Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Caravan Salon Düsseldorf 2022: Čo predvedie Mercedes-Benz Vans?

Či už kempujete na vysokej nohe alebo skromnejšie, či už ste tradicionalista alebo vizionár, milovník techniky alebo znalec dizajnu, Mercedes-Benz Vans má na tohtoročnom veľtrhu niečo vhodné pre každého milovníka životného štýlu Vanlife.

Od 27. augusta do 4. septembra nájdu návštevníci veľtrhu v stánku značky Mercedes-Benz veľké množstvo noviniek, vrátane jednej z prvých zástavieb eCamper založenej na modely EQV prestavanej spoločnosťou Sortimo Walter Rüegg, prvých prestavieb kempingových vozidiel založených na novom modely Sprinter 4×4 od spoločnosti Frankia-GP prvýkrát s voliteľnou navigáciou Mercedes-Benz pre prívesy a nadrozmerné vozidlá, ktorá je k dispozícii ihneď), vrátane modelu Mercedes-Benz Marco Polo s novým, sviežim farebným svetom interiéru a – ako mimoriadny vrchol – vrátane nového modelu Mercedes-Benz Triedy T s kempingovým modulom, ktorý možno od výroby flexibilne montovať a demontovať. Značka s hviezdou v znaku tak na najväčšom svetovom veľtrhu obytných automobilov a karavanov vystavuje celé svoje portfólio od veľkých cez stredne veľké až po malé transportéry. Na mieste má zastúpenie aj spoločnosť Mercedes-Benz Automotive Mobility so svojou službou prenájmu obytných automobilov, ktorá bude v nadchádzajúcej kempingovej sezóne ďalej rozšírená.

Klaus Rehkugler, vedúci predaja a marketingu divízie Mercedes-Benz Vans: „Sme radi, že aj tento rok môžeme vystavovať na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe a že môžeme všetkým vyznávačom životného štýlu Vanlife priblížiť svet divízie Mercedes-Benz Vans. Teším sa hlavne na odozvu na kempingový modul pre našu novú Triedu T, ktorý budeme ponúkať priamo z výrobného závodu a ktorým rozširujeme náš sortiment v rámci rodiny Marco Polo. Týmto opäť ideme príkladom pokiaľ ide o strategický význam, ktorý má trh obytných automobilov pre Mercedes-Benz!“

Nová Mercedes-Benz Trieda T – medzi vozidlom na každý deň a karavanom 

Nová Trieda T bola predstavená len v apríli tohto roku, čím sa portfólio pre privátnych zákazníkov rozšírilo o atraktívny základný model vo svete Mercedes-Benz. Ako prémiový malý van je model určený najmä pre ľudí, ktorí trávia svoj voľný čas aktívne a pre rodiny. Nová Trieda T spája športovo-emocionálny dizajn s nárokmi typickými pre značku Mercedes-Benz, napríklad pokiaľ ide o kvalitu, komfort a konektivitu.

Tieto vlastnosti v kombinácii s kompaktnými vonkajšími rozmermi vozidla a zároveň premyslenou ponukou priestoru v interiéri otvárajú novinke s hviezdou široké možnosti aj v čoraz obľúbenejšej oblasti prestavieb na mikrokaravany – ako divízia Mercedes-Benz Vans ukáže na veľtrhu Caravan Salon v Düsseldorfe len pár mesiacov po uvedení na trh vozidlo s kempingovým riešením, ktoré bude v budúcnosti k dispozícii priamo z výrobného závodu.

Nová farebná koncepcia pre Mercedes-Benz Marco Polo

Súčasťou expozície divízie Mercedes-Benz Vans na veľtrhu sú aj modely Marco Polo založené na základe vanov strednej triedy – Triedy V a Vito. Opätovne vystavený je aj obytný automobil Marco Polo HORIZON, ako aj kempingový van Marco Polo, ktorý okrem sériovej postele a výsuvnej strechy ponúka aj plnohodnotnú kuchynskú linku, skriňu a moduly zásuviek a vďaka inovatívnej kempingovej riadiacej jednotke „Pokročilé ovládanie Mercedes-Benz“ (MBAC, Mercedes-Benz Advanced Control) je skutočnou inteligentnou domácnosťou na kolesách.

 

V Düsseldorfe už Marco Polo ponúka nový farebný variant interiéru, ktorý si milovníci štýlu môžu na želanie objednať od konca roka. Ako už napovedá názov, nová mimoriadna výbava dizajnu interiéru v antracitovej/modrej farbe sa hrá s odtieňmi antracitovej a modrej v zadnej časti – napríklad na stĺpikoch vozidla a bočných stenách, ako aj na kempingovom nábytku. Obývacia časť sa tak zmení na skutočný magnet pre oči. Aj podlaha modelu Marco Polo má nový vzhľad kamennej podlahy namiesto osvedčeného vzhľadu podlahy jachty.

S EQV k lokálne bezemisnému pôžitku 

Divízia Mercedes-Benz Vans svoje najvyššie ambície v oblasti elektrickej mobility pevne zakotvila do svojej stratégie a konzekventne elektrifikuje všetky konštrukčné rady. K portfóliu, ktoré je už dostupné na trhu, patrí okrem iného aj vozidlo EQV – akumulátorová elektrická alternatíva stredne veľkých vanov Triedy V. Vozidlo EQV je k dispozícii s dvoma rozličnými verziami akumulátora: ako EQV 300 s 90 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP na úrovni 326 – 363 kilometrov (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 30,3 – 27,6 kWh/100 km) a ako EQV 250 s 60 kWh akumulátorom a dojazdom podľa WLTP na úrovni 213 – 236 kilometrov (WLTP: kombinovaná spotreba elektriny: 30,6 – 27,4 kWh/100 km). Oba modely sú dostupné v dvoch dĺžkach (5 140 cm alebo 5 370 cm).

Na rýchlonabíjacom stojane sa EQV nabije do 40 minút z desiatich na 80 percent stavu nabitia. Okrem toho je vozidlo EQV zapojené do ekosystému elektrickej mobility pozostávajúceho z inteligentnej navigácie s aktívnym manažmentom dojazdu a službami a aplikáciami založenými na cloude. Ako centrálna riadiaca jednotka slúži systém infotainmentu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Vďaka týmto kvalitám ponúka široké spektrum používania pre najrozličnejšie potreby zákazníkov, a to lokálne bez emisií – okrem toho aj pre ľudí so životným štýlom Vanlife, ako prezentuje spoločnosť Sortimo Walter Rüegg spolu s Mercedes‑Benz Vans v metropole Rýna.

Koncepcia prestavby od spoločnosti Sortimo je modulárna. Kto si zvolí všetky možnosti, získa výsuvnú strechu so stropnou posteľou, ako aj multifunkčný box so spacou a kuchynskou jednotkou pre zadnú časť. Osobitosť kempingových rozsahov tkvie v ich odľahčenej konštrukcii, pretože každý ušetrený kilogram znamená dlhší dojazd. Solárne panely na streche tiež dodávajú do kempingovej batérie elektrinu a poskytujú dodatočnú sebestačnosť. Ďalšie prvky mimoriadnej výbavy okrem iného zahŕňajú stmavené zadné sklá, ako aj osvetlenie interiéru vzadu vrátane integrovaných prípojok USB.

Technologická modernizácia pre Sprinter

Na poprednom veľtrhu obytných automobilov a karavanov by samozrejme nemal chýbať ani Mercedes-Benz Sprinter, ťažné vozidlo značky s hviezdou na trhu obytných automobilov. V stánku značky Mercedes-Benz v hale 16 sú tri obytné automobily založené na veľkom transportéri: nový plnointegrovaný obytný automobil Supersonic od spoločnosti Adria mobil, ktorý oslavuje svoju premiéru na veľtrhu, ako aj čiastočne integrovaný c-tourer od spoločnosti Carthago Reisemobilbau a skriňová dodávka Yucon od spoločnosti Frankia-GP. Ten je vybavený novým systémom náhonu na všetky kolesá, ktorý je od konca minulého roka dostupný priamo z výrobného závodu ako voliteľná výbava pre Sprinter.

Informácie o novom systéme náhonu na všetky kolesá nájdete aj v špeciálnej zážitkovej zóne stánku značky Mercedes-Benz. Návštevníci veľtrhu sa tu môžu napríklad dozvedieť, že nový náhon na všetky kolesá bol vyvinutý úplne nanovo. Na rozdiel od predchádzajúceho pripojiteľného systému, ktorý v režime 4×4 posielal asi 35 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu a 65 percent na zadnú nápravu, dokáže nový systém hnacie momenty v závislosti od situácie a bez pričinenia vodiča rozdeľovať plne variabilne medzi prednú a zadnú nápravu (Torque on Demand). To zaisťuje vysokú trakciu a sebavedomé jazdné vlastnosti – skoro na každom podklade.

Ďalšou výhodou v porovnaní s predchádzajúcim pripojiteľným náhonom na všetky kolesá: okrem lepšieho komfortu vďaka automatickému rozdeľovaniu momentu pracuje systém výrazne tichšie. Nový model Sprinter 4×4 sa štandardne dodáva v kombinácii s motorom OM 654 s výkonom 140 kW/190 k a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC – a to vo všetkých otvorených a zatvorených konštrukčných vzoroch s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou na úrovni 5,5 tony.

Návštevníci veľtrhu sa môžu dozvedieť aj o takzvanom navigačnom systéme pre prívesy a nadrozmerné vozidlá, ktorý je k dispozícii priamo od výroby a je k dispozícii pre Sprinter už teraz. Cestujúci v kempingovom vozidle ju môžu použiť na zadanie údajov o svojom vozidle – t. j. rozmerov dĺžky, šírky, výšky a najväčšej prípustnej celkovej hmotnosti – v Mercedes me. Keď sa v aplikácii vypočíta trasa, tieto informácie sa zohľadnia a vodičovi sa navrhne trasa vhodná pre vozidlo. Napríklad sa vyhne možným tunelom alebo mostom, ktoré vozidlo nemôže alebo nemusí prejsť kvôli obmedzeniam prejazdovej výšky, polomerom zákrut alebo šírke vozovky. Vodič potom pohodlne odošle zvolenú trasu prostredníctvom aplikácie do MBUX.

Mercedes V300 d Marco Polo -Symbol cestovateľa

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov