Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Honda NT 1100 DCT 2022 – Normálny turista

Honda NT 1100 vám chce vyhovieť všade a za každých okolností. Limitom je iba terén!

Vonku je zima, poprcháva a ja potichu nadávam, prečo som súhlasil s testom motorky. Zapínam vyhrievanie rukovätí a na moje nohy po chvíli fúka teplo motora a telo chráni viacero štítov. Čo povedať? Zabúdam na poveternostné podmienky, dokonca spoza mrakov vykukne aj slnko a ja zisťujem, že Honda NT 1100 mi vliezla pod kožu v priebehu pár kilometrov. A to napriek tomu, že má nasadený plnú kufrovú súpravu, to jest bočné kufre aj horný. Možno teraz nechápete, prečo mi to vadí, no v meste sa veľmi rád predieram dopredu, zdá sa mi zbytočné čakať v rade spolu s autami. A preto nemám rád bočné kufre, lebo sťažujú manévrovanie medzi autami. Tu však nie. „Entéčka“ je stabilná a viem s ňou ísť pomaly stredom bez toho, aby som čo i len ťukol spätné zrkadlo auta. V podstate okamžite zaraďujem tento model medzi kamarátske motorky vhodné aj pre menej skúsených.

Mimo mesta ešte lepšia

Stačí, ak zamierite za hranice mesta a pochopíte, že podvozok je pripravený na blbnutie na horskom priechode, ľahkosť, s akou jazdí, prekvapí rovnako ako fakt, že sa zabávate na 248-kilogramovej motorke. To, s akou istotou zatáčate, je vskutku impozantné a potešia aj reakcie motora, ktoré sú dynamické, nie športové. Podobne aj podvozok je veľmi príjemne komfortný, napokon NT 1100 je sesternicou modelu Africa Twin, akurát je naladená na jazdcov, čo nepreferujú štrk pod kolesami. A ešte niečo! Je príjemne nízka, takže aj ja som sa za riadidlami cítil komfortne a jazdil som bez problémov a dočiahol celou plochou chodidiel na asfalt. Aleluja! Veľká motorka, na ktorej nevyzerám smiešne. Do zoznamu splnených úloh patrí jazda v meste, zábava mimo neho a svoje kompetencie prezentuje NT 1100 asi najlepšie na ceste k moru či do hôr v lete. Tam vynikne absolútne každý detail. Hoci pred odbočkou na šotolinovú cestu sa zastavíte a uvedomíte si, prečo má Africa Twin vyššiu svetlú výšku aj drapáky. A presne to je ten limit. Hoci to ste vedeli aj bez toho, aby som to sem napísal.

Automat je dobrý

My máme verziu s DCT prevodovkou, no keď chcete ušetriť rovnú tisícku, tak si zvoľte manuálnu prevodovku a užívajte si radosť z kvaltovania. A to je odporúčanie pre tých, čo už jazdili s motorkou. Ak máte rešpekt a chcete si ušetriť nervy, zvoľte dvojspojkový automat, ktorým Honda bije svojich súperov už roky – ponúka to, čo iní nie. V zásade tak NT 1100 konvertuje na nádherný skúter, ktorý nekladie nároky na jazdca. Ponúka mu komfort a ak ste na už spomínanom horskom prechode, môžete kvaltovať páčkami na ľavom riadidle, teda tam, kde sa zvyčajne nachádza spojka. Budete spokojní. Buď si podradíte v automatickom režime pred predbiehaním, alebo zvolíte plne manuálny režim. Vyberiete si. Ak ju mám porovnať s Africou Twin s identickou prevodovkou, tak si myslím, že automat v tomto prípade je pomalší a riadiaca elektronika nereaguje tak rýchlo, ale to je detail.

Dva valce stačia

Motor s objemom viac ako dvoch načapovaných pív je prevzatý podobne ako rám motorky zo spomínaného modelu Africa Twin a odvádza vynikajúcu prácu. Maximálny výkon na úrovni 75 kW (102 koní) spolu s maximálnym krútiacim momentom 104 Nm pri 6 250 otáčkach za minútu. Na dynamické presuny to stačí, priemerná spotreba sa pohybuje na úrovni šiestich litrov, ak ste pokojnejší, bude to menej. Ale to nie je pointa. Motor má zrnitý zvuk a celkom dobre ťahá, hoci pod hranicou 2 000 otáčok za minútu dokáže motorku rozvibrovať a vy chtiac-nechtiac pre istotu podradíte o jeden stupeň. V normálnom režime motora drží automat otáčky motora nízko. Preto je asi mierny rozdiel v spotrebe medzi výrobcom udávanou a tou reálnou. Detail.

Konektivita

Nielen autá, ale aj motorky už musia poskytovať konektivitu, a nie je to inak ani v tomto prípade. Je to povinná jazda podobne ako USB-C výstup, ktorý dopĺňa klasickú 12-voltovú zásuvku. Áno, displej je digitálny, konfigurovateľný a poskytne presne tie údaje, o ktoré ho tlačidlom požiadate. Nechýba kontrolka stojanu, takže školácku chybu už nespravíte.

Ostávam vám už iba jazdiť. Možno je základná cena 13 290 eur vysoká, no protihodnota, ktorú za to dostanete, je tiež vysoká. Vrátim sa k perexu. Honda NT 1100 vám splní všetko, je to univerzálny model, ktorý vás neláka do terénu. Napokon načo by ste tam jazdili?

Čo treba uznať

  • Univerzálny charakter, ktorý ocení aj začiatočník.

Čo nám chýbalo

  • Rýchlejšie reakcie v manuálnom režime.

Čo nás prekvapilo

  • Jazdné vlastnosti na mokrom asfalte.

Honda CB500F – Zaručená ústretovosť

Honda NT 1100 DCT 2022

Cena a záruka

  • základ/test
  • 13 290/14 290 EUR
  • 2 roky bez obmedzenia km

Motor:

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 1 084 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 7 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 104 Nm pri 6 250 ot.min-1. Emisie CO2 116 g/km.

Jazdné výkony, spotreba

  • pohotovostná hmotnosť 238 kg, vmax = n. u., spotreba výrobca/test 5,0/5,5 l/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov