov, preto je jej interiér prakticky v stave nového auta.

Prevláda nafta         

Na ceste si užijete hlavne výborné jazdné vlastnosti auta, pričom v ponuke sú benzínové i naftové varianty, môžete mať manuálnu aj automatickú prevodovku. Pokiaľ hľadáte skôr benzín, potom sa stretnete s dvomi motormi – starším 1,6 EcoBoost a novším 1,5 EcoBoost. Kombinované môžu byť buď s manuálom, alebo s planétovou prevodovkou GF 35. Odporúčame siahnuť po novšej jedna-päťke, starší typ benzínového motora totiž zvykol trpieť na zanesené trysky vstrekovačov. Väčšina ľudí si Ford Kuga kupovala s naftovým motorom pod kapotou, tak ako to bolo aj v prípade testovaného modelu. Pokiaľ teda pozeráte po motorizácii 2,0 TDCi, neurobíte chybu.

Ak si však zvolíte kombináciu s dvojspojkovou prevodovkou Powershift, pozor na opotrebované lamely spojok. Odporúčame pravidelnú výmenu oleja v prevodovke každých 60-tisíc kilometrov. Naša Kuga mala k dispozícii aj pohon všetkých kolies označený ako AWD. Ide o elektromagnetickú lamelovú spojku umiestnenú pred diferenciálom zadnej nápravy. Pohon všetkých kolies vyzerá byť podľa skúseností majiteľov bezproblémový. A je tu ešte jedna výhoda naftovej Kugy a to tá, že hoci od roku 2015 spĺňa emisnú normu Euro 6, nepotrebuje syntetickú močovinu AdBlue. Pri pohľade na cenníky nových áut v tomto segmente sa navyše zánovná Kuga predáva obvykle za veľmi dobrú cenu. Testovaný kúsok nie je výnimkou.

Náhradné dielce* (€ s DPH, približné ceny)
Predný brzdový kotúč 45 – 65
Zadný brzdový kotúč 35 – 55
Tlmič pérovania – predná náprava 80 – 100
Ložisko kolesa – opravná súprava 50 – 70
Spojková súprava 150 – 250
Zotrvačník 350 – 900
Vstrekovacia tryska 200 – 300
Lambda sonda 100

 

Ford Kuga 2,0 TDCi 150k AWD Anniversary Edition

Cena: nového vozidla / súčasná cena           33 000 / 24 990 €

Motor:

  • preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 370 Nm pri 2 000 – 2 500 ot.min-1, emisie CO2: 134 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

  • 0-100 km/h za 10,9 s, vmax=190 km/h, spotreba WLTP / test 5,2 / 7,0 l/100 km.

 

Ceny* (€)
2020 28 500
2021 26 000
2022 24 990
*Ceny sú orientačné a závisia od výbavy a počtu najazdených km.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov